Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Hoe snap ik nog niet helemaal want 's avond thuis met het terugbouwen kwam ik erachter dat de USB kabel was overleden .
Ik heb denk ik wel de potentie kunnen horen, begreep ook wel dat het niet zo zou klinken als het thuis, maar wie weet krijg je een herkansing.
Zoals thuis klinken had ik ook niet verwacht maar de balans is wel lastig. Denk dat het veel beter wordt met een korte meetsessie maar zeker weten doe ik dat niet.
Denk dat ik misschien weer kom als ik meer stappen heb gemaakt. Het was best veel werk en mijn vriendin was er niet helemaal blij mee .
ik zal een nieuwe kopen wellicht ben ik dan af van de dsp probleempjes
Apart, dat we beiden dat hadden. Dit was al een oudje, een 2m lange ergens van voor 2000?
die van mijn microfoon was ook ineens brak (eigen schuld, ik probeerde m wat langer te maken ), wel verbinding maar dan kon windhoos t device niet herkennen.
Bedankt voor het video schieten, ik ben erg benieuwd wat het uiteindelijke resultaat gaat worden.
over publiceren: we hebben sinds kort een eigen Youtube kanaal https://www.youtube.com/@zelfbouwaudio_nl_be dat nu nog leeg is, dus als je het daar op wilt publiceren, dan heb je de primeur
Ik zal binnenkort het hele artikel over de Dalines even uploaden. Vanaf mijn telefoontje lukt dat niet.
Leuk! Ik heb ze ook gehoord, en ze verrasten positief.
Ik vraag me af hoe die oude Philipsen zich verhouden tot de wat goedkopere papier breedbanders verhouden zoals die nu te koop zijn. Wellicht is er een leuke "sleeper" in het huidige aanbod te vinden voor weinig.
Volgens mij zit het bij deze units vooral in de rubberen rolrand. Ik moet het weer even teruglezen, maar meen gezien te hebben dat dat wel belangrijk is.
de [Philips] 9710 blijft denk ik zeker goed overeind, ook tegen de niet goedkope moderne speakers. lage vervorming (zie test in de HH) ook
Dat zou best merkwaardig zijn, want dan zouden we in 50 jaar niets opgeschoten zijn qua speakers.
vergeet niet dat die dingen toen een prijs van een weekloon hadden, het was echt de high end van toen
Dat viel juist beste mee. Die lagen eind '60 begin '70 voor een zeer schappelijke prijs bij Radio Twenthe op het Groenewegje in den Haag. Een krantenwijkje was genoeg. Heb er destijds heel wat mee afgebouwd en menig schoolfeestje mee opgeleukt Zijn i.d.d. vandaag de dag nog steeds prachtspeakers!
Volgens mij zit het bij deze units vooral in de rubberen rolrand. Ik moet het weer even teruglezen, maar meen gezien te hebben dat dat wel belangrijk is.
Kan nooit kwaad maar of dat belangrijk is weet ik niet. Ik heb ze destijds gebouwd met KEF B110 er in als 2-weg. Die hebben een rubberen rand. Ging heel mooi een diep laag met best een stevig volume.
Laatst gewijzigd door Pjotr op ma 06 feb 2023, 9:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Volgens mij zit het bij deze units vooral in de rubberen rolrand. Ik moet het weer even teruglezen, maar meen gezien te hebben dat dat wel belangrijk is.
Worden ze nog ergens op het forum besproken? Ik heb even gezocht maar zo snel niets gevonden.
Volgens mij zit het bij deze units vooral in de rubberen rolrand. Ik moet het weer even teruglezen, maar meen gezien te hebben dat dat wel belangrijk is.
Worden ze nog ergens op het forum besproken? Ik heb even gezocht maar zo snel niets gevonden.
Er waren destijds verschillende varianten van. Van een andere is wel een topic: viewtopic.php?t=11984 Die variant hebben we destijds gebouwd i.c.m. een Audax tweeter en gevuld met Bailey's long hair.
Volgens mij zit het bij deze units vooral in de rubberen rolrand. Ik moet het weer even teruglezen, maar meen gezien te hebben dat dat wel belangrijk is.
Worden ze nog ergens op het forum besproken? Ik heb even gezocht maar zo snel niets gevonden.
Nee, er is geen topic over.
Misschien wel handig om te doen, anders gaat het hier alleen nog maar over de Dalines
Laatst gewijzigd door AudioMan op ma 06 feb 2023, 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat zal afhangen van de parameters van de vervanger. Die "ouwe meuk" breedbanders hebben vaak een vrij hoge Qts, de moderne speakers zitten lager voor reflexbehuizingen. Maar als ik mijn Philipsjes krijg dan zal ik de parameters eens opmeten.
Dat zal afhangen van de parameters van de vervanger. Die "ouwe meuk" breedbanders hebben vaak een vrij hoge Qts, de moderne speakers zitten lager voor reflexbehuizingen. Maar als ik mijn Philipsjes krijg dan zal ik de parameters eens opmeten.
De gevoeligheid van de Monacor is maar liefst 94DB (Philips doet 92). Maar deze is wel 8" (tov Philips 6")
De Q-TS van de Monacor is maar liefst 0,97. Wat doen die Philipsen qua Q-TS?
Hoe deden die Purifi mids het in de open baffle? Iemand die dit kan vergelijken met de W1, S1 of M1 van Jeroen, dus de AT 18H52 mid? Ik vind de Purifi niet zo mooi om te zien, maar een mogelijk vervanger van de AT die op hetzelfde niveau speelt is wel intressant.
We kunnen altijd een keertje een M&G afspreken. Dan hoor je hem ook in zijn thuisomgeving, dat geeft ook een beter beeld.