Zelfbouw Crescendo versterker aangeboden

Voor aanbieden van audio-gerelateerde zaken....
Forumregels
- Lees de gebruiksvoorwaarden om iets aan te bieden én om te reageren.
- Registreren om een verkoopadvertentie te plaatsen? Lees dan eerst dit.
Gesloten
fwijten
Berichten: 3
Lid geworden op: za 10 dec 2022, 15:52

Zelfbouw Crescendo versterker aangeboden

Bericht door fwijten »

Hallo,

In een ver verleden heb ik ooit een crescendo versterker uit de electuur gebouwd. Met vertraagde inschakeling voor de spanningspiek.
Vanwege hevige oscillatie op 1 kanaal heb ik deze niet zo heel lang gebruikt. Ik ben er destijds niet achter gekomen hoe dit op te lossen. Al lees ik nu op dit forum dat dit een bekend probleem is :?
Nu wil ik deze wegdoen, maar het is natuurlijk zonde omdat hier best wel dure componenten in zitten zoals de mosfets en rinkerntrafo’s.

Ik hoef er niets voor te hebben, al sla ik een fles wijn niet af :)
vanwege het gewicht is deze alleen af te halen. Ergens tussen Uden en Grave (Noord Brabant).

Groet,

FrankW
20221210_160354.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Zelfbouw Crescendo versterker aangeboden

Bericht door ray5150 »

Voor de liefhebber die ermee aan de slag gaat,
hier een website van een naamgenoot van mij die een aantal maatregelen heeft uitgevoerd om de oscillaties te verminderen.

http://www.raylectronics.nl/crescendo.html
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2173
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Bericht door douwebakker »

spijtig dat je niet in mijn buurt woont, want ik had ,m graag van je overgenomen.
Douwe
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Zelfbouw Crescendo versterker aangeboden

Bericht door SARK »

@Douwe doe anders een oproep in het topic "Hulp bij aankoop op Marktplaats - afhalen bij of info over verkoper" viewtopic.php?t=25006
Misschien dat je het ZBA-treintje kan laten werken.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re:

Bericht door FR_Aad »

douwebakker schreef: vr 16 dec 2022, 17:16
spijtig dat je niet in mijn buurt woont …..
Je kan het ook omdraaien :lol:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Zelfbouw Crescendo versterker aangeboden

Bericht door ray5150 »

Post.nl verstuurd binnen Nederland tot 30 kg voor een euro of 15 ongeveer.
Een flinke verhuisdoos, wat verfrommelde kranten, en rolletje grijze tape, en opsturen maar.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Zelfbouw Crescendo versterker aangeboden

Bericht door FR_Aad »

Gewoon in een auto stappen en halen dat ding.
Maak er een paar uurtjes uit van en zie hoe mooi Nederland is en ontmoet aardige mensen.
fwijten
Berichten: 3
Lid geworden op: za 10 dec 2022, 15:52

Re: Zelfbouw Crescendo versterker aangeboden

Bericht door fwijten »

Zeker, Brabant is zooooo mooi :)
jvenema
Berichten: 1443
Lid geworden op: di 20 aug 2019, 12:38
Locatie: Helmond (bij Eindhoven)

Re: Zelfbouw Crescendo versterker aangeboden

Bericht door jvenema »

Wil hem best ophalen en aan de scope hangen en wat mods doorvoeren tegen de oscillaties, leuk projectje zit toch in Brabant
fwijten
Berichten: 3
Lid geworden op: za 10 dec 2022, 15:52

Re: Zelfbouw Crescendo versterker aangeboden

Bericht door fwijten »

jvenema schreef: za 17 dec 2022, 14:31
Wil hem best ophalen en aan de scope hangen en wat mods doorvoeren tegen de oscillaties, leuk projectje zit toch in Brabant
dank je, maar ik ga hem toch niet meer gebruiken. Ik hoop er iemand anders blij mee te maken..
jvenema
Berichten: 1443
Lid geworden op: di 20 aug 2019, 12:38
Locatie: Helmond (bij Eindhoven)

Re: Zelfbouw Crescendo versterker aangeboden

Bericht door jvenema »

Als het goed functioneert is het een mooie versterker, ik heb vroeger twee mono blokken gehad, die hadden geen last van de oscillatie misschien ook omdat ik ze op een lagere spanning had werken. Ik had toen goedkoop twee trafo’s van een quad 405 bemachtigd.
Op de een of andere manier zijn ze toen weggegaan en dat zijn van die dingen waar je achteraf spijt van hebt.
Laatst gewijzigd door jvenema op za 17 dec 2022, 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
jeroens
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 28 nov 2010, 18:56

Re: Zelfbouw Crescendo versterker aangeboden

Bericht door jeroens »

Interesse. Pb lukt niet..

Inmiddels wel, maar geen reactie?
Vincent1960
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 07 dec 2022, 15:28

Re: Zelfbouw Crescendo versterker aangeboden

Bericht door Vincent1960 »

ray5150 schreef: vr 16 dec 2022, 16:43
Voor de liefhebber die ermee aan de slag gaat,
hier een website van een naamgenoot van mij die een aantal maatregelen heeft uitgevoerd om de oscillaties te verminderen.

http://www.raylectronics.nl/crescendo.html
Ik hou mij aanbevolen, kan de versterker zo ophalen
Mvg
Vincent
Gesloten