Hallo, ik ben een buizenversterker aan het bouwen voor mijn dochter. Ik kwam onlangs deze full range speakers tegen en heb deze overgenomen.
Ik wou gisteren even checken welke unit er was gebruikt, maar het lijkt alsof deze in de kast zit vastgelijmd. Is dit normaal? Ik wil graag namelijk de speaker connector aan de achterzijde ook vervangen door een meer gangbaar type, maar nu kan ik zowel langs de voorzijde als langs de achterzijde niet in de kast geraken.
Iemand een tip hoe ik toch verder kan?
Videoton breedband speaker vraagje
Moderator: Beheerdersteam
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Videoton breedband speaker vraagje
Lijkt me een pakking die de boel vasthoudt.
Föhnen/verwarmen zou mijn eerste stap zijn, wel oppassen voor de bewegende delen van de speaker.
Wat ook wel eens gedaan wordt is in de schroefgaten metrisch draad tappen om er iets in te draaien waarmee je meer kracht kunt zetten.
Maar warmte is icm bijv een beitel of plamuurmes onder de korf een goede eerste stap denk ik.
Föhnen/verwarmen zou mijn eerste stap zijn, wel oppassen voor de bewegende delen van de speaker.
Wat ook wel eens gedaan wordt is in de schroefgaten metrisch draad tappen om er iets in te draaien waarmee je meer kracht kunt zetten.
Maar warmte is icm bijv een beitel of plamuurmes onder de korf een goede eerste stap denk ik.
Re: Videoton breedband speaker vraagje
Ok, ik zal dat eens proberen.
Dus verlijmen wordt normaal nooit gedaan? Ben een leek op luidspreker gebied…
Dus verlijmen wordt normaal nooit gedaan? Ben een leek op luidspreker gebied…
Re: Videoton breedband speaker vraagje
Er wordt wel eens een pakking gebruikt, en die kunnen na jaren wel eens wat plakkerig worden.
Re: Videoton breedband speaker vraagje
Ach en wat is er mis met een 6,3mm Jack als aansluiting, vroeger deden ze niet anders…
Oh nee, als je goed kijkt, zie je de DIN-connector. Best slim om die verzonken te monteren, die braken vaak af bij flush montage.
Oh nee, als je goed kijkt, zie je de DIN-connector. Best slim om die verzonken te monteren, die braken vaak af bij flush montage.
