Videoton breedband speaker vraagje

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
roebas
Berichten: 43
Lid geworden op: do 17 apr 2008, 17:39
Locatie: Lokeren (Belgie)

Videoton breedband speaker vraagje

Bericht door roebas »

Hallo, ik ben een buizenversterker aan het bouwen voor mijn dochter. Ik kwam onlangs deze full range speakers tegen en heb deze overgenomen.
Ik wou gisteren even checken welke unit er was gebruikt, maar het lijkt alsof deze in de kast zit vastgelijmd. Is dit normaal? Ik wil graag namelijk de speaker connector aan de achterzijde ook vervangen door een meer gangbaar type, maar nu kan ik zowel langs de voorzijde als langs de achterzijde niet in de kast geraken.
Iemand een tip hoe ik toch verder kan?
6830F383-A296-4165-9A98-5F109274EEEC.jpeg
13F30FA1-CE1F-4E3C-BC8A-D7DBB622A562.jpeg
FF17EF12-16A5-4B07-8795-EFC43AB73E90.jpeg
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Videoton breedband speaker vraagje

Bericht door wouter »

Lijkt me een pakking die de boel vasthoudt.

Föhnen/verwarmen zou mijn eerste stap zijn, wel oppassen voor de bewegende delen van de speaker.

Wat ook wel eens gedaan wordt is in de schroefgaten metrisch draad tappen om er iets in te draaien waarmee je meer kracht kunt zetten.
Maar warmte is icm bijv een beitel of plamuurmes onder de korf een goede eerste stap denk ik.
roebas
Berichten: 43
Lid geworden op: do 17 apr 2008, 17:39
Locatie: Lokeren (Belgie)

Re: Videoton breedband speaker vraagje

Bericht door roebas »

Ok, ik zal dat eens proberen.
Dus verlijmen wordt normaal nooit gedaan? Ben een leek op luidspreker gebied…
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Videoton breedband speaker vraagje

Bericht door John P »

Er wordt wel eens een pakking gebruikt, en die kunnen na jaren wel eens wat plakkerig worden.
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: Videoton breedband speaker vraagje

Bericht door markbakk »

Ach en wat is er mis met een 6,3mm Jack als aansluiting, vroeger deden ze niet anders…
Oh nee, als je goed kijkt, zie je de DIN-connector. Best slim om die verzonken te monteren, die braken vaak af bij flush montage.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”