Leuk aanbod! heb je interesse om naar de luisterdag in Hengelo te komen 4 februari? Daar zijn een hoop liefhebbers, de Karlsson resonators krijgen die dag ook een beetje extra aandacht, Turbax leunde wel op die theorie...power schreef: ↑zo 22 jan 2023, 12:56ja ik ken turbax kwam inderdaad uit Helmond, is verkocht aan firma Discomat in nuenen waar ik werkte
ik heb de pijpen en de sattelieten aansturing gebouwd de blackbox dus werd aangestuurd door 3 versterkers
een lem voor de mid speaker 100 watt een basversterken mono 150 watt eigen merk en een voor de hoge 80 watt
de pijp en de gaten zijn ook berekend op het karlson principe, de kantel frequenties in de blackbox zijn berekend.
ze zijn ook verschillende keren veranderd dit door toepassing andere luidsprekers, het klonk fantastisch.
op de beurs in het MEC gebouw in Maastricht deden wij BOSE de broek aan hun grote bass pijpen klonken voor geen meter
ik ben nu 83 jaar en doe hier niets meer aan heb nog wel ergens een kratje met printen van de blackbox staan gratis op te halen.
groeten Peter
Re: Kent iemand Turbax?
Moderator: Beheerdersteam
Re: Kent iemand Turbax?
-
Leonneke
- In memoriam †
- Berichten: 39
- Lid geworden op: vr 09 dec 2016, 14:41
- Locatie: Waalre
- Contacteer:
Re: Re: Kent iemand Turbax?
Dit is wel leuk !!!
Ik heb destijds Turbax thuis gehad. Eerst met een 'tonnetje' als woofer en later ook de grote pijp.
De satelieten voor thuis gebruik hadden FANE drivers voor het midden even volgens mij Monacor voor het hoog.
Ik heb destijds zo'n FANE drivertje meegenomen naar Ruud Jansen van Speakerland. Hele systeempje goed doorgemeten. Toen zelf 2 hele stevige MDF monitoren gebouwd. Liggen hier nog op zolder zelfs. Beetje model A4. En dat klonk, gepoort, vele en vele malen beter dan de originele kleine pijpjes die serieus te weinig liters hadden.
Maar als Power destijds die systemen mee heeft gebouwd dan zal Power gegarandeerd gewerkt hebben met Toon Jonai ?????? Dat was mijn collega destijds. En ik denk dat ik Power dan destijds ook heb ontmoet. Ik weet alleen niet hoe ik hier moet taggen?
De systemen voor de discotheek vond ik geweldig. Voor thuis gebruik was het mijn eerste stap om zelf serieus aan de slag te gaan met bouwen.
Eventjes proberen te taggen @Power Hoe moet ik taggen?
Ik heb destijds Turbax thuis gehad. Eerst met een 'tonnetje' als woofer en later ook de grote pijp.
De satelieten voor thuis gebruik hadden FANE drivers voor het midden even volgens mij Monacor voor het hoog.
Ik heb destijds zo'n FANE drivertje meegenomen naar Ruud Jansen van Speakerland. Hele systeempje goed doorgemeten. Toen zelf 2 hele stevige MDF monitoren gebouwd. Liggen hier nog op zolder zelfs. Beetje model A4. En dat klonk, gepoort, vele en vele malen beter dan de originele kleine pijpjes die serieus te weinig liters hadden.
Maar als Power destijds die systemen mee heeft gebouwd dan zal Power gegarandeerd gewerkt hebben met Toon Jonai ?????? Dat was mijn collega destijds. En ik denk dat ik Power dan destijds ook heb ontmoet. Ik weet alleen niet hoe ik hier moet taggen?
De systemen voor de discotheek vond ik geweldig. Voor thuis gebruik was het mijn eerste stap om zelf serieus aan de slag te gaan met bouwen.
Eventjes proberen te taggen @Power Hoe moet ik taggen?
Re: Re: Kent iemand Turbax?
Gewoon de " " knop gebruiken om zijn bericht te quoten...Leonneke schreef: ↑zo 22 jan 2023, 16:48Dit is wel leuk !!!
Ik heb destijds Turbax thuis gehad. Eerst met een 'tonnetje' als woofer en later ook de grote pijp.
De satelieten voor thuis gebruik hadden FANE drivers voor het midden even volgens mij Monacor voor het hoog.
Ik heb destijds zo'n FANE drivertje meegenomen naar Ruud Jansen van Speakerland. Hele systeempje goed doorgemeten. Toen zelf 2 hele stevige MDF monitoren gebouwd. Liggen hier nog op zolder zelfs. Beetje model A4. En dat klonk, gepoort, vele en vele malen beter dan de originele kleine pijpjes die serieus te weinig liters hadden.
Maar als Power destijds die systemen mee heeft gebouwd dan zal Power gegarandeerd gewerkt hebben met Toon Jonai ?????? Dat was mijn collega destijds. En ik denk dat ik Power dan destijds ook heb ontmoet. Ik weet alleen niet hoe ik hier moet taggen?
De systemen voor de discotheek vond ik geweldig. Voor thuis gebruik was het mijn eerste stap om zelf serieus aan de slag te gaan met bouwen.
Eventjes proberen te taggen @Power Hoe moet ik taggen?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Re: Kent iemand Turbax?
ja, los taggen zit nog niet in deze versie van de forum software helaas. maar met een quote krijgt hij als t goed is wel een melding
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Re: Kent iemand Turbax?
We zij er vroeg bij dit jaar. Meestal bot dit topic jaarlijks zo rond mei pas uit.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Re: Kent iemand Turbax?
Taggen ken ik vooral als het voorzien van sleutelwoorden, maar daarmee leg je geen contact. Wat is de betekenis van jullie taggen?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Re: Kent iemand Turbax?
dat je ipv alleen iemands naar vermeldt er (meestal) @ voorzet (dus @Marp ipv Marp) en dan krijgt die persoon daar een melding van.
Koot en Bie waren dus weer eens hun tijd ver vooruit:
[ Bekijk op youtube ]
