VFD voor boormachine
Moderator: Beheerdersteam
Re: VFD voor boormachine
Denk dat dat filter meer kwaad dan goed doet eerlijk gezegd...schema?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33821
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: VFD voor boormachine
is het originele Siemens filter dat hoort bij deze VFD om 'm in een residential area te kunnen gebruiken (class 3) ....
foto: https://www.zelfbouwaudio.nl/forum/down ... &mode=view
Re: VFD voor boormachine
Ja, dan zou je toch denken dat ie daar ook de aardlek met rust moet laten. Maar het is wel een puntje van aandacht. Ik heb er hier ook gewone standaard A-typen in zitten en die hebben geen moeite met de diverse SMPS'en hier in huis. Maar een een F-type valt te overwegen. Ik zou daar toch Siemens eens over contacten.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: VFD voor boormachine
Heb even in de gebruiksaanwijzing gekeken, ze hebben het over een 300mA aardlekschakelaar. Dat is niet voor niets. Dat wordt een aparte kabel trekken omdat je achter een 300mA geen stopcontacten of verlichting mag hebben.
Re: VFD voor boormachine
300mA?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: VFD voor boormachine
300mA is heel normaal in de industrie. Daar wordt alleen 30mA gebruikt bij stopcontacten en verlichting. Overigens zijn er ook veel PV omvormers die 30mA niet leuk vinden. Meestal wordt er standaard een 100mA voor geprakt.
Re: VFD voor boormachine
Kan zijn, maar waar staat dat nou in de handleiding zoals je aangaf...
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33821
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: VFD voor boormachine
antwoord van Siemens:
Siemens schreef:Bij het gebruik van een frequentie omvormer heeft u een type B aardlekschakelaar nodig.
Een type A zal, zoals u al geconstateerd heeft, direct aanspreken.
Re: VFD voor boormachine
Ja dat had je al laten zien:
"1-phase:
Residual-current protective devices with 300mA (type A) are permissible"
Dat betekent dat het mag. Er staat niet dat het vereist is. Permissible is niet hetzelfde als required. Zou ook wel bizar zijn, een 300mA versie voor een 1/2 pk VFD.
Maar ok het antwoord van Siemens is helder. Hopelijk heeft Joram nog wat in de voorraad. Die krengen zijn toch wel prijzig.
Re: VFD voor boormachine
Wat weer de vraag oproept of HJ in zijn groepenkast ruimte heeft om een tweede ALS te monteren.
En eigenlijk zou er dan ook een aparte kabel van de meterkast naar de schuur gelegd moeten worden, als ik het goed begrijp ?
En eigenlijk zou er dan ook een aparte kabel van de meterkast naar de schuur gelegd moeten worden, als ik het goed begrijp ?
Re: VFD voor boormachine
Er ligt toch al een kabel neem ik aan? Probleem is hier de AL. Op een geschikt exemplaar kun je ook wel de verlichting etc. van de schuur zetten toch?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: VFD voor boormachine
Zo makkelijk is het vaak niet. Ligt er helemaal aan wanneer een huis gebouwd is ( in de tweede helft van de jaren 70 kwam het centraal doos systeem in zwang) en of de bestaande groepenkast al eens vervangen is.
Re: VFD voor boormachine
Het kadaster zegt 1970.
https://bagviewer.kadaster.nl/lvbag/bag ... 0000001577
https://bagviewer.kadaster.nl/lvbag/bag ... 0000001577
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33821
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: VFD voor boormachine
die ruimte lijkt er wel te zijn, groepenkast is redelijk recent
die separate kabel staat al een tijdje in de planning (en er is ook nog wel een groep vrij daarvoor), maar de spa heb ik nog niet ter hand genomen
Re: VFD voor boormachine
Als Joram een B-type of F-type voor je heeft kun je dat sowieso proberen i.p.v. het A-type wat er nu in zit lijkt mij.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33821
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: VFD voor boormachine
t lijkt er op dat t ergens bestellen wordt.
en mogelijk indeling ook nog aanpassen (had al wat foto's naar Zeeland verstuurd)
en mogelijk indeling ook nog aanpassen (had al wat foto's naar Zeeland verstuurd)
