Wie verkoopt deze Weerstanden
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Wie verkoopt deze Weerstanden
Zijn Rose van kleur met zeer stevige draden er aan beide zijde even lag een kant zijn ze ingekort
Ik heb deze uit een sloop maar zou niet meer weten waaruit
Ik heb deze uit een sloop maar zou niet meer weten waaruit
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Wie verkoopt deze Weerstanden
Bruin-zwart-rood 1k, kort afgeknipt 1 kant, gridweerstand buizenversterker?
Re: Wie verkoopt deze Weerstanden
Het zou Takman kunnen zijn.
https://www.acoustic-dimension.com/resi ... istors.htm
Goedkoper alternatief :
https://www.eoo-bv.nl/379-metaaloxide-f ... y=379&n=74
https://www.acoustic-dimension.com/resi ... istors.htm
Goedkoper alternatief :
https://www.eoo-bv.nl/379-metaaloxide-f ... y=379&n=74
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Wie verkoopt deze Weerstanden
Ja ik wist dat ik ze ergens gezien heb, Takman volgens mij idd Ray. In een artikel van Triode Dick genoemd: https://audio-creative.nl/projecten/tri ... sterker/7/
Re: Wie verkoopt deze Weerstanden
Zou goed kunnen Barry ik vond ze weer in mn ladenkastje en dacht ik ga er toch eens achteraan wie dat verkoopt , ik dacht AE maar die verkoopt geen weerstanden
Bedankt voor je reactie Barry
Ray de Takman weerstanden zijn hetray5150 schreef: ↑vr 06 jan 2023, 15:54Het zou Takman kunnen zijn.
https://www.acoustic-dimension.com/resi ... istors.htm
Goedkoper alternatief :
https://www.eoo-bv.nl/379-metaaloxide-f ... y=379&n=74
En ze hebben flinke draden ,( weerszijden normaal
Dat maakt een schakeling met point to point bedrading aantrekkelijker en zeker stabieler
Ik heb veel 2 watt weerstanden van Alie op een print prima
Maar point to point , niet zo, als ik een weerstand onder een draad laat gaan Dan moet je hem zeker niet stevig neer zetten , ( moet je toch al niet doen met buizen ) dan hangt de boel niet meer op dezelfde plaats met mogelijke kortsluiting oververhitting
Bedankt Ray voor het alternatief
Re: Wie verkoopt deze Weerstanden
1.50 €
per stuk zal mn ladekastjes niet mee vullen
Maar wat niet op print moet maar tussen buis , ( Rooster Stop Weerstand ) en montage strip of potmeter toch wel G2 weerstand en Anode weerstand alleen als het mechanisch beter is
Nu buk ik toch voor een m3 moertje al heb ik er 300 en ook voor een 1/8 watt weerstandje.
Ik vond 25ct bij Elektra of de Radio Beurs al veel, maar de kwaliteit is niet te vergelijken.
Het is al weer donker
Maar wat niet op print moet maar tussen buis , ( Rooster Stop Weerstand ) en montage strip of potmeter toch wel G2 weerstand en Anode weerstand alleen als het mechanisch beter is
Nu buk ik toch voor een m3 moertje al heb ik er 300 en ook voor een 1/8 watt weerstandje.
Ik vond 25ct bij Elektra of de Radio Beurs al veel, maar de kwaliteit is niet te vergelijken.
Het is al weer donker
Re: Wie verkoopt deze Weerstanden
Een metaaloxideweerstand met een onnodig hoge belastbaarheid heeft misschien ook iets dikkere pootjes.
https://www.eoo-bv.nl/metaaloxide-3w/16 ... w-1-k.html
https://www.eoo-bv.nl/metaaloxide-5w/14 ... 1k-sr.html
€ 0,30 / stuk
https://www.eoo-bv.nl/metaaloxide-3w/16 ... w-1-k.html
https://www.eoo-bv.nl/metaaloxide-5w/14 ... 1k-sr.html
€ 0,30 / stuk
Re: Wie verkoopt deze Weerstanden
Dankjewel voor de goede Tip ChocomelChocomel schreef: ↑za 07 jan 2023, 17:28Een metaaloxideweerstand met een onnodig hoge belastbaarheid heeft misschien ook iets dikkere pootjes.
https://www.eoo-bv.nl/metaaloxide-3w/16 ... w-1-k.html
https://www.eoo-bv.nl/metaaloxide-5w/14 ... -sr.HTML’s
€ 0,30 / stuk
Die 3 Walters zijn inderdaad stuk steviger dan de gewone 1 Watt of 1/4 Watt , zal morgen die draad diameter is op meten
Die Takman weerstanden hebben 1 mm dik koperdraad !
De Chinees 2 Watt weerstanden een stuk dunner 0.8 - 0.7 mm .
Vanmiddag even een 3 Watt gepakt
een Chinees 2 Watt Weerstand
En ff lachen 1 een watt Chinese
Makkelijk met opruimen stukjes draad na een printje bestukken
Bij gebruik takman moet je voor de normale printjes alle gaten groter maken
Zoek overigens een online winkel die die Fishtail freesjes 0.8 -1-3mm verkoopt
Heb er een aardige voorraad gehad maar door fouten slordigheid en gewoon echt bot freesd om een M3 RVS boutje uit een Alum tandriem poelie te krijgen waar de kop afgebroken is
RVS vervormd eerder bij vast zetten dan gewoon staal en zeker als het geen m3 is maar 1/8 unc waar ik een m3 boutje in wilde draaien zonder een tap te gebruiken
Een 1
- Bas Horneman
- Berichten: 744
- Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
- Locatie: Middenmeer (NH)
- Contacteer:
Re: Wie verkoopt deze Weerstanden
Ja, het zijn 2 manieren van benaderen. Die weerstanden met ijzeren draden mogen erg heet worden, tot wel 275 graden! Doordat het ijzer slecht de warmte geleidt gaat dat toch goed en smelt het soldeer niet. Mits dat de aansluitingen lang genoeg gelaten worden. Dit zijn meestal draadgewonden weerstanden. Die met koperen draden voeren juist warmte af via de draden! Die mogen meestal ook minder heet worden, hooguit 175 graden.
Re: Wie verkoopt deze Weerstanden
Volgens TD klinken ze beterPjotr schreef: ↑di 17 jan 2023, 16:27Ja, het zijn 2 manieren van benaderen. Die weerstanden met ijzeren draden mogen erg heet worden, tot wel 275 graden! Doordat het ijzer slecht de warmte geleidt gaat dat toch goed en smelt het soldeer niet. Mits dat de aansluitingen lang genoeg gelaten worden. Dit zijn meestal draadgewonden weerstanden. Die met koperen draden voeren juist warmte af via de draden! Die mogen meestal ook minder heet worden, hooguit 175 graden.
Vind het in zo,n buizen bak Zeker met dat wirwar bedraden fijner werken dan die weerstanden met dunnere draadjes
- Bas Horneman
- Berichten: 744
- Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
- Locatie: Middenmeer (NH)
- Contacteer:
Re: Wie verkoopt deze Weerstanden
Absoluut...hier gebruikte ik voor het eerst takman...heerlijk.Vind het in zo,n buizen bak Zeker met dat wirwar bedraden fijner werken dan die weerstanden met dunnere draadjes
Re: Wie verkoopt deze Weerstanden
Voor Volgend project schaf ik ze ook aan BasBas Horneman schreef: ↑wo 18 jan 2023, 13:01Absoluut...hier gebruikte ik voor het eerst takman...heerlijk.130d1269715227-first-spider-done-spider.jpgVind het in zo,n buizen bak Zeker met dat wirwar bedraden fijner werken dan die weerstanden met dunnere draadjes
- Bas Horneman
- Berichten: 744
- Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
- Locatie: Middenmeer (NH)
- Contacteer:
