Wie verkoopt deze Weerstanden

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Wie verkoopt deze Weerstanden

Bericht door OpaBert »

Zijn Rose van kleur met zeer stevige draden er aan beide zijde even lag een kant zijn ze ingekort
Ik heb deze uit een sloop maar zou niet meer weten waaruit
Bijlagen
2DCA3504-0666-443D-A1AF-BD8E08164171.jpeg
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Wie verkoopt deze Weerstanden

Bericht door Barry2001 »

Bruin-zwart-rood 1k, kort afgeknipt 1 kant, gridweerstand buizenversterker?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Wie verkoopt deze Weerstanden

Bericht door ray5150 »

Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Wie verkoopt deze Weerstanden

Bericht door Barry2001 »

Ja ik wist dat ik ze ergens gezien heb, Takman volgens mij idd Ray. In een artikel van Triode Dick genoemd: https://audio-creative.nl/projecten/tri ... sterker/7/
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Wie verkoopt deze Weerstanden

Bericht door OpaBert »

Barry2001 schreef: vr 06 jan 2023, 15:52
Bruin-zwart-rood 1k, kort afgeknipt 1 kant, gridweerstand buizenversterker?
Zou goed kunnen Barry ik vond ze weer in mn ladenkastje en dacht ik ga er toch eens achteraan wie dat verkoopt , ik dacht AE maar die verkoopt geen weerstanden
Bedankt voor je reactie Barry :goedzo:


ray5150 schreef: vr 06 jan 2023, 15:54
Ray de Takman weerstanden zijn het :goeie:
En ze hebben flinke draden ,( weerszijden normaal O:) )
Dat maakt een schakeling met point to point bedrading aantrekkelijker en zeker stabieler
Ik heb veel 2 watt weerstanden van Alie op een print prima
Maar point to point , niet zo, als ik een weerstand onder een draad laat gaan Dan moet je hem zeker niet stevig neer zetten , ( moet je toch al niet doen met buizen ) dan hangt de boel niet meer op dezelfde plaats met mogelijke kortsluiting oververhitting
Bedankt Ray voor het alternatief
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Wie verkoopt deze Weerstanden

Bericht door OpaBert »

1.50 € :-s per stuk zal mn ladekastjes niet mee vullen
Maar wat niet op print moet maar tussen buis , ( Rooster Stop Weerstand ) en montage strip of potmeter toch wel G2 weerstand en Anode weerstand alleen als het mechanisch beter is
Nu buk ik toch voor een m3 moertje al heb ik er 300 en ook voor een 1/8 watt weerstandje.
Ik vond 25ct bij Elektra of de Radio Beurs al veel, maar de kwaliteit is niet te vergelijken.
Het is al weer donker :(
Chocomel
Berichten: 1061
Lid geworden op: ma 21 sep 2015, 21:42

Re: Wie verkoopt deze Weerstanden

Bericht door Chocomel »

Een metaaloxideweerstand met een onnodig hoge belastbaarheid heeft misschien ook iets dikkere pootjes.
https://www.eoo-bv.nl/metaaloxide-3w/16 ... w-1-k.html
https://www.eoo-bv.nl/metaaloxide-5w/14 ... 1k-sr.html
€ 0,30 / stuk
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Wie verkoopt deze Weerstanden

Bericht door OpaBert »

Chocomel schreef: za 07 jan 2023, 17:28
Een metaaloxideweerstand met een onnodig hoge belastbaarheid heeft misschien ook iets dikkere pootjes.
https://www.eoo-bv.nl/metaaloxide-3w/16 ... w-1-k.html
https://www.eoo-bv.nl/metaaloxide-5w/14 ... -sr.HTML’s
€ 0,30 / stuk
Dankjewel voor de goede Tip Chocomel
Die 3 Walters zijn inderdaad stuk steviger dan de gewone 1 Watt of 1/4 Watt , zal morgen die draad diameter is op meten
Die Takman weerstanden hebben 1 mm dik koperdraad !
De Chinees 2 Watt weerstanden een stuk dunner 0.8 - 0.7 mm .

Vanmiddag even een 3 Watt gepakt
een Chinees 2 Watt Weerstand :shock:
En ff lachen 1 een watt Chinese :P :idea: ook ijzerdraad
Makkelijk met opruimen stukjes draad na een printje bestukken
Bij gebruik takman moet je voor de normale printjes alle gaten groter maken
Zoek overigens een online winkel die die Fishtail freesjes 0.8 -1-3mm verkoopt
Heb er een aardige voorraad gehad maar door fouten slordigheid en gewoon echt bot freesd om een M3 RVS boutje uit een Alum tandriem poelie te krijgen waar de kop afgebroken is
RVS vervormd eerder bij vast zetten dan gewoon staal en zeker als het geen m3 is maar 1/8 unc waar ik een m3 boutje in wilde draaien zonder een tap te gebruiken :oops:

Een 1
Bijlagen
3 watt koper
3 watt koper
2 watt  ijzerdraad
2 watt ijzerdraad
1 Watt ijzerdraad
1 Watt ijzerdraad
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Wie verkoopt deze Weerstanden

Bericht door Pjotr »

Ja, het zijn 2 manieren van benaderen. Die weerstanden met ijzeren draden mogen erg heet worden, tot wel 275 graden! Doordat het ijzer slecht de warmte geleidt gaat dat toch goed en smelt het soldeer niet. Mits dat de aansluitingen lang genoeg gelaten worden. Dit zijn meestal draadgewonden weerstanden. Die met koperen draden voeren juist warmte af via de draden! Die mogen meestal ook minder heet worden, hooguit 175 graden.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Wie verkoopt deze Weerstanden

Bericht door OpaBert »

Pjotr schreef: di 17 jan 2023, 16:27
Ja, het zijn 2 manieren van benaderen. Die weerstanden met ijzeren draden mogen erg heet worden, tot wel 275 graden! Doordat het ijzer slecht de warmte geleidt gaat dat toch goed en smelt het soldeer niet. Mits dat de aansluitingen lang genoeg gelaten worden. Dit zijn meestal draadgewonden weerstanden. Die met koperen draden voeren juist warmte af via de draden! Die mogen meestal ook minder heet worden, hooguit 175 graden.
Volgens TD klinken ze beter :wink:
Vind het in zo,n buizen bak Zeker met dat wirwar bedraden fijner werken dan die weerstanden met dunnere draadjes
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Wie verkoopt deze Weerstanden

Bericht door Pjotr »

En zo niet moet je het er toch mee doen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Bas Horneman
Berichten: 744
Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
Locatie: Middenmeer (NH)
Contacteer:

Re: Wie verkoopt deze Weerstanden

Bericht door Bas Horneman »

Vind het in zo,n buizen bak Zeker met dat wirwar bedraden fijner werken dan die weerstanden met dunnere draadjes
Absoluut...hier gebruikte ik voor het eerst takman...heerlijk.
130d1269715227-first-spider-done-spider.jpg
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Wie verkoopt deze Weerstanden

Bericht door OpaBert »

Bas Horneman schreef: wo 18 jan 2023, 13:01
Vind het in zo,n buizen bak Zeker met dat wirwar bedraden fijner werken dan die weerstanden met dunnere draadjes
Absoluut...hier gebruikte ik voor het eerst takman...heerlijk.130d1269715227-first-spider-done-spider.jpg
Voor Volgend project schaf ik ze ook aan Bas
Gebruikersavatar
Bas Horneman
Berichten: 744
Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
Locatie: Middenmeer (NH)
Contacteer:

Re: Wie verkoopt deze Weerstanden

Bericht door Bas Horneman »

:goedzo:
Plaats reactie

Terug naar “Overige Audio-elektronica”