KT77 uitdagingen

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: KT77 uitdagingen

Bericht door RobertD »

Die twee linker eindbuizen staan flink te blozen, daar is dus iets niet in de haak met de ruststroominstelling.
Check ook eens de solderingen op die print, de meeste glimmen heel mooi, maar ik zie ook een paar heel doffe verbindingen.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: KT77 uitdagingen

Bericht door Shadow »

RobertD schreef: ma 16 jan 2023, 9:38
Die twee linker eindbuizen staan flink te blozen, daar is dus iets niet in de haak met de ruststroominstelling.
Check ook eens de solderingen op die print, de meeste glimmen heel mooi, maar ik zie ook een paar heel doffe verbindingen.
Dat is de grap nou juist, hij heeft 2 uur staan draaien met de nieuwe buizen, tot de ruststroom keurig op de goeie waarde bleef, maar eenmaal in bedrijf gebeurd er na een uur dit...ik heb het idee dat er een weerstand niet stabiel is onder belasting oid.
Kan het niet aangesloten zijn van de 4 Ohm tap van de UGT hier nog invloed op hebben? Eerder al een opmerking over gemaakt dat als ie nu vermogen moet leveren de versterker misschien een lagere impedantie ziet dan wenselijk...
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2172
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: KT77 uitdagingen

Bericht door douwebakker »

Het lijkt mij dat er wat staat te oscilleren. hang een een scoop op de uitgang.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: KT77 uitdagingen

Bericht door Shadow »

douwebakker schreef: ma 16 jan 2023, 10:34
Het lijkt mij dat er wat staat te oscilleren. hang een een scoop op de uitgang.
Komt goed :goedzo:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: KT77 uitdagingen

Bericht door Shadow »

Pffff staat nog steeds op de werkbank stof te vangen :hide:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: KT77 uitdagingen

Bericht door Walt »

Heb je de AR SP-6B al wel spelend inmiddels?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: KT77 uitdagingen

Bericht door Shadow »

Die is afgeregeld maar wacht nog op een kans om te schitteren, daarvoor moet er eigenlijk nog wat ruimte op de plank gemaakt worden...
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: KT77 uitdagingen

Bericht door Shadow »

Voordeel is wel dat er zondag een lang liggend project van een klant van de werkbank verdwijnt, dan heb ik wat meer ruimte...
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: KT77 uitdagingen

Bericht door Shadow »

En hij ligt er nog ](*,)
Tis gewoon geen tijd, geen zin :hide:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: KT77 uitdagingen

Bericht door OpaBert »

Troostje ik heb ook weinig zin , moet eerst battery opladen
En wat anders doen , het begon echt op werk te lijken O:)
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: KT77 uitdagingen

Bericht door Shadow »

Heb eigenlijk geen zin om heel veel aan de print te gaan sjouwen, mooie kast bouwen en daarin opnieuw beginnen lijkt me beter, als ie in orde is klinkt ie erg goed.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: KT77 uitdagingen

Bericht door OpaBert »

Durf niks te zeggen , het heeft eigenlijk nooit goed gewerkt begreep ik
En een fout eruit halen op een print is ook niet mijn sterkste kant
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: KT77 uitdagingen

Bericht door Shadow »

Ja daar heb je een punt, ik heb het originele topic doorgelezen en daar had hij er ook al last mee, maar het meten op een print waar meer dan 400V DC over loopt is niet fijn, heb al een keer wat aangetikt :hide: zonder gevolgen maar toch...zit te zoeken naar een mooie Audio Research eindbak voor bij de SP6B :D
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: KT77 uitdagingen

Bericht door Leeuwarden »

Toe maar… een AR eindbak! Het mag kennelijk wat kosten…
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: KT77 uitdagingen

Bericht door Walt »

Hangt ervan af, mijn SP6b was ook een weggeef prijsje! :D
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: KT77 uitdagingen

Bericht door Shadow »

Dat was ie zeker, maar daar zat ook nog wat werk aan.

Leeuwarden schreef: wo 11 okt 2023, 20:14
Toe maar… een AR eindbak! Het mag kennelijk wat kosten…
Dat hangt er vanaf, een beetje zelfbouw project loopt ook al aardig in de kosten qua onderdelen...en tijd :(
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: KT77 uitdagingen

Bericht door OpaBert »

Ja onderdelen zijn niet goedkoper geworden
Deze week alleen alum vergeleken met 2020 bijna 2 x duurder geworden
De Buizen weet ik dat ze ook veel duurder geworden zijn naar mn gevoel
Maar heb geen bonnetje meer van 2020 ervan
Plaats reactie