Annastacia maar met een beetje Bill
Moderator: Beheerdersteam
Re: Annastacia maar met een beetje Bill
Hoe is dat gezegde weer
, "na rook komt zonneschijn"?
Re: Annastacia maar met een beetje Bill
'vandaag doe ik niks meer'
daar had je moeten stoppen Bert
daar had je moeten stoppen Bert
Re: Annastacia maar met een beetje Bill
Ik heb alles weer in orde , en opgeruimd, maar ff rust nodig Willy mn rug begint vervelend te doen. en die lucht van dat verbrande weerstandje zit nog in mn neus Wat kan zo,n klein rotding stinken zeg
Ik heb goede hoop dat het nu in orde is hoor
Ik hang nu aan het negatief, hoogspanning,
Zonder buizen moet het nog al gek zijn dat daar spanning op komt en er dus ook niet naar gekeken, nu zit een kant van de LS aan gnd dat hing los , anders had die test weerstand gaan roken, het is gewoon niks als je een project niet aan verder kan en zo,n 2 maanden moet wachten op een print. En opeens komen ze dan behangen
ben al Trots op mn stekkie tis bijna af. Dan zijn dat soort dingen die je vergeet 
Zit er niet mee
Ik heb goede hoop dat het nu in orde is hoor
Ik hang nu aan het negatief, hoogspanning,
Zonder buizen moet het nog al gek zijn dat daar spanning op komt en er dus ook niet naar gekeken, nu zit een kant van de LS aan gnd dat hing los , anders had die test weerstand gaan roken, het is gewoon niks als je een project niet aan verder kan en zo,n 2 maanden moet wachten op een print. En opeens komen ze dan behangen
Zit er niet mee
Re: Annastacia maar met een beetje Bill
Hoogspanning is erop geweest 225 DC relais komt op B+ 430 volt bij 230 volt Netspanning
Negatief 56 Volt liep nog wat op Elco wordt nog at opgeladen uit het voedinkje negatief
Maar het is genoeg Wel spannend
Zal er eens wat buizen insteken
Negatief 56 Volt liep nog wat op Elco wordt nog at opgeladen uit het voedinkje negatief
Maar het is genoeg Wel spannend
Zal er eens wat buizen insteken
Re: Annastacia maar met een beetje Bill
Hoogspanning is erop geweest 225 DC relais komt op B+ 430 volt bij 230 volt Netspanning
Negatief 56 Volt liep nog wat op Elco wordt nog at opgeladen uit het voedinkje negatief
Maar het is genoeg Wel spannend
Zal er eens wat buizen insteken
Nou dat ging goed
Bias automaat doet het ook de spanning over de kathode weerstanden is 0.56 volt beide
Kathode weerstand is 39 ohm parallel eraan 10 Ohm is 7.95 ohm hoeveel mA is dit ? Effe appje openen , invoeren , 0.070
70 mA
bij 400 volt is 28 Watt Dat mag toch wel
Ohja
B+=401 Volt
B++= 395 Volt 6 volt over 2K4 is 25 mA beetje weinig ? ?
Edit !
Correctie 0.0025A is 2,5 mA die fase draaier doet het niet
Morgen kijken
B+++= 365 Volt
Tussen b+ en B++ zit een 2K4 weerstand
Tussen B++ en B+++ zit 12K dus i is 30/12000 = 25 mA 0.0025 A is
2,5 mA
Tot zover geen brandalarm afgegaan ook mn rookmelder is rustig
Morgen maar een voorzichtig wat laagfrequent op de ingang zetten
Dat laagfrequent kan wel ff wachten
20:25 ben maar weer gaan meten
Aan de 6NP6
Buispen 1 = 395,2 volt ten opzichte van de min
2 = 0 niks
3 = 32 Volt
4 = 7.9 Volt
5 = 1,7 Volt
6 = 395 Volt
7 = 0 niks
8 = 32 Volt
9 = 0
De 6SN7
Buispen 1 = 0
2 = 132,6 Volt
3 = 4,7 Volt
4 = 0.44 Volt
5 = 0.22 Volt
6 = 0.12 Volt
7 = 1,75 Volt
8 = 7.8 Volt
Over de 2x 56K parallel staat geen spanning er loopt dus geen stroom door de 6NP6
Dan is de kathode nergens aan gnd of een negatieve DC spanning op de stuurroosters
Dat is op pootje 2 en op pootje 7 volgens de metingen staat daar niks op
Dan moet de kathode niet aan gnd zitten Kathode,s is pootje 3 en 8 die zitten aan de stroombron en via de stroombron moet die aan gnd zitten
Dat is dus ergens mis
Hier was mijn tablet leeg
Maar de +6.3 Volt moest aan gnd , draadje vergeten
Eerst maar weer de spanningen op buispennen 6NP6 tov gnd
1= 141 Volt
2= 0 niks
3= 4,8 Volt
4 = 0.8 Volt
5 = -5,24 Volt moet dat geen 6,3 volt zijn ?
6 = 143 Volt
7 = 0
8 = 5 Volt
9= 0 Volt
Over de r20/r21 en r18/r19 is 212 Volt volgens I is U/R 212/27000=0,0078 mA
Moest dat geen 15 mA zijn
De TOP TOP Waarde Sinus 1Kz is 11 volt op rooster KT88
daar moet een 0 achter toch ?
Nu alles warm is meet ik 205 Volt op R18/R19 en 210 Volt op R20 /R21
Signaal op de 6SN7 op stuurrooster 1 volt Top Top
Uit de 6SN7 1,5 Top Top op Audio in Fase draaier
Uit de 6NP6 naar stuurrooster 11,4 Volt Top Top
Dat moet 10 x meer zijn
Ik moet zoeken bij de 6SN7
Daar komt erg weinig uit Misschien teveel terug koppeling door foutieve weerstand of een draadje vergeten Morgen verder
Negatief 56 Volt liep nog wat op Elco wordt nog at opgeladen uit het voedinkje negatief
Maar het is genoeg Wel spannend
Zal er eens wat buizen insteken
Nou dat ging goed
Bias automaat doet het ook de spanning over de kathode weerstanden is 0.56 volt beide
Kathode weerstand is 39 ohm parallel eraan 10 Ohm is 7.95 ohm hoeveel mA is dit ? Effe appje openen , invoeren , 0.070
70 mA
Ohja
B+=401 Volt
B++= 395 Volt 6 volt over 2K4 is 25 mA beetje weinig ? ?
Edit !
Correctie 0.0025A is 2,5 mA die fase draaier doet het niet
Morgen kijken
B+++= 365 Volt
Tussen b+ en B++ zit een 2K4 weerstand
Tussen B++ en B+++ zit 12K dus i is 30/12000 = 25 mA 0.0025 A is
Tot zover geen brandalarm afgegaan ook mn rookmelder is rustig
Morgen maar een voorzichtig wat laagfrequent op de ingang zetten
Dat laagfrequent kan wel ff wachten
20:25 ben maar weer gaan meten
Aan de 6NP6
Buispen 1 = 395,2 volt ten opzichte van de min
2 = 0 niks
3 = 32 Volt
4 = 7.9 Volt
5 = 1,7 Volt
6 = 395 Volt
7 = 0 niks
8 = 32 Volt
9 = 0
De 6SN7
Buispen 1 = 0
2 = 132,6 Volt
3 = 4,7 Volt
4 = 0.44 Volt
5 = 0.22 Volt
6 = 0.12 Volt
7 = 1,75 Volt
8 = 7.8 Volt
Over de 2x 56K parallel staat geen spanning er loopt dus geen stroom door de 6NP6
Dan is de kathode nergens aan gnd of een negatieve DC spanning op de stuurroosters
Dat is op pootje 2 en op pootje 7 volgens de metingen staat daar niks op
Dan moet de kathode niet aan gnd zitten Kathode,s is pootje 3 en 8 die zitten aan de stroombron en via de stroombron moet die aan gnd zitten
Dat is dus ergens mis
Hier was mijn tablet leeg
Maar de +6.3 Volt moest aan gnd , draadje vergeten
Eerst maar weer de spanningen op buispennen 6NP6 tov gnd
1= 141 Volt
2= 0 niks
3= 4,8 Volt
4 = 0.8 Volt
5 = -5,24 Volt moet dat geen 6,3 volt zijn ?
6 = 143 Volt
7 = 0
8 = 5 Volt
9= 0 Volt
Over de r20/r21 en r18/r19 is 212 Volt volgens I is U/R 212/27000=0,0078 mA
Moest dat geen 15 mA zijn
De TOP TOP Waarde Sinus 1Kz is 11 volt op rooster KT88
daar moet een 0 achter toch ?
Nu alles warm is meet ik 205 Volt op R18/R19 en 210 Volt op R20 /R21
Signaal op de 6SN7 op stuurrooster 1 volt Top Top
Uit de 6SN7 1,5 Top Top op Audio in Fase draaier
Uit de 6NP6 naar stuurrooster 11,4 Volt Top Top
Dat moet 10 x meer zijn
Ik moet zoeken bij de 6SN7
Daar komt erg weinig uit Misschien teveel terug koppeling door foutieve weerstand of een draadje vergeten Morgen verder
Re: Annastacia maar met een beetje Bill
Nu weer wat data
Als ik pootje 7 van de 6SN7 aan gnd verbind dan stort dat voedingkje in elkaar
Kortsluiting waarschijnlijk 2 verschillende circuits welke op 1 trafo wikkeling zitten wat niet goed gaat een licht voedingkje zorgt voor signaal lampje in de VU meter en de stroombron
Even de wisselspanning los gemaakt
Aan de trafo in van het voedingkje en een externe regelbare voeding er aan verbonden welke dan ongeveer 50 mA levert
De Fasedraaier trekt toch 15 mA ik meet dat over een serie weerstand van 100 ohm er staat 1,5 volt over
Verder de negatieve spanning gemeten uit de bias automaat aan de KT88 een 36Volt en de ander 37 volt
Een 1Khz sinus in de RCA stekker welke op de potmeter uit komt
Ik heb geen 1 volt nodig om de versterker in de vervorming te sturen
De versterker levert een sinus van 4 Volt PP op de 8 ohm aansluiting
Dat is niet goed
Heb er het schema bij gezet dat is makkelijker om mee te denken
Als ik pootje 7 van de 6SN7 aan gnd verbind dan stort dat voedingkje in elkaar
Kortsluiting waarschijnlijk 2 verschillende circuits welke op 1 trafo wikkeling zitten wat niet goed gaat een licht voedingkje zorgt voor signaal lampje in de VU meter en de stroombron
Even de wisselspanning los gemaakt
Aan de trafo in van het voedingkje en een externe regelbare voeding er aan verbonden welke dan ongeveer 50 mA levert
De Fasedraaier trekt toch 15 mA ik meet dat over een serie weerstand van 100 ohm er staat 1,5 volt over
Verder de negatieve spanning gemeten uit de bias automaat aan de KT88 een 36Volt en de ander 37 volt
Een 1Khz sinus in de RCA stekker welke op de potmeter uit komt
Ik heb geen 1 volt nodig om de versterker in de vervorming te sturen
De versterker levert een sinus van 4 Volt PP op de 8 ohm aansluiting
Dat is niet goed
Heb er het schema bij gezet dat is makkelijker om mee te denken
Re: Annastacia maar met een beetje Bill
We zijn weer een stukje verder
Ik had 2K4 tussen B+ en B++ zitten waardoor de Fasedraaier ook minder spanning kreeg 356 Volt
Nu is dat 375 Volt is nog steeds niet 390 waar ik denk Anne vanuit ging !
Edit
Ik zit abuis met die 390Volt.
375 volt is precies wat Anne berekend had
De fase draaier levert nu 72 VTT
Uit de 6SN7 komt 10,4 Volt Top Top
Bij 800 mV TT in
Er zit nog wat verkeerd bij de UGT denk ik allemaal
Er komt nog steeds maar 4 Volt TT uit dat is net 1,5 Volt
Dat met die 6,3 klopt niet met schema dat is nu 6,3 volt DC uit een voeding voor de 6NP6 en 6SN7
Ik had 2K4 tussen B+ en B++ zitten waardoor de Fasedraaier ook minder spanning kreeg 356 Volt
Nu is dat 375 Volt is nog steeds niet 390 waar ik denk Anne vanuit ging !
Edit
Ik zit abuis met die 390Volt.
375 volt is precies wat Anne berekend had
De fase draaier levert nu 72 VTT
Uit de 6SN7 komt 10,4 Volt Top Top
Bij 800 mV TT in
Er zit nog wat verkeerd bij de UGT denk ik allemaal
Er komt nog steeds maar 4 Volt TT uit dat is net 1,5 Volt
Dat met die 6,3 klopt niet met schema dat is nu 6,3 volt DC uit een voeding voor de 6NP6 en 6SN7
- douwebakker
- Berichten: 2173
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: Annastacia maar met een beetje Bill
Loopt er wel schermrooster stroom. Meet eens over de 1K weerstanden.
Re: Annastacia maar met een beetje Bill
Bert, ik denk dat je schema niet klopt wat betreft aansluitingen van de eindbuizen.
Bij de onderste KT88 zijn 4 en 5 gewisseld.
Bij de onderste KT88 zijn 4 en 5 gewisseld.
Re: Annastacia maar met een beetje Bill
Heb jullie aanbevelingen Correctie niet gelezen
Maar ik zal het schema verbeteren het zit goed in de versterker
Nou ik heb goed nieuws, had gisteravond nog de LS aansluiting trafo in orde gemaakt
Maar ik had weer rugpijn van het zitten en niet meer gekeken
Maar nu heb ik even alles weer aan gesloten
Een halve Molensteen van mn rug
Ik heb mezelf op een verse kop koffie en een krentenbol met kaas getrakteerd
Maar ik zal het schema verbeteren het zit goed in de versterker
Nou ik heb goed nieuws, had gisteravond nog de LS aansluiting trafo in orde gemaakt
Maar ik had weer rugpijn van het zitten en niet meer gekeken
Maar nu heb ik even alles weer aan gesloten
Een halve Molensteen van mn rug
Ik heb mezelf op een verse kop koffie en een krentenbol met kaas getrakteerd
Re: Annastacia maar met een beetje Bill
Iderdaad Joram en ik wil jouw speakers ook horen als ze klaar zijn
Ja Inderdaad
Nou vandaag doe ik niks meer Ik weet dat ik de terugkoppeling er nog aan moet doen
Hij zal wel gaan fluiten , maar dan weet ik wat ik moet doen En een frekwentie Compensatie Ctje over de terug koppel weerstand
Dan heel de zooi uit het houuen raam en de zijkant trafo huis tegen de bovenplaat schroeven
Volgende boor ik een gat erin dat ik er met de schroevendraaier bij kan
- douwebakker
- Berichten: 2173
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: Annastacia maar met een beetje Bill
Mooi dat het nu werkt. Maar nu ben ik wel nieuwsgierig geworden Bert. Wat heb je er aan gedaan om het wel werkend te krijgen.
Re: Annastacia maar met een beetje Bill
Hup alles weer weg
Opnieuw Douwe
Ik heb er een 6,3 Volt DC print in gezet
Op de trafo iets van 3-4 wikkeling bij gewikkeld geïsoleerd snoer wat er makkelijk tussen blik pakker kon
Dat in serie met de 6.3 Wissel , daar draait de verlichting VU Meter op en Nog iets ………..
Vergeet ik weer Ohja de Stroombron voeding Dus er loopt iets van 20 mA bij elkaar
Verder is die print met al dat gepruts erop eruit , alleen is niet gegaan zoals ik aanvankelijk wilde
De ECC99 gloeidraad zat met midden tap Gnd en nog wat wat niet samen kon Daar liep bijna een kortsluiting en met omdraaien kwam die spanning erop geteld bij
Dus ik was dat geklooi meer dan zat
Dus 6NP6 erin geen midden tap heeft die gloeidraad
DC gevoed samen met de 6SN7
Verder UGT draden naar LS Aansluiting ingekort Gnd aan Gnd punt bij de 6SN7
De Terugkoppeling was veel te groot R17 meen 22K naar 56K vergroot nu kan ik met +/-750mV RMS de versterker uit sturen tot ca 30 Watt en het is prachtig mooi vlak geen Ctje nodig over 56 terugkoppel weerstand VU meter ook weer werkend
Beetje fatsoeneren en dicht schroeven en eff muziek erop Een kanaal is dan klaar
Maar heb het ff druk met andere dingen vanmiddag
Grt
OpaBert
Opnieuw Douwe
Ik heb er een 6,3 Volt DC print in gezet
Op de trafo iets van 3-4 wikkeling bij gewikkeld geïsoleerd snoer wat er makkelijk tussen blik pakker kon
Dat in serie met de 6.3 Wissel , daar draait de verlichting VU Meter op en Nog iets ………..
Vergeet ik weer Ohja de Stroombron voeding Dus er loopt iets van 20 mA bij elkaar
Verder is die print met al dat gepruts erop eruit , alleen is niet gegaan zoals ik aanvankelijk wilde
De ECC99 gloeidraad zat met midden tap Gnd en nog wat wat niet samen kon Daar liep bijna een kortsluiting en met omdraaien kwam die spanning erop geteld bij
Dus ik was dat geklooi meer dan zat
Dus 6NP6 erin geen midden tap heeft die gloeidraad
DC gevoed samen met de 6SN7
Verder UGT draden naar LS Aansluiting ingekort Gnd aan Gnd punt bij de 6SN7
De Terugkoppeling was veel te groot R17 meen 22K naar 56K vergroot nu kan ik met +/-750mV RMS de versterker uit sturen tot ca 30 Watt en het is prachtig mooi vlak geen Ctje nodig over 56 terugkoppel weerstand VU meter ook weer werkend
Beetje fatsoeneren en dicht schroeven en eff muziek erop Een kanaal is dan klaar
Maar heb het ff druk met andere dingen vanmiddag
Grt
OpaBert
Re: Annastacia maar met een beetje Bill
Er staat er een te spelen klinkt wat ruwer als de PMBill
Edit
Onzin dat ruwer
Er stond een stevige hoge tonen regelaar helemaal open om mijn gehoor beetje te compenseren.
Maar er zit een echt stevige punch in bij de Basedrum
En de potmeter werkt achterstevoren
Dat doe ik nog wel omdraaien
Maar ongekend Recht is deze versterker ik heb een Zweep gedaan van 30-Hz tot 30 khz
Heb daar boven niet eens gekeken, heb ik nu wel een beetje spijt van
[ Bekijk op youtube ]
Edit
Onzin dat ruwer
Er stond een stevige hoge tonen regelaar helemaal open om mijn gehoor beetje te compenseren.
Maar er zit een echt stevige punch in bij de Basedrum
En de potmeter werkt achterstevoren
Dat doe ik nog wel omdraaien
Maar ongekend Recht is deze versterker ik heb een Zweep gedaan van 30-Hz tot 30 khz
Heb daar boven niet eens gekeken, heb ik nu wel een beetje spijt van
[ Bekijk op youtube ]
Laatst gewijzigd door OpaBert op wo 18 jan 2023, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
- PimDriessen
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41
Re: Annastacia maar met een beetje Bill
Dag Bert,
Ik heb het allemaal gevolgd, en mijn complimenten je hebt het toch maar weer voor elkaar, nu even genieten voordat je weer een klus aangaat.
Groet,
Pim
Ik heb het allemaal gevolgd, en mijn complimenten je hebt het toch maar weer voor elkaar, nu even genieten voordat je weer een klus aangaat.
Groet,
Pim
Re: Annastacia maar met een beetje Bill
Bert heeft nog een hele berg klussen liggen, echt stil zitten zit niet in de aard van het beestje 
Re: Annastacia maar met een beetje Bill
Proficiat Bert, weer een mooi resultaat. Hard-wired is echt wel jouw ding, ik vind het bijzonder netjes afgewerkt.
Een knappe weergave (30-Hz tot 30 khz) bovendien, je moet het maar doen!
Een knappe weergave (30-Hz tot 30 khz) bovendien, je moet het maar doen!
Re: Annastacia maar met een beetje Bill
V.w.b. De bandbreedte , Ik denk dat het nog verder door loopt ook Willy , het is natuurlijk ook de verdienste van AE !
Ik ben blij dat jij het mooi vind
Maar alternatief is een print, of die bordjes met soldeer oogjes , maar krijg je weer een paar meter draad er bij , wat de Audio kwaliteit niet beter maakt maar eerder minder .
Nog 1 zo doen alleen gespiegeld
Zware dingen Die EI trafoo,s ,ik ga ze allemaal weg doen .
Is Zonde het is een berg herinneringen ook , van een hoop zit een verhaal bij
ik weet nog dat ik op zoek was bij Quakkelstein naar een kerel met een krant in zijn jaszak
Dat was ruim voor internet bestond !
Re: Annastacia maar met een beetje Bill
Zo trafo bij gewikkeld en weer op zijn pplaats gezet
En eerst opgeruimd
rusthuis waar Anne verblijft opgebeld had hem een paar weken niet gehoord of gezien
Alles is wel met hem
Benieuwd hoe het morgenochten er uit ziet
En eerst opgeruimd
rusthuis waar Anne verblijft opgebeld had hem een paar weken niet gehoord of gezien
Alles is wel met hem
Benieuwd hoe het morgenochten er uit ziet
Re: Annastacia maar met een beetje Bill
Dat is nog eens "opgeruimd", ziet er net uit
De vraag is: voor hoelang? Ik heb daar ervaring mee
De vraag is: voor hoelang? Ik heb daar ervaring mee
- douwebakker
- Berichten: 2173
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
