Annastacia maar met een beetje Bill

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door OpaBert »

douwebakker schreef: di 24 jan 2023, 17:02
Kijk maar uit Bert. Nog veel losse draadjes.
:lol: :rofl:
Dat is een goeiee Douwe
:rofl: :D
Er zit niks meer aangesloten
Ik heb er de trafo uit gehaald en dat tussen schot trafo omdat ik van een 6,3 volt wikkeling 8.5 Volt wikkeling gemaakt en de 5 volt een 12 volt .0.5 A
Trafo werkte tegen :evil: ik heb iets met die dingen ! Maar Opabert wint :bakkie:
Ik kreeg de draden zo moeilijk door de rubber tule,s dus in dat tussen schot dat er ook eruit gesleuteld en in de hoeken onder bovenplaat de gaten ruimer gemaakt en grotere tules
Dus niks anders dan losse draadje :lol:
Dus hoef ik ook niks uit te zoeken van wat waar naar toe gaat. :-"
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door OpaBert »

Flink grieperig geweest daarom ook niks gedaan
Wel wat op internet bij Aliexpress zitten snuffelen en een kl600 power supply gevonden met een aantal bladen en foto,s in het chinees
Ik had wel een aardig idee wat er ongeveer moest komen maar niet alles
Dus ik bedacht misschien is er wel een vertaal programma
Edit
ja blijkbaar een Russisch programma
Zie de posting van Marp
Wist niet dat het Russisch was bedankt voor de mededeling :(
Had dat niet via een pb gekund Marp voel me nu als een collaborateur weggezet !
het programma wat ik met Google!!! vond werkt beregoed
Potverdikke en zelfs in een foto met chinese tekt erin wordt ( feilloos) vertaald
Maar ongelofelijk ik was stomverbaasd hoe goed dat het werkt
Jaaaaaren geleden wel eens geprobeerd van het internet een ocr programma wat text kon maken Maar wat was dat een brok ellende
Als er een hoofdletter wist het niet wat er mee te doen , andere taal , schuine letters kolommen , een hopeloze toestand stond moest je dat handmatig verbeteremn Daar moest je echt een ouderwetse Monikken opleiding voor hebben
Ik moest dat ff laten weten ook die voeding wil ik volgende maand bestellen en is proberen of ik en andere daar narigheid van horen
Misschien dat er een condensator over de uitgang spanning moet al extra onderdrukking piekjes , maar wil niet perse stilstaan bij Ringkern trafoo,s of EI Trafoo,s van 6-7 kg of zelfs zonder proberen het te blijven kleineren weet niet goed het uit te drukken
Ga vogende maand zo,n ding bestellen
Chinees
Chinees
Vertaald
Vertaald
Bijlagen
E6DACC13-2904-417C-8922-0D8A6094349C.jpeg
B013AB3F-B49A-4122-B5BD-879FAFBF9E03.png
18672735-BB06-49D0-B4D0-11923E89884F.jpeg
74282930-FBE5-44B6-B64C-18D2CABE580B.jpeg
9CDDF168-1872-4CB8-8049-F09181AAEF8F.jpeg
Laatst gewijzigd door OpaBert op vr 17 feb 2023, 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door Marp »

Wist je dat Yandex een groot Russisch bedrijf is Bert? Het is het Russische antwoord op Google. Niet dat promoten en gebruiken daarvan niet mag, maar misschien wil je zoiets helemaal niet.

Er is overigens ook de app "Photo Translator":
https://apps.apple.com/nl/app/photo-tra ... 1350347947
https://play.google.com/store/apps/deta ... l=US&pli=1
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door peterl »

Ik dacht je al eerder zo'n ding had besteld bij Aliexpress Bert, vorig jaar of zo.
Ben benieuwd hoe dat werkt.
Gebruikersavatar
Willy_61
Berichten: 1883
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 12:51
Locatie: Mol, België

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door Willy_61 »

Ik ben ook benieuwd ;-)
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door OpaBert »

peterl schreef: za 18 feb 2023, 18:35
Ik dacht je al eerder zo'n ding had besteld bij Aliexpress Bert, vorig jaar of zo.
Ben benieuwd hoe dat werkt.
Hoi peter dat is niet gelukt


Willy_61 schreef: za 18 feb 2023, 19:43
Ik ben ook benieuwd ;-)
Ja ik ben ook benieuwd maar de verhuizing en de woning bewoonbaar maken Traplift kopen voorTuin beetje netjes maken
Eff een schrik gehad er was over mijn pensioen geen belasting ingehouden dat moest ik betalen over 2021 en voor 2022 met terugwerkende kracht aan mijn pensioen fonds opdracht gegeven dat in te houden
Dat was een slordige 3 maanden inkomen wat ik in 2022 onvoorzien moest bealen
Nu zit ik dus elke maand dicht tegen 0 aan en beetje voorzichtig met bestellen O:)
Maar ik hou jullie op de hoogte ,
Scheelt enorm in het gewicht van schat 7 KG trafo + evt Smoorspoel Elco,s , printjes voor DC 12 volt auto bias Hoogspanning inschakel vertraging en vast nog wel iets dus ook veel plaats over !
Maar het moet wel een verbetering zijn niet dat je allerlei gekke dingen gaat horen als je wat aanzet ofzo
We gaan het zien !
Gebruikersavatar
Willy_61
Berichten: 1883
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 12:51
Locatie: Mol, België

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door Willy_61 »

De prijzen van die voeding liggen wel ver uit elkaar: de duurste 311€ en de goedkoopste 125€, beide inclusief verzendkosten.

Of de extra Europese BTW al verrekend is, is nog niet zeker. Bij JLCPCB was dat wel het geval.
Willy_61 schreef: ma 26 dec 2022, 13:23
Gelukkig heeft JLCPCB daarvoor maatregelen getroffen, genaamd de Import One Stop Shop (IOSS), die toegestaan worden door de EU.
JLCPCB rekent bij het afrekenen van de bestelling zelf de 21% BTW aan, voor leveringen van max. €150 (inclusief verzendkosten), en stort die door naar het land van bestemming. Op die manier worden die zendingen niet meer extra gecontroleerd op de bestemming, waardoor de verhoogde kost beperkt blijft.
Deze voeding kan voorzien in de HS, de negatieve spanning en voeding voor de biassturing.
Voor de gloeidraden zal dus nog steeds een aparte voeding moeten voorzien worden: ca. 4,8A bij 12,6V (60,5W).

Bij mijn EL34-versterker is de prijs voor HS + negatieve voeding + trage opkomst HS + relais dat de versterker beveiligd tegen eventuele uitval vd negatieve spanning ...ca. €180.

Je kan je dan gaan afvragen of het prijsverschil de bijkomende risico's waard is.
Gebruikersavatar
Gerrittube
Berichten: 122
Lid geworden op: di 17 dec 2019, 20:00

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door Gerrittube »

Het blijft leuk shoppen in China, met een “galblaas voeding”.

Groet, Gerrit
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door peterl »

Bij mijn EL34-versterker is de prijs voor HS + negatieve voeding + trage opkomst HS + relais dat de versterker beveiligd tegen eventuele uitval vd negatieve spanning ...ca. €180.
Het Ging Bert ook meer om het gewichts verschil en experimenteren dacht ik.
En via Ali is bijna alles incl btw, als ze niet vergeten dit aan te vinken op de leverbon wat bij mij een keer het geval was, heb de 30 euro nooit teruggekregen. :evil:
Gebruikersavatar
Willy_61
Berichten: 1883
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 12:51
Locatie: Mol, België

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door Willy_61 »

AliExpress geeft online volgende "vage" info betreffende de BTW:
Informatie over bijkomende kosten
Voor artikelen die van buiten de Europese Unie worden geleverd, kunnen er extra btw-kosten en, indien van toepassing, douanerechten in uw land in rekening worden gebracht. Als AliExpress wettelijk verplicht is om btw te innen, zie je de prijs inclusief btw bij het afrekenen. Voor meer informatie over deze kosten kunt u contact opnemen met de belasting- en douaneautoriteiten in uw land.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door OpaBert »

Mijn ervaring is dat ik nog NOOIT een naheffing heb gehad
Maar de zakken van de overheid zijn Diep :lol:
Wat daar in gaat komt zomaar niet uit :mrgreen:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door OpaBert »

Het zit niet mee Weer printje fout :(
Mijn schuld Kan niemand anders dan mezelf aanwijzen :(
Nu zit alles op de goede plaats alleen de buisvoet niet
Is de 4de print ik zie dat gewoon niet , maar de kosten worden ook te hoog die 4 printen hebben ruim 200€ gekost ook de lol is er af :boos:
Op mezelf
Ik moet nu dingen doen waar ik een pest hekel heb en dat is wat aan een buisvoet en draadsteunen knopen zoon, spinnenweb met draad
Gatver :-#
Bijlagen
BE09BA48-422E-43ED-859B-C73CCC7BADDE.jpeg
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2173
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door douwebakker »

Pechvogel!
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door OpaBert »

douwebakker schreef: wo 22 mar 2023, 22:16
Pechvogel!
Ja ik kan dat niet uitleggen maar op het moment dat ik iets omdraai is het ook echt weg
Gebruikersavatar
Willy_61
Berichten: 1883
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 12:51
Locatie: Mol, België

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door Willy_61 »

Dikke pech Bert, kan je de printen niet meer herbruiken of zit de fout in het ontwerp van de print?
Denk eerst goed na over de mogelijkheden, voor je herbegint.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door OpaBert »

Willy_61 schreef: do 23 mar 2023, 8:42
Dikke pech Bert, kan je de printen niet meer herbruiken of zit de fout in het ontwerp van de print?
Denk eerst goed na over de mogelijkheden, voor je herbegint.
Print is in deze versterker niet te gebruiken omdat de buisvoet op de verkeerde plaats zit
Kan de print ook niet opschuiven doordat daar 2 elco,s zitten
Ik kan er wel wat hoeken afzagen doorgezaagde spoortjes met draadjes verbinden en de print kan dan ook maar aan 1 kant worden vast gezet
Dus het is niet netje,s en gaat tegen mijn gevoel in
Als ik wat afwerk moet het goed zijn
Dat deze print niet goed is komt door mijn eigen vout
Wacht tot mn printen maker tijd heeft om de print opnieuw te laten maken met de buisvoet op de goede plek
Tot zover
Verder wil ik nergens aan beginnen Eerst moeten deze klaar
Dan kunnen ze proefdraaien en als ze goed blijven werken moeten ze het huisuit
Ik wil nu van die verplichting af :oops:
Gebruikersavatar
Willy_61
Berichten: 1883
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 12:51
Locatie: Mol, België

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door Willy_61 »

Zo te horen wordt dat inderdaad de enige oplossing: nieuwe printjes, maar dan zal je de printenmaker nauwkeurig moeten uitleggen wat er exact moet aan wijzigen.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door OpaBert »

Ja er wordt aan gewerkt Willy en ik hoop dat ik dan niet weer in de fout ik heb teveel op mn bord en moeite om er overheen te kijken en alles lijkt fout te gaan , kan eigenlijk geen beslissing meer nemen , zie overal wel iets fout in en sta vast
Gebruikersavatar
Willy_61
Berichten: 1883
Lid geworden op: di 05 aug 2014, 12:51
Locatie: Mol, België

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door Willy_61 »

Alles even laten liggen en de volgende dag opnieuw bekijken, bovenal één voor één :wink:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door OpaBert »

Nou dankzij Douwe en Willy61 zit er hier weer vooruitgang in kan ik melden
Douwe heeft aangeboden een printje te tekenen en is daar al ver mee klaar , en Willy61 wil ook helpen! Om dit verdronken kalf weer leven in te blazen was dat nodig ! mijn vaste printen maat is door ziekte gewoon niet instaat :?
En daar heb ik zwaar op geleund , misschien wel te :( Ook voor hem geeft dat misschien een hoeveelheid stress
Voor mij wel want dit moet naar die mensen toe , en kan eigenlijk niks op pakken of ik moet daar aan denken
Nou hoop dat het nu binnenkort weer verder gaat :rock:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door OpaBert »

Een blik in het verleden http://www.pa3eka.tk/
Nooit gedacht dat daar nog iets van bestond
Ik ben natuurlijk de enige die dat niet wist maar
Je zoekt naar internet archief wayback machine pa3eka
Krijg nou wat :?
Misschien kan dat het zoeken in 806 Biljoen bewaarde webpages ergens te pas komen.
Ik vergeet nog weleens wat :lol:
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2173
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door douwebakker »

De link werkt niet Bert.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door OpaBert »

Oh wat jammer Ga het opnieuw proberen Douwe
https://web.archive.org/web/20230000000000*/pa3eka.
Dan komen er 3 resultaten
Die met 19 is natuurlijk het leukste daar staan nog wat foto,s bij van zelfgemaakte en en zelf vernietigde bouwprojecten Die daar was een dure Douwe Wat er achter zat had ook een optater gekregen en toch vervelende dingen stuk in mn zelfgemaakte Spectrum Analyzer
De print was ook van een andere RadioZendAmateur op basis van een 0.5 - 500 mhz TV ontvanger Daar waren ook dingen is stuk gegaan
Die Tuner kwam bij van Dijken Electronica vandaan Zal hem eens opzoeken die had vaak ook andere leuke aanbiedingen
https://www.vandijkenelektronica.nl/
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2173
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door douwebakker »

Allemaal zendspul. Wel netjes gebouwd.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door OpaBert »

douwebakker schreef: vr 21 apr 2023, 21:21
Allemaal zendspul. Wel netjes gebouwd.
Ja had toen audiophile niet meer in mn woorden boek Was HF bouwen meten beetje ( net als hier ) met je hobby genoten wat kleppen als je met een probleem zat Er waren er wel een stuk of 5 die ik regelmatig sprak en waar alles over Techniek in radio kon vragen en hadden ook het goede antwoord waar ik veel van kon leren , Alleen ik wist niet meer waarom ik met radio aan het prutsen Douwe ,het was meer telefoneren met een dure Apple iphone 20 .
En er mee gestopt steeds dat getreiter van die buur , en dat was ik ook zat , dus ik dacht ruim die rommel op en ga wat modelbouw doen
Alleen het getreiter hield niet op, Afijn nu is dat allemaal verleden tijd .
Straks die Print van jou bestukken Anne en die Anastacia afmaken die mensen uit Limburg blij maken Dan is het al lekker weer hoop ik
Om wat meer buiten te genieten van het mooie weer .
En af en toe die soldeerbout aan en EL34ers opwarmen en ! Die MonoBill 3 ook afbouwen, die staat ook half afgebouwd .
Plaats reactie