Tijdens de bouw natuurlijk niet stil gezeten en hier op de ontwerpafdeling flink aan de slag gegaan met 1 en ander qua filtering.
Een tweetal dingen hadden m'n aandacht. De flinke pieken (het wat grillige karakter van de Dayton boven de 3500Hz met een piek rond de 14Khz. Die piek zit op 97dB...da's 12 dB hoger dan de rest.

Dan als tweede een bultje bij de tweeter (1100...2800 Hz).

Met een simpel filter kwam ik niet erg lekker uit en na flink wat teken, reken en simuleerwerk kwam ik uit op onderstaand filter.

Wat als simulatie-resultaat gaf:

Vandaag dan dit filter in elkaar gezet en de meting gedaan.
Met als resultaat:

Hier een 0-30-60 graden meting.
En dan de waterval:

Dan misschien het belangrijkste....het geluid. De speaker heeft nu een uurtje wat volume voor z'n kiezen gehad (ook laag om het woofertej dus even wat losser te krijgen) en wat me opvalt is het strakke mid en het frisse hoog. Lekker duidelijk en gedetaileerd. Toch wel een verschil met Isis die een ScanSpeak softdome (97000) heeft. Maar zeker niet schel of vervelend. Ook flinke saxofoon doet ie erg lekker. Maar goed. Het laag laat wel wat te wensen over, maar had ik ok niet anders verwacht van een woofertje wat eigelijk maar 8cm is...
De baspijp staat wel wat lager (~60Hz) die het geheel nog wel wat opkrikt en de gehele speaker wat meer "body" geeft.
Maar een leuke sub zou hier zeker niet misstaan.
Nu nog die bos kabels wat netter maken....









