10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
rdv300b833
Berichten: 317
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 16:06
Locatie: Elst

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door rdv300b833 »

hier doen we het toch allemaal voor ?! Zo'n audio-event is DE gelegenheid om nieuwe ideeën/inzichten te "ondergaan". In audio is zoveel mogelijk; onmogelijk om alles zelf te doen. Zo'n event maakt al snel duidelijk wat interessante bedenksels/projecten zijn. En da's natuurlijk 100% persoonlijk.

Tot over een maand.
Grtz, Reinout
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door hsmeets »

rdv300b833 schreef: di 03 jan 2023, 22:15
Ook hier druk bezig met de voorbereidingen......
Met de meerdere Karlson-baskasten die op 4 februari te Hengelo zijn te beluisteren leek het mij leuk dan de Karlson mid/hoog K-tubes laten horen. Zelfde werkingsprincipe met die zo herkenbare elliptische opening.
Vorige keer stond ik met een originele K-tube (deed het prima) maar in de tussentijd weer wat verder gewerkt aan enkele verbeteringen aan die K-tube. Die is top geworden maar nu merk je dat de Supravox mid/laag gewoon te kort komt.
Dus afgelopen Kerst een setje von Langa field coil's verworven en die staan nu in te spelen.
En da's een energiek baasje ! daar komt een nette droge/diepe bas uit (ook uit een open baffle). Niet helemaal raar want hoewel de Supravox en von Langa beide 10" drivers waren ga ik van een 3,5 kg driver naar een 19,6 kg driver.....electromagneetje !
20221222_210735.jpg
20221226_113618.jpg
20221226_113731.jpg
De demoset staat dus nu voor de grote set te spelen. DSCN3164.JPGIk neem de volgende zaken mee:
- Micromega cd-transport
- Benchmark DAC/pre
- Pass Labs actieve analoge crossover
- Hiraga le Monstre voor het laag (8W)
- 6C45PP SPUD voor het mid/hoog (2,6W)
- open baffles met field coil drivers (en K-tube voor mid/hoog)
DSCN3165.JPG
De auto zal wel weer afgetopt zijn.....

Met muzikale groet,
Reinout
Je brengt niet je platenspeler mee? :shock: :lol: :rofl:
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door MechanicalAnimal »

rdv300b833 schreef: di 03 jan 2023, 22:15
Ook hier druk bezig met de voorbereidingen......
Met de meerdere Karlson-baskasten die op 4 februari te Hengelo zijn te beluisteren leek het mij leuk dan de Karlson mid/hoog K-tubes laten horen. Zelfde werkingsprincipe met die zo herkenbare elliptische opening.
Dát is nog eens leuk :goeie:


zo sta ik ruim 10 jaar terug in me uppie met een setje.....en zo voeren de Karlsons ineens (qua aantallen) de boventoon :rofl:
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door VintageHarry »

De comeback van de Karlson, ben benieuwd! :)
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20400
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door Shadow »

VintageHarry schreef: do 05 jan 2023, 9:49
De comeback van de Karlson, ben benieuwd! :)
De set van Reinout heeft, op de naam van de Karlson tubes na dan, weinig met de Karlson speakers te maken, ik heb die set een paar jaar geleden gehoord in Breda, dat is wel lekker hoor :rock:
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door MechanicalAnimal »

Shadow schreef: do 05 jan 2023, 10:35
VintageHarry schreef: do 05 jan 2023, 9:49
De comeback van de Karlson, ben benieuwd! :)
De set van Reinout heeft, op de naam van de Karlson tubes na dan, weinig met de Karlson speakers te maken, ik heb die set een paar jaar geleden gehoord in Breda, dat is wel lekker hoor :rock:
Details, details :mrgreen: .....als er iets van een elliptische opening valt te bespeuren dan kan die in het rijtje gezet worden :rock:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12407
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door pappaleo »

Elliptische opening..... :think:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door Walt »

Begrijp je het echt niet of is dit een grap?
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12407
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door pappaleo »

Ik dacht eerder aan een exponentieel wijder wordende opening.

Bij een elliptische opening krijg ik andere associaties.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20400
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door Shadow »

pappaleo schreef: do 05 jan 2023, 14:54
Ik dacht eerder aan een exponentieel wijder wordende opening.

Bij een elliptische opening krijg ik andere associaties.
Walter begrijpt het niet [-(
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door Leeuwarden »

Ik ook niet…
Reneth
Berichten: 17
Lid geworden op: di 29 nov 2016, 20:08
Locatie: Hengelo

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door Reneth »

Dit wil ik niet missen!
Tot de 4e.
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door peterl »

Ik krijg bij een elliptische opening ook andere associaties. :think:
Bert911
Berichten: 43
Lid geworden op: do 28 apr 2022, 22:53
Locatie: Oirschot

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door Bert911 »

Ik ben serieus benieuwd naar de set van Reinout, die maakt er werk van! Mooi om te zien hoe enthousiast iedereen is!
Bert911
Berichten: 43
Lid geworden op: do 28 apr 2022, 22:53
Locatie: Oirschot

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door Bert911 »

Alles wat een elliptische opening heeft, kan in dezelfde kamer gezet worden... Dat wordt er denk ik bedoeld...
Bert911
Berichten: 43
Lid geworden op: do 28 apr 2022, 22:53
Locatie: Oirschot

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door Bert911 »

Sorry, exponentieel wijder wordende opening...
Fixniks
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 27 nov 2016, 20:33
Contacteer:

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door Fixniks »

hee barry is was ook van plan om weer eens te komen luisteren,ik neem zelf niks mee en laat me verrassen
groeten Rob
Scotsky
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 27 nov 2016, 21:12

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door Scotsky »

Fantastisch dat het er weer is dit jaar.
Ben heel benieuwd wat er in die tijd allemaal bedacht en gemaakt is.
Ik zie er erg naar uit
Scotsky (Martin)
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door Barry2001 »

Martin Rob Rene welkom, leuk dat jullie een kijkje komen nemen.
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door MechanicalAnimal »

Bert911 schreef: do 05 jan 2023, 20:29
Alles wat een elliptische opening heeft, kan in dezelfde kamer gezet worden... Dat wordt er denk ik bedoeld...
we hebben een winnaar :mrgreen:
Bert911 schreef: do 05 jan 2023, 20:32
Sorry, exponentieel wijder wordende opening...
ja, ik gebruikte de term die Reinout gebruikte, sorrie moest inderdaad exp. zijn.
Bert911
Berichten: 43
Lid geworden op: do 28 apr 2022, 22:53
Locatie: Oirschot

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door Bert911 »

:rock: even iets anders, heeft iemand dit ooit gezien? Is iemand die een complete kruipruimte als subwoofer heeft gemetseld, heet Royal Device, ik denk niet dat die ook effe een demo komt geven \:D/
Bijlagen
Screenshot_2023-01-10-21-11-25-455_com.android.chrome.jpg
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door Marp »

Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door WrineX »

OOoh ik zie dat ik me helemaal niet aangemeld heb, ik hoop dat er nog een plekje vrij is.... ik kom ook graag langs met iets van een planars ,
ik wou met mijn CBT ribbon langs komen maar dat heeft wat meer tijd nodig dus ik maak vanaf volgende week iets nieuws :) kleine planar magnetics (fullrange met het oog op puntbron benadering) en mogelijk met een MFB Subwoofer met driver en elektronica van Chris. alles actief voorlopig.. dus ik neem een 6 kanaals Hypex NC400 en minidsp 4x10 mee en iets om van af te draaien.


Het plaatje is wat het nu is :)... krabbeltje :) hopelijk in het echt de 4e :)

Gezellig !
Bijlagen
speakers.jpg
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door Barry2001 »

Ja tuurlijk, voor mooie zelfbouw is er altijd plek! Kleine planars, erg benieuwd naar. Wat wil je zelf, zal ik je bij Chris en Henkjan op de kamer zetten, omdat je ook de spullen van Chris gebruikt?
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door WrineX »

Barry2001 schreef: do 12 jan 2023, 21:14
Ja tuurlijk, voor mooie zelfbouw is er altijd plek! Kleine planars, erg benieuwd naar. Wat wil je zelf, zal ik je bij Chris en Henkjan op de kamer zetten, omdat je ook de spullen van Chris gebruikt?
ooh zeker gezellig !, maar ik kon niet vinden welke kamer ze zitten. :) kan ik even kijken hoe groot.

btw zijn mijn eigen spullen maar wel gemaakt deels door Chris :) we delen dus geen spullen.
Laatst gewijzigd door WrineX op do 12 jan 2023, 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”