10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
-
rdv300b833
- Berichten: 317
- Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 16:06
- Locatie: Elst
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
hier doen we het toch allemaal voor ?! Zo'n audio-event is DE gelegenheid om nieuwe ideeën/inzichten te "ondergaan". In audio is zoveel mogelijk; onmogelijk om alles zelf te doen. Zo'n event maakt al snel duidelijk wat interessante bedenksels/projecten zijn. En da's natuurlijk 100% persoonlijk.
Tot over een maand.
Grtz, Reinout
Tot over een maand.
Grtz, Reinout
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Je brengt niet je platenspeler mee?rdv300b833 schreef: ↑di 03 jan 2023, 22:15Ook hier druk bezig met de voorbereidingen......
Met de meerdere Karlson-baskasten die op 4 februari te Hengelo zijn te beluisteren leek het mij leuk dan de Karlson mid/hoog K-tubes laten horen. Zelfde werkingsprincipe met die zo herkenbare elliptische opening.
Vorige keer stond ik met een originele K-tube (deed het prima) maar in de tussentijd weer wat verder gewerkt aan enkele verbeteringen aan die K-tube. Die is top geworden maar nu merk je dat de Supravox mid/laag gewoon te kort komt.
Dus afgelopen Kerst een setje von Langa field coil's verworven en die staan nu in te spelen.
En da's een energiek baasje ! daar komt een nette droge/diepe bas uit (ook uit een open baffle). Niet helemaal raar want hoewel de Supravox en von Langa beide 10" drivers waren ga ik van een 3,5 kg driver naar een 19,6 kg driver.....electromagneetje !
20221222_210735.jpg
20221226_113618.jpg
20221226_113731.jpg
De demoset staat dus nu voor de grote set te spelen. DSCN3164.JPGIk neem de volgende zaken mee:
- Micromega cd-transport
- Benchmark DAC/pre
- Pass Labs actieve analoge crossover
- Hiraga le Monstre voor het laag (8W)
- 6C45PP SPUD voor het mid/hoog (2,6W)
- open baffles met field coil drivers (en K-tube voor mid/hoog)
DSCN3165.JPG
De auto zal wel weer afgetopt zijn.....
Met muzikale groet,
Reinout
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Dát is nog eens leukrdv300b833 schreef: ↑di 03 jan 2023, 22:15Ook hier druk bezig met de voorbereidingen......
Met de meerdere Karlson-baskasten die op 4 februari te Hengelo zijn te beluisteren leek het mij leuk dan de Karlson mid/hoog K-tubes laten horen. Zelfde werkingsprincipe met die zo herkenbare elliptische opening.
zo sta ik ruim 10 jaar terug in me uppie met een setje.....en zo voeren de Karlsons ineens (qua aantallen) de boventoon
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
De comeback van de Karlson, ben benieuwd! 
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
De set van Reinout heeft, op de naam van de Karlson tubes na dan, weinig met de Karlson speakers te maken, ik heb die set een paar jaar geleden gehoord in Breda, dat is wel lekker hoor
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Details, details
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Begrijp je het echt niet of is dit een grap?
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Ik dacht eerder aan een exponentieel wijder wordende opening.
Bij een elliptische opening krijg ik andere associaties.
Bij een elliptische opening krijg ik andere associaties.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Dit wil ik niet missen!
Tot de 4e.
Tot de 4e.
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Ik krijg bij een elliptische opening ook andere associaties. 
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Ik ben serieus benieuwd naar de set van Reinout, die maakt er werk van! Mooi om te zien hoe enthousiast iedereen is!
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Alles wat een elliptische opening heeft, kan in dezelfde kamer gezet worden... Dat wordt er denk ik bedoeld...
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Sorry, exponentieel wijder wordende opening...
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
hee barry is was ook van plan om weer eens te komen luisteren,ik neem zelf niks mee en laat me verrassen
groeten Rob
groeten Rob
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Fantastisch dat het er weer is dit jaar.
Ben heel benieuwd wat er in die tijd allemaal bedacht en gemaakt is.
Ik zie er erg naar uit
Scotsky (Martin)
Ben heel benieuwd wat er in die tijd allemaal bedacht en gemaakt is.
Ik zie er erg naar uit
Scotsky (Martin)
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Martin Rob Rene welkom, leuk dat jullie een kijkje komen nemen.
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
we hebben een winnaar
ja, ik gebruikte de term die Reinout gebruikte, sorrie moest inderdaad exp. zijn.
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
OOoh ik zie dat ik me helemaal niet aangemeld heb, ik hoop dat er nog een plekje vrij is.... ik kom ook graag langs met iets van een planars ,
ik wou met mijn CBT ribbon langs komen maar dat heeft wat meer tijd nodig dus ik maak vanaf volgende week iets nieuws
kleine planar magnetics (fullrange met het oog op puntbron benadering) en mogelijk met een MFB Subwoofer met driver en elektronica van Chris. alles actief voorlopig.. dus ik neem een 6 kanaals Hypex NC400 en minidsp 4x10 mee en iets om van af te draaien.
Het plaatje is wat het nu is
... krabbeltje
hopelijk in het echt de 4e 
Gezellig !
ik wou met mijn CBT ribbon langs komen maar dat heeft wat meer tijd nodig dus ik maak vanaf volgende week iets nieuws
Het plaatje is wat het nu is
Gezellig !
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Ja tuurlijk, voor mooie zelfbouw is er altijd plek! Kleine planars, erg benieuwd naar. Wat wil je zelf, zal ik je bij Chris en Henkjan op de kamer zetten, omdat je ook de spullen van Chris gebruikt?
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
ooh zeker gezellig !, maar ik kon niet vinden welke kamer ze zitten.
btw zijn mijn eigen spullen maar wel gemaakt deels door Chris
Laatst gewijzigd door WrineX op do 12 jan 2023, 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
