Na jaren minder te hebben gedaan in de hobby van Hifi ben ik toch weer geraakt na het horen van een lekkere set waarbij ik van luidsprekerbouw wat ben overgeschakeld naar de versterker om een paar leuke zelfbouwspeakers aan te sturen.
Na een aantal jaren spelen met diverse goedkope chinese versterkertjes heb ik toch weer een paar gouden ouden staan spelen waaronder 2 Harman Kardon HK1400's. Beide hebben een schommelende DC offset van +-40 mv als ze warm zijn. Bij inschakelen beginnen ze op ongeveer 1 volt offset wat langzaam terugloopt naar +-40mv. Mijn kennis rijkt nog niet zover waar dit vandaan kan komen en of dit kwaad kan. Na een zoektocht op het world wide web kom ik daar ook niet echt uit. Ik heb er eentje nieuwe fine gold condensatoren gegeven (waarbij de oude nog keurig binnen waarde waren) waarbij dit gedrag is gebleven.
De bias is goed ingesteld en blijft, na warm worden ook stabiel, de dc offset blijft echter schommelen.
Kan iemand mij misschien op weg helpen of dit kwaad kan en waar dit aan kan liggen?
Alvast enorm bedankt voor de hulp