De EVWS-1 ...

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

matjans
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 8:50
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: De EVWS-1 ...

Bericht door matjans »

Niet alleen een gedoe, maar ook best prijzig.
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: De EVWS-1 ...

Bericht door satefan »

matjans schreef: ma 12 dec 2022, 9:25
Niet alleen een gedoe, maar ook best prijzig.
1 iPqbkSqkGBzws3Qhozzj9g.png
matjans
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 8:50
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: De EVWS-1 ...

Bericht door matjans »

Faster wordt het toch niet... nooit ...
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: De EVWS-1 ...

Bericht door satefan »

matjans schreef: ma 12 dec 2022, 14:53
Faster wordt het toch niet... nooit ...
Correct. Met was fantasie kun je 'fast' vervangen door 'ease of use' of zo.
gnl1
Berichten: 51
Lid geworden op: di 31 dec 2019, 16:34

Re: De EVWS-1 ...

Bericht door gnl1 »

@matjans: De DLCP's kun je net zo daisy-chainen als de FusionAmp's. Net een oud document teruggevonden waarin Frank Brenner dit beschrijft.

Als je alleen digitale signalen gebruikt, gaan die samen met de control signalen via de UTP kabel van de master naar de slave.
Analoge kanalen moeten op zowel de master als de slave aangesloten worden.
Mbv de afstand bediening of de knoppen op de master bedien je via de master de slave (volume, ingang etc.).

Ik heb je de pdf toegestuurd dmv een privébericht.
matjans
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 8:50
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: De EVWS-1 ...

Bericht door matjans »

gnl1 schreef: ma 12 dec 2022, 21:49
Ik heb je de pdf toegestuurd dmv een privébericht.
:goeie:

Nu nog even zoeken naar de pinout van de terminating rj45 stekkert.

Waar ben je zonder dit forum... Hulde en dank!
gnl1
Berichten: 51
Lid geworden op: di 31 dec 2019, 16:34

Re: De EVWS-1 ...

Bericht door gnl1 »

Vooral die eindstekker ben ik wel benieuwd naar.
support@hypex.nl al geprobeerd?
Gebruikersavatar
daniel
Berichten: 1458
Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 8:48
Locatie: Eindhoven

Re: De EVWS-1 ...

Bericht door daniel »

die heb je toch niet nodig? Daar is switch S6 voor
matjans
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 8:50
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: De EVWS-1 ...

Bericht door matjans »

Handleiding even op nageslagen. Klopt Idd.

Dan zal dat wel zijn omdat ze niet wilden dat klanten het kastje openschroeven :) Die switch zit op het control board aan de binnenkant.

Nu ik de overige documentatie wat doorgelezen heb is de handleiding een stuk begrijpelijker. Moet dus allemaal goedkomen
Wel jammer dat je de analoge ingang alsnog aan 2 kanten moet inprikken.
Gebruikersavatar
daniel
Berichten: 1458
Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 8:48
Locatie: Eindhoven

Re: De EVWS-1 ...

Bericht door daniel »

Ik heb ook wel eens een oude versie (proto wellicht) in handen gehad waar die stekkers wel op zaten. Dus zal op een bepaald moment wel veranderd zijn.
matjans
Berichten: 447
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 8:50
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: De EVWS-1 ...

Bericht door matjans »


[ Bekijk op youtube ]

Hij doet het (1) in 4-weg. Nog geen filters e.d. alleen even iene miene mutte crossover op 80, 800 en 2 5kHz, gevoeligheid van de drivers gecompenseerd, sub +8dB en gokje dipool rollof compensatie.



Nog even sub 2 in de juiste maat maken, deze is nog 3cm te breed (ik kan blijkbaar niet tot 10 tell3n) en dan kunnen we gelijk meten of dat in ripole setting daadwerkelijk iets teweeg brengt.

De planken aan de buitenkanten horen nog 1.5cm naar binnen te gaan zodat de magneet er daadwerkelijk uitsteekt.

Youtube filmpje is natuurlijk enorm zinloos, maar met wat oppiepen komt er meer, meer dan genoeg laag uit


De dlcp is inmiddels onder handen genomen, blijkt dat een paar (te) heet geworden opamps samen teveel stroom van de dlcp vroegen waardoor de voeding niet meer blij was.

Die worden vervangen. Wie wist er dat opamps bruine prut langs pootjes zweten voordat de magic smoke ontsnapt? In volgende setup dus goed koelen en ook langs onderkant van het pcbtje laten blazen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”