Annastacia maar met een beetje Bill

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door OpaBert »

download/file.php?id=158748&mode=view
Daar staat het schema wat Anne toen goed vond Alle dat zit niet meer in mn computer en het is van waardeloze kwaliteit Robert
De Printen die er voor ontworpen waren daar was iets mee print banen doorslijpen draden er aan Bah :-&
Maar er een punt achter gezet en ze stonden hier mooi te spelen
Krijg ik een paar mensen op visite Om een Anastacia af te bouwen En die wilden die versterkers overnemen
Dat is zo gegaan
Nu is er 1 stuk gegaan van dat paartje en die kwamen terug Maar ik wilde die meteen repareren Zodat ze niet vanuit Limburg 2 moesten rijden Die kapot zou zijn speelde ! Ik koppel een rca verloopje naar 3,5 mm jack in mijn ipad en muziek
Dan is het die Ander Dus die ook op een stopcontact en aan gezet en mee dat ik die van een rca kabel en in mn ipad steek krijg ik een opflikker
Echter er stond opeens spanning op de ingang en tussen 2 versterkers een op een scheidingstrafo en de ander niet
Maar mn ipad stuk en ik zag het ff niet meer zitten
Nieuwe printen voor laten maken Maar toen was er weer wat anders niet goed en moest ik die nieuwe printen WEER! Gaan verkloten
En voor een andere oplossing gekozen met 12,6 Volt op de ECC99 en nog wat Dus een nieuw schema getekend
Ik verga van de pijn na even zitten aan een toetsen bord kijken op een scherm
Soms na 1-2 uur soms na 30sec en kan ik nog net met de muis dat ding uit zetten
Dan moet ik het gewoon laten liggen Erwin heeft het schema getekend waar ik deze mee gebouwd heb maar dat heb ik niet meer op de computer Alleen maar als JPG
Maar ik heb daar spanningen gemeten beetje op topic hoofdstuk 23 24 kijken en ik wilde het ook wat opruimen maar het lijkt alleen maar erger te worden
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2173
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door douwebakker »

Nou ja Bert, ik was ook even aan het rekenen geweest en volgens die berekening moesten de anodeweerstanden 27K zijn. En wat zie ik in jou download?…. 28K. Dan heb je immers de juiste waarden al te pakken. Heb je de andere werkende kant er al mee vergeleken?
Ik zou zeggen….aan de slag met dit schema en dan komt het goed.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door OpaBert »

Nou heel verhaal in getypt alles weg
Opnieuw op hoofdstuk 23 is de Stroombron aan de Gloeidraad ECC99 verbonden
In mijn suffe kop moet dat op de kathode daar loopt toch de DC stroom van de ECC99?
Daar begin ik te twijfelen Douwe
schema
Dat is de link naar dat schema op hoofdstuk 23 van dit Topic
Dus ik ben nog steeds de kluts kwijt
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2173
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door douwebakker »

Nee, de stroombron is met de kathode verbonden. De gloei zit immers 4,5 en 9 ( voor 6,3V) of op 4 en 5(voor 12,6V). Maar daar moet je je niet druk over maken.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door OpaBert »

douwebakker schreef: vr 09 dec 2022, 21:27
Nee, de stroombron is met de kathode verbonden. De gloei zit immers 4,5 en 9 ( voor 6,3V) of op 4 en 5(voor 12,6V). Maar daar moet je je niet druk over maken.
Ja Toch ?
Dan ga ik er morgen aan beginnen Douwe bedankt moet wel ff het lijstje met wijzigingen erbij halen hier
wijzigingen Gloeistroom Circuit met fouten
Zoek de verschillen :-k
Bijlagen
CB3EB332-A879-46C1-AC87-9122D5E60BFE.jpeg
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2173
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door douwebakker »

Je hebt het je wel moeilijk gemaakt om aan die -6,3V te komen. Waarom is er geen gebruik gemaakt van een negatieve spanningsregelaar.
Het lijkt me dat het daar een beetje schuurt. Misschien kun ja daar Anne even naar laten kijken.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door OpaBert »

douwebakker schreef: vr 09 dec 2022, 23:21
Je hebt het je wel moeilijk gemaakt om aan die -6,3V te komen. Waarom is er geen gebruik gemaakt van een negatieve spanningsregelaar.
Het lijkt me dat het daar een beetje schuurt. Misschien kun ja daar Anne even naar laten kijken.
Dat voedinkje op print zit er voor de gloei 6SN7 in wat nu ook gebruikt wordt om die Negatieve spanning te verkrijgen op de stroombron
Dus ik moet er iets bij bouwen voor het zelfde resultaat Douwe.
Anne is denk ook niet elke dag in staat om wat te doen heeft nogal klachten voortvloeiende uit zijn ongeval
Maar misschien heeft geen zin Kan ook O:)
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2173
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door douwebakker »

Je hoeft nog helemaal niets bij te bouwen Bert. Hoe zit het eigenlijk met die andere eindrap? Zit daar hetzelfde printje in?
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door OpaBert »

douwebakker schreef: za 10 dec 2022, 13:20
Je hoeft nog helemaal niets bij te bouwen Bert. Hoe zit het eigenlijk met die andere eindrap? Zit :D daar hetzelfde printje in?
Hoi Douwe , heb eerst 1 print in gebouwd is 4 schroefjes met afstand bussen
Meeste werk was de boven plaat los krijgen van het houten raam
De alum zijkant trafo huis 10 mm dik zit met verzonken schroeven vast en die zijn niet bereikbaar als het houten raam erop zit
Maar dat is met bloed zweet geen tranen gelukt :D
Opeens zaten de vellentjes op mn vingers klem tussen een aluminium plaat en de trafo :-& :-$
Ik kan nu goed bij de aansluit strippen trafo .
En verder alles aanpassen zodat de ECC99 op 12,6 volt komt en hier en daar een en ander op andere Wikkelingen zetten
Bijlagen
CB8A7AE9-B2C0-430D-9D22-2406A7DD20B3.jpeg
4CC05CF1-1742-4DEE-B9E8-AFC5B2ECC9AC.jpeg
3DD18BDD-8E06-4E78-B8AC-BD6D96879C05.jpeg
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2173
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door douwebakker »

Zo gaat ie goed Bert. Ben alleen benieuwd of je de - 6,3V haalt en wat de spanning op de kathode’s gaat worden.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door OpaBert »

douwebakker schreef: za 10 dec 2022, 17:41
Zo gaat ie goed Bert. Ben alleen benieuwd of je de - 6,3V haalt en wat de spanning op de kathode’s gaat worden.
Ik laat het weten Douwe
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door OpaBert »

Vandaag lekker met vurenhout bezig geweest
Op de overloop een schuine dakkant tot 85 cm recht maken , ruikt heerlijk
Even gedacht om de bovenfrees te gebruiken , maar een kleine aanzet gedaan dat spuit verder weg al ik wil
Gaat weer terug in de schuur dat ding goed naar m’n zin ermee :-" :-"
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
Locatie: East Flanders Fields
Contacteer:

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door Muug »

Nee, een bovenfrees daar kan een Annastacia niet zo goed tegen. Dan schiet ie weg inderdaad! :rofl:

Goe bezig, Bert, gelijk we zeggen in de Vlaanders. Ik blijf lekker warm binnen met een :bakkie:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door OpaBert »

Jij ook Muug
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door peterl »

OpaBert schreef: ma 12 dec 2022, 23:57
Vandaag lekker met vurenhout bezig geweest
Op de overloop een schuine dakkant tot 85 cm recht maken , ruikt heerlijk
Even gedacht om de bovenfrees te gebruiken , maar een kleine aanzet gedaan dat spuit verder weg al ik wil
Gaat weer terug in de schuur dat ding goed naar m’n zin ermee :-" :-"
Ik heb ook een paar weken gelden met de bovenfrees in de garage gewerkt Bert, wat een zooi geeft dat, hele garage was een berg stof.
In huis zou ik dat zeker niet zomaar doen of alles afplakken.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20405
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door Shadow »

Daarom is er - tromgeroffel - stofafzuiging bedacht!
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door Ah!buis »

Zo moet verzameld en een pacetamol, kan het even gaan. Miserabele tijd achter de rug en 't is nog niet gedaan, blaasontsteking, doodmoe van niks en gezwel in de buik, mag ik niet (teveel) voorover hangen, komt de boel onder druk. En dat is de enige, enigzins, stabiele houding om iets te doen. Dus veel liggen.
Dan maar Bert wat helpen.
Anode weerstanden ECC99 zijn veel te klein met die twee parallel, gooi er maar een uit.
Omdat de lekweerstand van de eindbuizen niet zo klein hoeven (is enkel voor een vaste instelling), de automaat doet meer zoals kathodeweerstanden. Kunnen ze naar 100k, maakt de aansturing door de fasedraaier ook een stuk gemakkelijker.
Wie heeft die rare elco bij de massa voorversterkertrap verzonnen ?
C.jpg
Voeding is ook wat krakkemikkerig. De gloei van de 6SN7 staat een paar volt met 50Hz op en neer te springen (nee, niet de gloei zelf, het geheel)
Ook de negatieve spanning voor de stroombron heeft een 50Hz rimpel.
Zou het zo doen,
BFE.jpeg
De inschkelvertraging heeft geen verbindingen met de versterker behalve aan de trafo, kun je dus op om het even welke trafotap aansluiten 3,15 - 7volt geeft wel een geschikte spanning voor 12V relais.
Er is nog een 5V winding over, kan mooi dienen om de automaat te voeden.Omdat het zwevend is (geen verbinding met massa) heb je ook geen last van aardlussen.
Blijft nog de hoge negatieve spanning voor de roosters (min 70...80 volt), kan niet terugvinden wat je daarvoor gedaan hebt.
Anne
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2173
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door douwebakker »

Mooi Anne, fijn dat je er bent. Ik wens je veel beterschap.
Douwe
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door OpaBert »

Hoi Anne ik vermoed al zo iets , dat er iets medisch niet lekker ging jammer genoeg
Ik zal wellicht een en ander van de wijzigingen niet goed hebben begrepen
Zoals jij nu je zelf zit te pijnigen om mij te helpen , mag ik wel heel dankbaar zijn :oops:
Zo zit ik ook mezelf dikwijls te pijnigen om een ander te helpen :|
Maar soms ook omdat ik niet plat wil leggen en heel de dag nutteloos te zijn :(
Ik ga het wijzigen zoals je voorsteld Anne , ga deze week de overloop boven af maken
Doe dat steeds in etappes van 9:30-11 uur en dan weer 13:30 tot 14:45 en dan savonds van 19:00 uur tot x19:45-20:00 uur afh hoe ik me voel , Ben het aan het afwerken Deurtjes erin maken en laatste plaatjes om buizen van de verwarming , maar ik begin het zat te worden , Dat geeft weer motivatie om aan de AnnaBill te werken
Nogmaals dank voor je reactie en sterkte , mag hopen dat het toch wat beter gaat in de nabije toekomst :dank: :dank: :dank:
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door Ah!buis »

douwebakker schreef: di 13 dec 2022, 20:55
Mooi Anne, fijn dat je er bent. Ik wens je veel beterschap.
Douwe
Dank je wel. Maar met mijn toestand is het verwonderlijk dat ik het zo lang uithouw, op beterschap reken ik niet meer.
De huisarts had me in de '60-er jaren al opgegeven, de man is al lang overleden :lol:
Dus het blijft aanmodderen/aftakelen tot het lijf 't opgeeft. De ouwe dag hè.

Maar nog even iets voor Bert. Vergeten te zeggen dat de voeding vanuit de 5V wikkeling niet echt nodig is.
Kan vanuit de + van C1 (10000µF) voor de LT1083.
Heb je wel een gemeenschappelijke massa. Om lussen te voorkomen de automaat enkel aarden bij de kathodeweerstanden van de eindbuizen.
Anne
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door OpaBert »

Ah!buis schreef: wo 14 dec 2022, 20:32
douwebakker schreef: di 13 dec 2022, 20:55
Mooi Anne, fijn dat je er bent. Ik wens je veel beterschap.
Douwe
Dank je wel. Maar met mijn toestand is het verwonderlijk dat ik het zo lang uithouw, op beterschap reken ik niet meer.
De huisarts had me in de '60-er jaren al opgegeven, de man is al lang overleden :lol:
Dus het blijft aanmodderen/aftakelen tot het lijf 't opgeeft. De ouwe dag hè.

Maar nog even iets voor Bert. Vergeten te zeggen dat de voeding vanuit de 5V wikkeling niet echt nodig is.
Kan vanuit de + van C1 (10000µF) voor de LT1083.
Heb je wel een gemeenschappelijke massa. Om lussen te voorkomen de automaat enkel aarden bij de kathodeweerstanden van de eindbuizen.
Anne
Dankjewel Anne
Ik zal kijken of ik er een degelijke verbinding kan maken op C1 van de powersupply
En ik zal de BiasAutomaat ! Toch !
Ik heb een aardpunt chassis in het midden tussen de 2 kt88 daar zit de midtap Gloeistroom Wikkeling en Gnd BiasAutomaat Anne
Sterkte daar Anne ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt en die ontsteking over gaat
Misschien mogelijk op een andere manier contact te houden Telefoon kosten zijn niet meer zo hoog
Vroeger koste dat guldens per minuut met een toestel van 20 gulden
Nu een toestel van 900€ en gratis 100 bel minuten :lol:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door OpaBert »

Ah!buis schreef: wo 14 dec 2022, 20:32
douwebakker schreef: di 13 dec 2022, 20:55
Mooi Anne, fijn dat je er bent. Ik wens je veel beterschap.
Douwe
Dank je wel. Maar met mijn toestand is het verwonderlijk dat ik het zo lang uithouw, op beterschap reken ik niet meer.
De huisarts had me in de '60-er jaren al opgegeven, de man is al lang overleden :lol:
Dus het blijft aanmodderen/aftakelen tot het lijf 't opgeeft. De ouwe dag hè.

Maar nog even iets voor Bert. Vergeten te zeggen dat de voeding vanuit de 5V wikkeling niet echt nodig is.
Kan vanuit de + van C1 (10000µF) voor de LT1083.
Heb je wel een gemeenschappelijke massa. Om lussen te voorkomen de automaat enkel aarden bij de kathodeweerstanden van de eindbuizen.
Anne
Ik kan op de Diode in de print een draad om heen doen Dat is 2 cm van de eerste Elco en dan is het een degelijke verbinding
Heb ik nog niet over gesproken maar ik heb op de LS aansluiting een VU meter werkt op 6-12 volt AC
Verder iets heel belangrijks denk ik voor je Anne er is tegenwoordig een labtop welke je ook als Touchscreen kan gebruiken Operating systeem Windows
Het toetsenbord kan je helemaal achter scherm vouwen
Het heet MICROSOFT SURFACE er zijn er ook gebruikt met garantie te verkrijgen vlakbij mij er zijn er van 12 en 15 inch scherm bij die zaak voor een 300-350€ afh geheugen HD Electronisch en andere dingen waar ik geen verstand van heb
Ik ga dat hier onder de denkbeeldige kerstboom leggen
Misschien ook iets voor jou Anne ? Als dat het leven een beetje Makkelijker of Leuker maakt Waarom niet ?
Grt Bert ook plat :lol:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door OpaBert »

Vandaag Gloeistroom ECC99 aan gesloten
De 2 anode weerstand parallel 27 k moest van anne 27K totaal worden had er bijna 2 van 13K ingezet toen werd ik wakker en er 2 x 2 van 56K in gezet 180 ohm er in naar de 100 uF Condensator in plaats van 16 volt er een van 100 volt gebruikt die van 16 volt was veel te klein dingetje , verder ben ik nog niet gekomen
Morgen weer een paar draadjes :D
Bijlagen
7D0112FB-1639-4ECA-9A9E-693AF233A578.jpeg
4818B76B-3335-4674-8596-A8FE92F39B4F.jpeg
E6C2B7AB-F4AA-4F3F-9731-356611F2297B.jpeg
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door OpaBert »

Nou heel verhaal geschreven Weg :evil:
Nieuwe poging
Anne ik begrijp niet waarom ik die gloeistroom print moet slopen
Ik moet daar een spoor door snijden aan de onderkant een tweetal draden Hup daar gaat het weer en 100uF tussen de midtap en een draad die weer op m’n print moet
Moet dat nou echt met die elco,s er tussen Dat begrijp ik niet ?
Als ik die 6SN7 ook op 6,3 wisselspanning laat werken kunnen dan er een paar aardverbindingen weg met elco,s er tussen en naar massa
Het ziet er simpel uit :-s Maar ik begrijp het niet :oops: Kun je een poging doen het mij duidelijk te maken ? O:)
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Annastacia maar met een beetje Bill

Bericht door OpaBert »

Anne Ik ben even bezig geweest met de trafo er kan makkelijk een laag wikkeldraad op Wat helemaal niet nodig is !
Er is voor 1 volt maar 2 windingen nodig Als de 6SN7 op de 5 volt wikkeling mag met 5 windingen erbij zit op 7,5 volt AC
En haal ik met gemak 6,3 volt Rimpel vrij uit dat Gelijkricht printje van Barry
Anne ik vind het gewoon zonde om daar print banen door te snijden en draden aan de onderkant met condensators er tussen
Dan hoeft dat niet meer Toch ?
Je schreef dat je er niet van hield om Audio signalen door de gloeidraad te sturen je sprak over de ECC99 pin 9
Als die ECC99 ook op 6 ,3Volt zou staan is het dan wel goed ?
Er zit immers 3,15 V - 0 - 3,15 V op
Hoe zit dat met die BILL van Triode Dick
Die doet het zo ! Gloei op Pin 4-5 en Pin 9
796A8E96-E4FD-4BEF-AC7D-3F1BB090533D.jpeg
23155B71-E411-4414-883C-3E3386C7CC5A.jpeg
Hier die uit 2005
4AEA6DCD-3EA1-424C-99F5-5657D18A5037.gif
63DFD9B1-828B-4173-9B60-CF250FC3B531.gif
Zou ook die Inschakel vertraging er uit kunnen gooien Even goed kijken of ik wel overal 450-500 Volt Elco,s heb zitten
Plaats reactie