Phono dude

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Phono dude

Bericht door democles »

Het was even wachten,maar de trafo was al binnen.
Nog niet nagemeten maar ziet er profi uit!
Nice work, Toroidy :D
DSC08663.JPG
Er zit zelfs een schermaansluiting op!!!

Dan maar even een bakje maken voor de voeding.
Iets van 18cm x30cm had ik gedacht.
Probleempje,,,, :shock:
Had niet zo veel hardhout meer voor het bakje.............
De schuur op de kop vond ik nog net voldoende. (rest stukje)
Nu maar hopen dat ik niks verkloot bij het zagen of frasen [-o< [-o<

Gelukkig niks verkloot :roll:
Zagen, deuvelen, schuren etc en plaatwerk op maat flexen en het ziet er nu zo uit,
Kan morgen in de bijenwas gezet worden :D
Bijlagen
DSC08657.JPG
DSC08658.JPG
DSC08660.JPG
DSC08661.JPG
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Phono dude

Bericht door OpaBert »

:kwijl: mooi hoor :bakkie:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Phono dude

Bericht door democles »

Ja Bert,maar er moet nog veel gebeuren voordat de prik er op kan.

Ondertussen was er al een Dual 505 geregeld voor het testen,moet nog zien of het wat is.............

En nog wat printjes maken etc.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Phono dude

Bericht door OpaBert »

Ja hier ook veel werk , woensdag komt een zwager een paar uur helpen , kan mooi wat plinten schilderen, Over een paar weken behangen , Plafond is gewit, kozijnen geschilderd
Dus kan ik weer een paar dagen aan de versterkers knutselen
Morgenochtend de soldeerbout aan O:)
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Phono dude

Bericht door democles »

I love the smell of lead in the morning :lol:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Phono dude

Bericht door Shadow »

Lt Kilgore :goeie:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Phono dude

Bericht door democles »

Dan maar even twee printjes maken.
1 voor de hoogspanning en 1 voor de gloeispanning.
HS voeding.jpg
Gloeivoeding.jpg
Sim sala bim........... :lol:
DSC08670.JPG
DSC08669.JPG
Voor de entre van de navelstreng naar de Phonodude ook wat bedacht en verzonken in het voedingsbakje.
DSC08667.JPG
Even op het oog passen en meten,dit gaat lukken :)
Moet nog wel een EZ81 buis ergens plaatsen :think:
DSC08673.JPG
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Phono dude

Bericht door democles »

Vandaag wat gemaakt voor de EZ81 gelijkrichter buis.
DSC08674.JPG
Het subframepje van de buisvoet (3mm alu) staat 1cm van de bovenplaat,de vrije ruimte om de buisvoet dient als afvoer van de warmte in het achterste gedeelte.
Iets van schoorsteen effect,kan misschien nog iets zakken met het subframe en er gaten in boren,rekening houdend met het doorbuigen bij plaatsen van de buis.
DSC08676.JPG
Volgende,is het bepalen van de beluchtings gaten en het plaatsen van de aansluit terminals.
Maar voor vandaag eerst genoeg :D
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Phono dude

Bericht door Ah!buis »

Die buis staat daar wel erg eenzaam, zo midden op de vlakte :(
Anne
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Phono dude

Bericht door democles »

Ja maar wel mooi in het geheel,komt goed.
Komt nog een lampje onder (bleeder LED,weet nog niet welke kleur :wink: )

Zie het maar als de vuurtoren :lol: :lol:

Nog even een insider opmerking..
De buisvoet is er 1 voor afscherming,wat bij deze buis niet nodig is :o
Gebruik deze voet omdat de EZ81 alleen bedrading krijgt,geen weerstanden er aan etc.
De weerstanden geven ook stevigheid aan de aansluitingen,en omdat deze er niet zijn geen stevigheid en zal bij een normale voet de buis niet echt vast in de voet zitten,wel vast in de voet,maar van buitenaf vrij los beweegbaar,,wiebelig,, nu niet :)
Wel eerst gepast of de buis er in past :-"
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Phono dude

Bericht door democles »

Gebeurt hier nog wat?
Ja eigenlijk meer dan genoeg. :lol:
De meeste tijd gaat in het bedenken zitten. :?
Eerst maar eens de uiteindelijke positie bepalen van alle onderdelen :think:
En wat broodnodige vent. gaten in de bodem boren.
DSC08682.JPG
Wat is wijs.........
Vergt dus veel meten en er om heen lopen,om uiteindelijk knopen door te hakken.
Ik wilde eigenlijk de EZ81 aansluitingen in het zicht hebben en niet verscholen en losbungelend onder een stuk alu.
Uiteindelijk dit bedacht.
DSC08681.JPG
Mooi,zo zitten de aansluitingen in het zicht :D
DSC08683.JPG
Dan maar even een gat in de bovenplaat ponzen(37mm)ter hoogte van de trafo,er komt nog een rooster in.
DSC08685.JPG
Dan nog wat rubbers in het trafo schotje monteren ter hoogte van de aansluitingen en het schiet weer wat op :D
DSC08679.JPG
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Phono dude

Bericht door hannesie »

Gaat er weer goed uitzien.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Phono dude

Bericht door democles »

Thanks, Hans...

Maar even verder met een mini printje voor de Bleeder LED.
DSC08686.JPG
Hangt mooi boven de buisvoet.
DSC08687.JPG
En wat verder met teflon mantel bedrading en de Bleeder weerstand van 220K.
DSC08688.JPG
DSC08689.JPG
Als het EZ81 plateautje vast geschroefd zit aan de kastwand,kan ik nu mooi van buitenaf bij de aansluitingen komen. :D
DSC08690.JPG
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Phono dude

Bericht door democles »

Dan moet er nog een navelstreng aan......
9 mm diameter soepel kabel , 4 aders met siliconen ommanteling.
Weet nog niet of ik er 1,5 of 2m lengte van maak.
Als trekontlasting twee van die grijs plastic dingen gebruikt,dopje er op drukken en vast zit de boel :D
DSC08691.JPG
Ook een verdeelstation gemaakt voor de trafo bedrading.
DSC08692.JPG
Bijlagen
DSC08693.JPG
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Phono dude

Bericht door democles »

Vandaag de trafo geplaatst.
En wat bedrading.
Denk dat morgen alle bedrading er aan kan. :D
En dan kan er wat getest worden.
Wat weet ik nog niet,de gevonden draaitafel (dual 505) had nogal wat mankementen,helaas :?
Zoek nog even verder naar een goed werkende platenspeler met aarde draadje.
Als iemand nog wat op zolder heeft staan, graag,de donor bleek kapotte snaren te hebben,verklote bedrading en een element wat bromde op beide uitgangen........... hopeloos geval dus. :?
DSC08694.JPG
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Phono dude

Bericht door democles »

Vandaag de resterende bedrading er aan gebakt. :D
Dan alles nalopen......kop koffie en weer nalopen,lijkt goed.
Meters er aan hangen en spanning erop :hide:
Hij doet het niet!!!!
Wat kan het zijn :think: ,eerst maar eens de netspanning meten,,NIETS,NADA NIETS..... :shock:
Of je stopt de zekering er in ](*,) ](*,)
Oke alles was aanwezig,kon de 12,6v gloei mooi inregelen,dat werkt dus.
Dan de EZ81 in geplugd en de hoogspanning gemeten.
Zonder belasting meet ik 350v en de spanning komt mooi langzaam op :D
DSC08695.JPG
DSC08696.JPG
DSC08699.JPG
DSC08703.JPG
De Bleeder LED deed het ook,nadat ik hem vervangen had door een kleinere,maar dat mocht de pret niet drukken :yeah:
DSC08700.JPG
DSC08701.JPG
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Phono dude

Bericht door OpaBert »

Jij bent ook druk bezig ?
Maar je kan weer plaatjes draaien O:)
De Piraten top 1000 met op nr 1 Zangeres zondernaam :yeah: :yeah: :lol:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Phono dude

Bericht door democles »

Bijna Bert.
Eerst maar even meten of de spanningen op de goede plek komen in het versterker bakje.
Dan kan ik wat proberen.
Enkel nog ergens een draaitafel versieren :?
Want alles wat ik heb heeft mankementen.,............... :evil:
Maar dat piraten gedoe komt goed :goedzo:
Je moest eens weten hoeveel juweeltjes daar onder vallen. :lol:
Ondertussen is het buiten te koud voor wat spuitwerk kwa bovenplaat,broed op een andere manier.
Mocht het met de draaitafel niks worden dan heb ik volgende maand zo,n DJ draaitafel te leen en wordt het semi- prof getest :lol:

Wie weet wordt het wel 1 grote bromtol,but that,s the game :lol:
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Phono dude

Bericht door OpaBert »

democles schreef: do 08 dec 2022, 22:19
Bijna Bert.
Eerst maar even meten of de spanningen op de goede plek komen in het versterker bakje.
Dan kan ik wat proberen.
Enkel nog ergens een draaitafel versieren :?
Want alles wat ik heb heeft mankementen.,............... :evil:
Maar dat piraten gedoe komt goed :goedzo:
Je moest eens weten hoeveel juweeltjes daar onder vallen. :lol:
Ondertussen is het buiten te koud voor wat spuitwerk kwa bovenplaat,broed op een andere manier.
Mocht het met de draaitafel niks worden dan heb ik volgende maand zo,n DJ draaitafel te leen en wordt het semi- prof getest :lol:

Wie weet wordt het wel 1 grote bromtol,but that,s the game :lol:
Nou ik heb hier ook een gammel ding gescoord op MP hier vlakbij
Kap is gescheurd en de naald zo te zien is verbogen
Moet dat ding na laten kijken Het is een L75 Lenco
Zal eens kijken of in dat ding aan de onderkant kan komen om er een nieuw snoer aan te doen
Is nog met een DinPlug Demo
Maar wel de moeite waard om het te repareren en misschien een service beurt laten geven
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Phono dude

Bericht door democles »

Ja heb hier ook een L78 liggen,maar dat wordt een apart project.... :bakkie:
Daar zit wel een verloop bij voor RCA pluggen,maar geen aarde kabel,das voor verbeter punten als ik er zin in heb :D
Bert,gewoon op Y Tube opzoeken staat genoeg.
Kunnen we dit weer eens draaien :yeah:


of deze
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Phono dude

Bericht door OpaBert »

De eerste vind ik er maar een goed Saturday night Fleetwood bijna alles O:)
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Phono dude

Bericht door democles »

Even een tijd niks gedaan,te koud in het schuurtje :?
Wel wat snelle metingen gedaan.
De gloei meet 12,5v met de buizen er in,ik vind het prima.
DSC08704.JPG
DSC08705.JPG
De metingen wijken niet te veel af van het origineel :D
metingen.jpg
Morgen de scope er aan,kijken wat er uit rolt.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Phono dude

Bericht door OpaBert »

Dat is dan witte rook Peet O:)
Gefeliciteerd hoor , ik ga me er op toeleggen om netter te bouwen onder de motorkap
Als ik dat van Piet1950 zie en meer van mijn leeftijds genoten die bijvoorbeeld bij de PTT gewerkt ( hebben er staan een 10-20 versterkers van de overleden hobbyist Heuvelman uit Elst op MP ) Hillman) ben er in 2015 op bezoek geweest met een audiofiele kennis en ik kijk dan naar gepruts van mij :oops: geloof ik niet dat het minder klinkt maar ook niet beter .
Maar :goedzo:
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Phono dude

Bericht door democles »

Ja gelukkig geen rook.....
Bij gebrek aan een draaitafel eerst maar even wat meten met de scope.
Anders had ik er zeker muziek op gezet.
Maar moet nog even wachten op de leen tafel.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Phono dude

Bericht door OpaBert »

democles schreef: wo 14 dec 2022, 21:04
Ja gelukkig geen rook.....
Bij gebrek aan een draaitafel eerst maar even wat meten met de scope.
Anders had ik er zeker muziek op gezet.
Maar moet nog even wachten op de leen tafel.
Ik zit hier in twijfel met de L75 zelf repareren of weg doen en een gerepareerde kopen
Plaats reactie