Nieuwe werkbank
Moderator: Beheerdersteam
Re: Nieuwe werkbank
Dank je, Joram.
Van de week ook weer een paar platen multiplex uit een puinbak gehaald.
2 x 12 mm en 1 x 15 mm. hier ga ik een ladeblok van maken voor onder de werkbank, en de lades voor in de boorkolom kast.
Ja, het is gebruikt spul, en er zitten wat krassen, butsen, en schroefgaatjes in. boeiend.
Als ik die platen nieuw had moeten halen had dat samen zo'n 50 euro gekost.
Van de week ook weer een paar platen multiplex uit een puinbak gehaald.
2 x 12 mm en 1 x 15 mm. hier ga ik een ladeblok van maken voor onder de werkbank, en de lades voor in de boorkolom kast.
Ja, het is gebruikt spul, en er zitten wat krassen, butsen, en schroefgaatjes in. boeiend.
Als ik die platen nieuw had moeten halen had dat samen zo'n 50 euro gekost.
Re: Nieuwe werkbank
Maar dat Pensioner al wel vanaf mijn 64e en 10 maanden.
Re: Nieuwe werkbank
En een begin gemaakt met de bouw van het kastje voor onder de boorkolom.
Ik heb gekozen voor de vrij goedkope witte ladegeleiders die je onder een lade monteert.
Weliswaar glijden die blank stalen kogellager geleiders die je aan de zijkant monteert dingen veel mooier, maar ze zijn helaas ook 4 keer zo duur ongeveer.
Dat is voor 1 lade niet zo erg, maar gezien het feit dat ik er in totaal 10 lade's op de planning heb staan...
Ik heb gekozen voor de vrij goedkope witte ladegeleiders die je onder een lade monteert.
Weliswaar glijden die blank stalen kogellager geleiders die je aan de zijkant monteert dingen veel mooier, maar ze zijn helaas ook 4 keer zo duur ongeveer.
Dat is voor 1 lade niet zo erg, maar gezien het feit dat ik er in totaal 10 lade's op de planning heb staan...
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Nieuwe werkbank
die witte had ik ook in mijn oude zelfgemaakte keukenkast zitten, met pannen etc. functioneerde na 20 jaar nog steeds prima
Re: Nieuwe werkbank
Klopt, die witte doen het prima. Enige is dat ze minder kunnen dragen dan die telescopische. Of eigenlijk kun je de la minder ver uittrekken. Dat hoeft geen bezwaar te zijn behalve als de la heel ondiep is, < 4 cm of zo.
Re: Nieuwe werkbank
Het kastje in elkaar gezet, en een stapel plankjes voor de lades gezaagd.
Re: Nieuwe werkbank
De lades voor het kastje afgemaakt.
Op iedere lade komt aan de voorkant nog een extra multiplex 18 mm paneeltje om de open ruimtes aan de zijkanten af te dekken.
De panelen worden van binnen uit vastgeschroefd.
En zo ziet het dan eruit, nog niet helemaal tevreden ermee, eentje zit een scheetje beef.
komt later nog wel. moet ook iets van handsvaten maken.
Op iedere lade komt aan de voorkant nog een extra multiplex 18 mm paneeltje om de open ruimtes aan de zijkanten af te dekken.
De panelen worden van binnen uit vastgeschroefd.
En zo ziet het dan eruit, nog niet helemaal tevreden ermee, eentje zit een scheetje beef.
komt later nog wel. moet ook iets van handsvaten maken.
Re: Nieuwe werkbank
Dank voor de aardige woorden.
Sommige laatjes klemmen een beetje, moet ik nog wat nader naar kijken. komt wel goed.
Ondertussen begonnen met de ladekast voor onder de werkbank.
Deze krijgt 5 lades met een breedte van 30 cm, en een diepte van 50 cm.
De hoogte varieert, de onderste 2 zijn ongeveer 20 cm hoog, de bovenste 3 rond de 10 cm.
Zo moet er aardig wat opbergruimte ontstaan.
De foto is wat vertekend zie ik, het lijkt net of de boel naar rechts overhelt.
Ik heb er juist veel moeite ingestoken zodat alles goed haaks ten opzichte van elkaar staat.
Sommige laatjes klemmen een beetje, moet ik nog wat nader naar kijken. komt wel goed.
Ondertussen begonnen met de ladekast voor onder de werkbank.
Deze krijgt 5 lades met een breedte van 30 cm, en een diepte van 50 cm.
De hoogte varieert, de onderste 2 zijn ongeveer 20 cm hoog, de bovenste 3 rond de 10 cm.
Zo moet er aardig wat opbergruimte ontstaan.
De foto is wat vertekend zie ik, het lijkt net of de boel naar rechts overhelt.
Ik heb er juist veel moeite ingestoken zodat alles goed haaks ten opzichte van elkaar staat.
Re: Nieuwe werkbank
Als je alles recht op de foto wilt hebben (en je kast is recht): Camera precies op de hoogte houden van het midden van de kast. Een statief is daarvoor wel handig.
Re: Nieuwe werkbank
Op zich een goeie tip, Peter, alleen heb ik geen camera en statief, alle foto's zijn gemaakt met een Samsung telefoon.
Anyway. het bouwen van de lades.
Ik kwam net 1 strook tekort voor de laatste lade. dit opgelost door 3 stukjes zaag afval aan elkaar te verbinden.
En alle 5 de lades is het frame gepast, alles past goed en glijd lekker.
Anyway. het bouwen van de lades.
Ik kwam net 1 strook tekort voor de laatste lade. dit opgelost door 3 stukjes zaag afval aan elkaar te verbinden.
En alle 5 de lades is het frame gepast, alles past goed en glijd lekker.
Re: Nieuwe werkbank
Ach er zijn bij de Action wel telefoonhoudertjes te vinden maar nodig heb je het zeker niet, sure. Gaat lekker zo zeg!
Re: Nieuwe werkbank
De ladekast onder de werkbank geschroefd.
Dit is het paneel waarvan de frontpanelen voor de laden uitgezaagd gaan worden.
18 mm multiplex. ik vermoed dat het populieren is, het is vrij zacht en licht in gewicht. ik meen dat berken een stuk harder en zwaarder is.
En het monteren van de panelen op de laden.
Dit is het paneel waarvan de frontpanelen voor de laden uitgezaagd gaan worden.
18 mm multiplex. ik vermoed dat het populieren is, het is vrij zacht en licht in gewicht. ik meen dat berken een stuk harder en zwaarder is.
En het monteren van de panelen op de laden.
