10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door Barry2001 »

Leuk dat je erbij bent George, welkom.

Dat wordt een grote setup Douwe, gaaf dat je de moeite wilt nemen. Kamer 1 lijkt me het meest geschikt dan, die is het grootst in oppervlak. Audio Creative stond daar vorige keren, maar die hebben al aangegeven dit keer een kleinere kamer te willen.
Projectiescherm of TV/monitor meenemen kan zeker, is daar standaard niet aanwezig voor zover ik weet. Ik kan zelf een beamer meenemen, dit is geen HT maar een presentatiebeamer overigens.
We zitten op de eerste verdieping, er is een lift aanwezig. Als je hulp nodig hebt met sjouwen, kan altijd.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door Walt »

Wow, gaaf hoor zo'n grote open baffle op een luisterdag! Purifi en Bliesma op het midhoog, veel beter wordt het niet!
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20400
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door Shadow »

Je hebt nog tijd om je rijbewijs te halen :relax:
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door Leeuwarden »

Sinds wanneer moet je een rijbewijs hebben om naar een open baffle te luisteren?
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door Walt »

Dat is best kort dag Joram, zeker met een baby nog onderweg. Denk dat het realistischer is dat ik wacht tot Sander Sassen zijn speakers komt showen op een luisterdag.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door Leeuwarden »

Soms Is ie wel grappig…
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door Barry2001 »

Ov. Bus stopt voor de deur.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28472
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door ds23man »

Barry2001 schreef: vr 11 nov 2022, 16:46
Ov. Bus stopt voor de deur.
Rijdt ie ook weer weg? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door Barry2001 »

Geen id. Ik stap hier altijd uit.
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door satefan »

Barry2001 schreef: vr 11 nov 2022, 17:01
Geen id. Ik stap hier altijd uit.
Dus als je daar met die bus aan komt om uit te stappen, en er staat geen bus voor de bus waar je in zit, kun je aannemen dat de bus wel weer een keer vertrokken is.
Gebruikersavatar
Gerrittube
Berichten: 122
Lid geworden op: di 17 dec 2019, 20:00

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door Gerrittube »

Kom graag luisteren (en neem niets mee).

Groeten, Gerrit
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12407
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door pappaleo »

We luisteren voornamelijk naar elkaars geklets. Dat is daar niet minder dan hier op het forum.
TabCam
Berichten: 205
Lid geworden op: di 28 jan 2020, 14:18
Locatie: 't Oostn van Twente

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door TabCam »

Barry2001 schreef: vr 11 nov 2022, 8:41
Leuk dat je erbij bent George, welkom.

Dat wordt een grote setup Douwe, gaaf dat je de moeite wilt nemen. Kamer 1 lijkt me het meest geschikt dan, die is het grootst in oppervlak. Audio Creative stond daar vorige keren, maar die hebben al aangegeven dit keer een kleinere kamer te willen.
Projectiescherm of TV/monitor meenemen kan zeker, is daar standaard niet aanwezig voor zover ik weet. Ik kan zelf een beamer meenemen, dit is geen HT maar een presentatiebeamer overigens.
We zitten op de eerste verdieping, er is een lift aanwezig. Als je hulp nodig hebt met sjouwen, kan altijd.
Geen probleem en leuk om een keer wat te laten beluisteren i.p.v. alleen beluisteren. Kamer 1 is prima, thuis staat de set in de breedte maar met maar één of twee personen. Zelf heb ik nog een oude 1080p beamer, zal eens kijken of die het nog doet.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door Barry2001 »

Gerrittube schreef: vr 11 nov 2022, 18:27
Kom graag luisteren (en neem niets mee).

Groeten, Gerrit
Welkom Gerrit!
TabCam schreef: vr 11 nov 2022, 20:17
Geen probleem en leuk om een keer wat te laten beluisteren i.p.v. alleen beluisteren. Kamer 1 is prima, thuis staat de set in de breedte maar met maar één of twee personen. Zelf heb ik nog een oude 1080p beamer, zal eens kijken of die het nog doet.
Was je eerder op de luisterdag in Hengelo? om een idee van de kamer te krijgen. In de openingspost laatste foto bij Audio Creative is de ruimte wel te zien. Kijken tegen die tijd wel even wat er nodig is enzo, 4 februari duurt ook nog wel even.
molekuul
Berichten: 507
Lid geworden op: wo 02 feb 2005, 15:31
Locatie: Goirle

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door molekuul »

Hoi Barry,

Ik ben er ook weer bij

Gr,

Joris
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door Barry2001 »

Leuk dat je de reis vanuit Brabant weer onderneemt Joris, welkom. Breng je nog iets mee ter demo?

Kreeg de vraag of je (aktief) lid moet zijn om deel te nemen, niet nodig, iedereen kan de dag zowel bezoeken als een (zelfbouw) demo geven. Zal dit ook nog even in de openings post zetten.
Bert911
Berichten: 43
Lid geworden op: do 28 apr 2022, 22:53
Locatie: Oirschot

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door Bert911 »

Ja, ik wil er ook graag bij zijn, ik neem m'n Karlson's mee en Sansui versterker, kamer maakt me denk ik niet zoveel uit, ik pas me aan aan jullie. Aangezien er nog wat verbeterd moet worden aan de kastjes, neem ik ze mee zoals ze nu zijn en laat ik het aan de experts over voordat ik van alles ga doen
TabCam
Berichten: 205
Lid geworden op: di 28 jan 2020, 14:18
Locatie: 't Oostn van Twente

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door TabCam »

Barry2001 schreef: vr 11 nov 2022, 22:16
...
TabCam schreef: vr 11 nov 2022, 20:17
Geen probleem en leuk om een keer wat te laten beluisteren i.p.v. alleen beluisteren. Kamer 1 is prima, thuis staat de set in de breedte maar met maar één of twee personen. Zelf heb ik nog een oude 1080p beamer, zal eens kijken of die het nog doet.
Was je eerder op de luisterdag in Hengelo? om een idee van de kamer te krijgen. In de openingspost laatste foto bij Audio Creative is de ruimte wel te zien. Kijken tegen die tijd wel even wat er nodig is enzo, 4 februari duurt ook nog wel even.
Yep, helaas heb ik Audio Creative die keer niet gehoord, was misschien bij een andere demo. Heb je ook de maten van kamer 1? Dan maak ik een simulatie van de ruimte en kan ik de grootste ruimtemodi proberen te voorspellen. En geen probleem, het duurt nog wel even voordat het zover is. Leuk om de belangstelling te zien!
Gebruikersavatar
timpert
Berichten: 2441
Lid geworden op: ma 08 jun 2015, 15:09
Locatie: 026

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door timpert »

Ik kom ook. Als mensen dat willen kan ik mijn meetset en draaitafel meenemen, dan kunnen we polaire metingen doen.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door Barry2001 »

Bert911 schreef: zo 13 nov 2022, 10:20
Ja, ik wil er ook graag bij zijn, ik neem m'n Karlson's mee en Sansui versterker, kamer maakt me denk ik niet zoveel uit, ik pas me aan aan jullie. Aangezien er nog wat verbeterd moet worden aan de kastjes, neem ik ze mee zoals ze nu zijn en laat ik het aan de experts over voordat ik van alles ga doen
Genoteerd :goedzo: Joram (Shadow) bood al aan om ze op zijn set aan te sluiten, en dat is een echt goede versterker, misschien aardig om eens te zien of het verschilt met jou Sansui. Je kunt ook wat gaan meten aan de speakers als je dat interessant vindt, heb kamer 6 daarvoor in gedachten, timpert biedt dit net aan.
TabCam schreef: zo 13 nov 2022, 15:19
Barry2001 schreef: vr 11 nov 2022, 22:16
...
TabCam schreef: vr 11 nov 2022, 20:17
Geen probleem en leuk om een keer wat te laten beluisteren i.p.v. alleen beluisteren. Kamer 1 is prima, thuis staat de set in de breedte maar met maar één of twee personen. Zelf heb ik nog een oude 1080p beamer, zal eens kijken of die het nog doet.
Was je eerder op de luisterdag in Hengelo? om een idee van de kamer te krijgen. In de openingspost laatste foto bij Audio Creative is de ruimte wel te zien. Kijken tegen die tijd wel even wat er nodig is enzo, 4 februari duurt ook nog wel even.
Yep, helaas heb ik Audio Creative die keer niet gehoord, was misschien bij een andere demo. Heb je ook de maten van kamer 1? Dan maak ik een simulatie van de ruimte en kan ik de grootste ruimtemodi proberen te voorspellen. En geen probleem, het duurt nog wel even voordat het zover is. Leuk om de belangstelling te zien!
Kan ik wel even opmeten, kom toevallig volgende week dinsdag nog in het wijkcentrum voor wat anders. Hoop dat ik het niet vergeet ](*,)
timpert schreef: zo 13 nov 2022, 21:04
Ik kom ook. Als mensen dat willen kan ik mijn meetset en draaitafel meenemen, dan kunnen we polaire metingen doen.
Zal de reacties even afwachten, denk dat er wel belangstelling voor is. Kamer 6 hebben in voorgaande edities ook de metingen gedaan, heb je ook mooi de ruimte ervoor. Ook welkom!
Bert911
Berichten: 43
Lid geworden op: do 28 apr 2022, 22:53
Locatie: Oirschot

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door Bert911 »

Het zal zeker wel schelen, m'n Sansui B1000 is volgens mij 2x125 Watt max, en wat ik hier zo zie op foto's ben ik zeer onder de indruk, zit volgens mij redelijk wat zelfbouw bij. Durf er m'n setje al bijna niet meer langs te zetten, haha
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door RobertD »

Ik zal Theo Wansink eens vragen of hij ook komt. Hij heeft een paar leuke Daline kasten gemaakt om een paartje Philips AD7063 speakers die nog bij mij op de plank lagen. Kunnen we demonstreren met een klein buizenbakje en een cd-spelertje oid.
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door VintageHarry »

Een Daline met zo’n 7063 lijkt me een interessant ontwerp, zou leuk zijn om dat eens te kunnen horen!
Gebruikersavatar
Kingpin
Berichten: 60
Lid geworden op: zo 11 aug 2019, 15:37

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door Kingpin »

Vorige keer was ik er ook bij (zie laatste foto) en ondertussen is mijn TVC ook al goed geintegreerd.
Dus ja, ik kom zeer zeker langs.
Mocht er behoefte aan zijn aan wat apparatuur als de TVC, Tripath eindversterker of standaard Touch met zeer goede voeding laat het dan even weten, anders kom ik gewoon langs om te luisteren.
rdv300b833
Berichten: 317
Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 16:06
Locatie: Elst

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Bericht door rdv300b833 »

Goedemorgen Barry,

zin in; noteer mij maar !

Afgelopen week de ETF (European Triode Festival) gehad en daar deden de open baffle met K-tubes voor mid/hoog het prima.
Daar hadden we een 400 kg 833-buizenbak op het laag en een 50 kg GU4 op mid/hoog staan. Als bronnen oa een Studer A80 spoelendeck.
ETF'22
ETF'22
Aangezien ik nu alleen naar Hengelo kom i.p.v. ons gewoonlijkse audioclubje zal ik "verplaatsbaarder" materiaal meenemen als versterker.
Ik breng een complete set mee: open baffle met Karlson-tube ; 2 buizenbakken (actief aangestuurd; biamping) ; cd-speler en volumeregelaar.
Wordt toch weer een auto vol want de driver aan K-tube is een field coil dus moet ook losse voedingen meenemen voor de electromagneten.

Met muzikale groet,
Reinout
(kamer 2 of 3 ?)

(linkje naar wat plaatjes van ETF'22: https://electravolt.blogspot.com/ Tzt komen er nog wel meer plaatjes)
Laatst gewijzigd door rdv300b833 op vr 18 nov 2022, 5:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”