10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Leuk dat je erbij bent George, welkom.
Dat wordt een grote setup Douwe, gaaf dat je de moeite wilt nemen. Kamer 1 lijkt me het meest geschikt dan, die is het grootst in oppervlak. Audio Creative stond daar vorige keren, maar die hebben al aangegeven dit keer een kleinere kamer te willen.
Projectiescherm of TV/monitor meenemen kan zeker, is daar standaard niet aanwezig voor zover ik weet. Ik kan zelf een beamer meenemen, dit is geen HT maar een presentatiebeamer overigens.
We zitten op de eerste verdieping, er is een lift aanwezig. Als je hulp nodig hebt met sjouwen, kan altijd.
Dat wordt een grote setup Douwe, gaaf dat je de moeite wilt nemen. Kamer 1 lijkt me het meest geschikt dan, die is het grootst in oppervlak. Audio Creative stond daar vorige keren, maar die hebben al aangegeven dit keer een kleinere kamer te willen.
Projectiescherm of TV/monitor meenemen kan zeker, is daar standaard niet aanwezig voor zover ik weet. Ik kan zelf een beamer meenemen, dit is geen HT maar een presentatiebeamer overigens.
We zitten op de eerste verdieping, er is een lift aanwezig. Als je hulp nodig hebt met sjouwen, kan altijd.
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Wow, gaaf hoor zo'n grote open baffle op een luisterdag! Purifi en Bliesma op het midhoog, veel beter wordt het niet!
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Je hebt nog tijd om je rijbewijs te halen 
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Sinds wanneer moet je een rijbewijs hebben om naar een open baffle te luisteren?
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Dat is best kort dag Joram, zeker met een baby nog onderweg. Denk dat het realistischer is dat ik wacht tot Sander Sassen zijn speakers komt showen op een luisterdag.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Gerrittube
- Berichten: 122
- Lid geworden op: di 17 dec 2019, 20:00
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Kom graag luisteren (en neem niets mee).
Groeten, Gerrit
Groeten, Gerrit
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
We luisteren voornamelijk naar elkaars geklets. Dat is daar niet minder dan hier op het forum.
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Geen probleem en leuk om een keer wat te laten beluisteren i.p.v. alleen beluisteren. Kamer 1 is prima, thuis staat de set in de breedte maar met maar één of twee personen. Zelf heb ik nog een oude 1080p beamer, zal eens kijken of die het nog doet.Barry2001 schreef: ↑vr 11 nov 2022, 8:41Leuk dat je erbij bent George, welkom.
Dat wordt een grote setup Douwe, gaaf dat je de moeite wilt nemen. Kamer 1 lijkt me het meest geschikt dan, die is het grootst in oppervlak. Audio Creative stond daar vorige keren, maar die hebben al aangegeven dit keer een kleinere kamer te willen.
Projectiescherm of TV/monitor meenemen kan zeker, is daar standaard niet aanwezig voor zover ik weet. Ik kan zelf een beamer meenemen, dit is geen HT maar een presentatiebeamer overigens.
We zitten op de eerste verdieping, er is een lift aanwezig. Als je hulp nodig hebt met sjouwen, kan altijd.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Welkom Gerrit!
Was je eerder op de luisterdag in Hengelo? om een idee van de kamer te krijgen. In de openingspost laatste foto bij Audio Creative is de ruimte wel te zien. Kijken tegen die tijd wel even wat er nodig is enzo, 4 februari duurt ook nog wel even.
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Hoi Barry,
Ik ben er ook weer bij
Gr,
Joris
Ik ben er ook weer bij
Gr,
Joris
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Leuk dat je de reis vanuit Brabant weer onderneemt Joris, welkom. Breng je nog iets mee ter demo?
Kreeg de vraag of je (aktief) lid moet zijn om deel te nemen, niet nodig, iedereen kan de dag zowel bezoeken als een (zelfbouw) demo geven. Zal dit ook nog even in de openings post zetten.
Kreeg de vraag of je (aktief) lid moet zijn om deel te nemen, niet nodig, iedereen kan de dag zowel bezoeken als een (zelfbouw) demo geven. Zal dit ook nog even in de openings post zetten.
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Ja, ik wil er ook graag bij zijn, ik neem m'n Karlson's mee en Sansui versterker, kamer maakt me denk ik niet zoveel uit, ik pas me aan aan jullie. Aangezien er nog wat verbeterd moet worden aan de kastjes, neem ik ze mee zoals ze nu zijn en laat ik het aan de experts over voordat ik van alles ga doen
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Yep, helaas heb ik Audio Creative die keer niet gehoord, was misschien bij een andere demo. Heb je ook de maten van kamer 1? Dan maak ik een simulatie van de ruimte en kan ik de grootste ruimtemodi proberen te voorspellen. En geen probleem, het duurt nog wel even voordat het zover is. Leuk om de belangstelling te zien!
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Ik kom ook. Als mensen dat willen kan ik mijn meetset en draaitafel meenemen, dan kunnen we polaire metingen doen.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
GenoteerdBert911 schreef: ↑zo 13 nov 2022, 10:20Ja, ik wil er ook graag bij zijn, ik neem m'n Karlson's mee en Sansui versterker, kamer maakt me denk ik niet zoveel uit, ik pas me aan aan jullie. Aangezien er nog wat verbeterd moet worden aan de kastjes, neem ik ze mee zoals ze nu zijn en laat ik het aan de experts over voordat ik van alles ga doen
Kan ik wel even opmeten, kom toevallig volgende week dinsdag nog in het wijkcentrum voor wat anders. Hoop dat ik het niet vergeetTabCam schreef: ↑zo 13 nov 2022, 15:19Yep, helaas heb ik Audio Creative die keer niet gehoord, was misschien bij een andere demo. Heb je ook de maten van kamer 1? Dan maak ik een simulatie van de ruimte en kan ik de grootste ruimtemodi proberen te voorspellen. En geen probleem, het duurt nog wel even voordat het zover is. Leuk om de belangstelling te zien!
Zal de reacties even afwachten, denk dat er wel belangstelling voor is. Kamer 6 hebben in voorgaande edities ook de metingen gedaan, heb je ook mooi de ruimte ervoor. Ook welkom!timpert schreef: ↑zo 13 nov 2022, 21:04Ik kom ook. Als mensen dat willen kan ik mijn meetset en draaitafel meenemen, dan kunnen we polaire metingen doen.
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Het zal zeker wel schelen, m'n Sansui B1000 is volgens mij 2x125 Watt max, en wat ik hier zo zie op foto's ben ik zeer onder de indruk, zit volgens mij redelijk wat zelfbouw bij. Durf er m'n setje al bijna niet meer langs te zetten, haha
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Ik zal Theo Wansink eens vragen of hij ook komt. Hij heeft een paar leuke Daline kasten gemaakt om een paartje Philips AD7063 speakers die nog bij mij op de plank lagen. Kunnen we demonstreren met een klein buizenbakje en een cd-spelertje oid.
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Een Daline met zo’n 7063 lijkt me een interessant ontwerp, zou leuk zijn om dat eens te kunnen horen!
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Vorige keer was ik er ook bij (zie laatste foto) en ondertussen is mijn TVC ook al goed geintegreerd.
Dus ja, ik kom zeer zeker langs.
Mocht er behoefte aan zijn aan wat apparatuur als de TVC, Tripath eindversterker of standaard Touch met zeer goede voeding laat het dan even weten, anders kom ik gewoon langs om te luisteren.
Dus ja, ik kom zeer zeker langs.
Mocht er behoefte aan zijn aan wat apparatuur als de TVC, Tripath eindversterker of standaard Touch met zeer goede voeding laat het dan even weten, anders kom ik gewoon langs om te luisteren.
-
rdv300b833
- Berichten: 317
- Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 16:06
- Locatie: Elst
Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Goedemorgen Barry,
zin in; noteer mij maar !
Afgelopen week de ETF (European Triode Festival) gehad en daar deden de open baffle met K-tubes voor mid/hoog het prima.
Daar hadden we een 400 kg 833-buizenbak op het laag en een 50 kg GU4 op mid/hoog staan. Als bronnen oa een Studer A80 spoelendeck. Aangezien ik nu alleen naar Hengelo kom i.p.v. ons gewoonlijkse audioclubje zal ik "verplaatsbaarder" materiaal meenemen als versterker.
Ik breng een complete set mee: open baffle met Karlson-tube ; 2 buizenbakken (actief aangestuurd; biamping) ; cd-speler en volumeregelaar.
Wordt toch weer een auto vol want de driver aan K-tube is een field coil dus moet ook losse voedingen meenemen voor de electromagneten.
Met muzikale groet,
Reinout
(kamer 2 of 3 ?)
(linkje naar wat plaatjes van ETF'22: https://electravolt.blogspot.com/ Tzt komen er nog wel meer plaatjes)
zin in; noteer mij maar !
Afgelopen week de ETF (European Triode Festival) gehad en daar deden de open baffle met K-tubes voor mid/hoog het prima.
Daar hadden we een 400 kg 833-buizenbak op het laag en een 50 kg GU4 op mid/hoog staan. Als bronnen oa een Studer A80 spoelendeck. Aangezien ik nu alleen naar Hengelo kom i.p.v. ons gewoonlijkse audioclubje zal ik "verplaatsbaarder" materiaal meenemen als versterker.
Ik breng een complete set mee: open baffle met Karlson-tube ; 2 buizenbakken (actief aangestuurd; biamping) ; cd-speler en volumeregelaar.
Wordt toch weer een auto vol want de driver aan K-tube is een field coil dus moet ook losse voedingen meenemen voor de electromagneten.
Met muzikale groet,
Reinout
(kamer 2 of 3 ?)
(linkje naar wat plaatjes van ETF'22: https://electravolt.blogspot.com/ Tzt komen er nog wel meer plaatjes)
Laatst gewijzigd door rdv300b833 op vr 18 nov 2022, 5:42, 1 keer totaal gewijzigd.
