REDCATT 10FHW-117, Peerless XLS10 alternatiefje

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: REDCATT 10FHW-117, Peerless XLS10 alternatiefje

Bericht door OWC »

Oh je doelt op Intertechnik.

Die audiobuddies website valt onder hun naam volgens mij?
Dus misschien dat ze het gewoon wat hipper willen aanpakken ofzo?

Maar DIY is al jaren flink minder, vooral in EU, niet enkel luidsprekers.

Texas Instruments is de laatste tijd ook echt lekker bezig.
Al zulk soort bedrijven willen alleen nog praten als je productie doet van enkele stuks.
Liefst met bewijs van überhaupt enige productie.
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: REDCATT 10FHW-117, Peerless XLS10 alternatiefje

Bericht door OWC »

Even terug naar REDCATT.
Een ander belangrijk detail, blijkbaar zijn er ook nog 4ohm en 6ohm varianten.

Onze Duitse meneren verkopen de 6ohm.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: REDCATT 10FHW-117, Peerless XLS10 alternatiefje

Bericht door Shadow »

20221027_151244.jpg
Driver 1, rolrand niet netjes gelijmd
20221027_151253.jpg
Driver 2 idem
20221027_151305.jpg
Geen poolkernboring driver 1
20221027_151311.jpg
Geen poolkernboring driver 2
20221027_161931.jpg
Ventilatie op orde
20221027_161932.jpg
Weinig plek voor een 90⁰ mfb opnemer, zal 45⁰ moeten worden...

Dus deze driver is niet conform de foto's in de webshop, waar er duidelijk een poolkernboring zichtbaar is en er meer ruimte tussen de spider en conus lijkt te zijn.
Heb een mail gestuurd naar oaudio/bpa en wacht ff af wat er moet gebeuren...of niet.
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: REDCATT 10FHW-117, Peerless XLS10 alternatiefje

Bericht door markbakk »

Dat is wel vreemd. In de catalogus heeft de 101FHW in tegenstelling tot de 10 FHW geen boring, een papieren conus en wel een langeslag-spoel. Welk typenummer heeft die van jou?
Bijlagen
REDCATT Catalog 2022LR.pdf
(15.71 MiB) 78 keer gedownload
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: REDCATT 10FHW-117, Peerless XLS10 alternatiefje

Bericht door Shadow »

20221027_202501.jpg
Tis gewoon één grote clusterfuck die datasheet, de alucone zou een poolkernboring hebben en een 1,3" spreekspoel, ik heb toch echt 2 drivers zonder poolkernboring en met 50mm (2") spreekspoel liggen...
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: REDCATT 10FHW-117, Peerless XLS10 alternatiefje

Bericht door ds23man »

Welkom in de wereld van de Chinese meuk.... :lol:
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: REDCATT 10FHW-117, Peerless XLS10 alternatiefje

Bericht door markbakk »

Zo te zien heb je ook de langeslag-versie. Het typenummer komt niet voor in de catalogus of de datasheets. Gewoon nameten en gebruiken.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: REDCATT 10FHW-117, Peerless XLS10 alternatiefje

Bericht door Marp »

Wat BPA opgeeft als het artikelnummer van een SW10.8 AC, is op die doos vermeld als productnaam.
Bijlagen
SW10.8 AC / 10FHWX8-117B mét poolkernboring
SW10.8 AC / 10FHWX8-117B mét poolkernboring
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: REDCATT 10FHW-117, Peerless XLS10 alternatiefje

Bericht door Marp »

wouter schreef: do 26 aug 2021, 13:25
Hoe het ook zij, die Redcatts zijn koopjes. Maar voor een een niet onoverkomelijk bedrag extra heb je the real ring...
Wat geen onverstandige keuze is, als ik zie wat een eerste kennismaking met rode poes nu al oplevert:

- foute data in de datasheets
- fabrikant verstrekt verkeerde data
- afwijkend product in de doos
- slordige afwerking
- overeenkomstige consistentie?

Met een Peerless investeer je in ieder geval in een beproefd en degelijk product.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: REDCATT 10FHW-117, Peerless XLS10 alternatiefje

Bericht door Shadow »

De prijs van een xls10 is inmiddels bijna 2x zo veel als een Redcatt...
Maar het zou beter mogen idd.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: REDCATT 10FHW-117, Peerless XLS10 alternatiefje

Bericht door Shadow »

Dusssss
20221028_151337.jpg
Niemand weerstaat de Steinel
20221028_151446.jpg
Moest ff geduld hebben en langzaam van stand 3 op naar 6, maar toen kwam ie zo los :rock:
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: REDCATT 10FHW-117, Peerless XLS10 alternatiefje

Bericht door markbakk »

=D> goed bezig! En geen boring :lol: :hide:
Daar kan je de opnemer toch wel kwijt?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: REDCATT 10FHW-117, Peerless XLS10 alternatiefje

Bericht door Shadow »

markbakk schreef: vr 28 okt 2022, 17:11
=D> goed bezig! En geen boring :lol: :hide:
Daar kan je de opnemer toch wel kwijt?
Of eerst de boor er doorheen? :rofl:
Nee daar kan een Starbass in idd.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: REDCATT 10FHW-117, Peerless XLS10 alternatiefje

Bericht door ds23man »

Is dit een Plips speakertje uit de jaren zeventig met een spreekspoeldiameter van 2,5 cm?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36744
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: REDCATT 10FHW-117, Peerless XLS10 alternatiefje

Bericht door Pjotr »

ds23man schreef: vr 28 okt 2022, 17:47
Is dit een Plips speakertje uit de jaren zeventig met een spreekspoeldiameter van 2,5 cm?
Die hadden iig een rendement van 90 dB...
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: REDCATT 10FHW-117, Peerless XLS10 alternatiefje

Bericht door Shadow »

ds23man schreef: vr 28 okt 2022, 17:47
Is dit een Plips speakertje uit de jaren zeventig met een spreekspoeldiameter van 2,5 cm?
50mm (zoals eerder benoemd)
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: REDCATT 10FHW-117, Peerless XLS10 alternatiefje

Bericht door wouter »

Pjotr schreef: vr 28 okt 2022, 17:51
ds23man schreef: vr 28 okt 2022, 17:47
Is dit een Plips speakertje uit de jaren zeventig met een spreekspoeldiameter van 2,5 cm?
Die hadden iig een rendement van 90 dB...
gaven ze rendement toen op in dB? :-)
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: REDCATT 10FHW-117, Peerless XLS10 alternatiefje

Bericht door Shadow »

Duo azijn en augurk zijn weer op bezoek geweest :relax:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: REDCATT 10FHW-117, Peerless XLS10 alternatiefje

Bericht door Shadow »

wouter schreef: vr 28 okt 2022, 21:12
Pjotr schreef: vr 28 okt 2022, 17:51
ds23man schreef: vr 28 okt 2022, 17:47
Is dit een Plips speakertje uit de jaren zeventig met een spreekspoeldiameter van 2,5 cm?
Die hadden iig een rendement van 90 dB...
gaven ze rendement toen op in dB? :-)
Tis gewoon een leuk drivertje voor het geld...
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: REDCATT 10FHW-117, Peerless XLS10 alternatiefje

Bericht door wouter »

Die Steinel verfstripper is briljant trouwens!
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: REDCATT 10FHW-117, Peerless XLS10 alternatiefje

Bericht door Shadow »

Ja daar kun je vanaf 50 graden tot de bbq mee aanmaken :rock:
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: REDCATT 10FHW-117, Peerless XLS10 alternatiefje

Bericht door Marp »

Shadow schreef: vr 28 okt 2022, 7:52
De prijs van een xls10 is inmiddels bijna 2x zo veel als een Redcatt...
Nu je het zegt... Ik dacht dat het verschil een tientje of vijf was, maar de SW10.8 kost nog 35,- minder dan wat ik in het hoofd had. Dat maakt het verschil best aanzienlijk.
Loekie
Berichten: 79
Lid geworden op: za 17 jan 2009, 15:15

Re: REDCATT 10FHW-117, Peerless XLS10 alternatiefje

Bericht door Loekie »

In de HH wordt de SW10.8 AC getest (zonder polkernboring). De driver zou een niet geleidende spreekspoel hebben, onbekend wat het wel is, maar geen alu dus. Qms 8,6 en RMS 1,6 kg/s lijkt dat inderdaad te bevestigen. Het exemplaar waarvan jij de stofkap hebt verwijderd lijkt op de foto toch op alu, wat is het nu?
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: REDCATT 10FHW-117, Peerless XLS10 alternatiefje

Bericht door OWC »

Ik denk dat jullie de verwarring bij Niklas van Blue Planet Acoustic (oaudio.de) moeten zoeken.

Ik heb hem een poos geleden gecontacteerd over RedCatt.
Onder andere omdat de T/S parameters afwijkend waren maar ook omdat bv de Pmax flink anders was.

Hij wist mij toen te vertellen dat hij een "betere" versie zou verkopen en dus niet de standaard versie van RedCatt.
De type nummers zijn ook wel anders, met de volgende varianten;

10FHWX8-288
10FHWX4-288
10FHWX8-117B

en dan ook nog wat andere benamingen.
Op het moment van schrijven lijkt het nu weer een 8 ohm variant te zijn, dat was eerst een 6 ohm variant, terwijl RedCatt zelf een 4 ohm variant op de website heeft/had.

Binnen de EU is een verkoper in principe verplicht de juiste afbeelding en informatie bij het product te zetten.
Maar goed, de stofkap is er al af
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: REDCATT 10FHW-117, Peerless XLS10 alternatiefje

Bericht door Shadow »

Ik heb bij gebrek aan tijd en vooral zin de stofkap er met 2k lijm weer terug op gelijmd. Ik zal straks eens meten of ik een 4 of 8 Ohm versie gekregen heb...
Plaats reactie