3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Is daar ergens meer info over? Ik zoek nog voetjes voor onder mijn versterkers.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
De voetjes van Leobus zijn binnen, heb het ronde type nu onder de 204 speler zitten. Het is erg apart, geef de speler een klein zetje en hij wiebelt wat heen en weer maar komt weer terug in dezelfde rust positie. Het is dus niet zo, dat de speler zomaar van de kogels af rolt, wel met zorg mee omgaan uiteraard. Maar dus een zeer mooie ontkoppeling zo. De eerste klanken bevallen goed, nu eens wat meer luisteren de komende weken.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Variant op de Isocoins van Audiostatic indertijd?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Nee anders, de kogel kan rollen in het kamertje, en verticaal geeft het twaron demping, heb nu 4 voetjes onder de 204 en alle 4 de kogels dragen, dus het twaron vangt ook kleine oneffenheden op.
Mooie tweak om te proberen, Leo maakt ze zelf en hanteert echt een nette prijs voor een setje.
Mooie tweak om te proberen, Leo maakt ze zelf en hanteert echt een nette prijs voor een setje.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik heb de zwaardere (7.5kg per voetje) types nu onder de Lindemann eindversterker.
De kogel moet direct tegen de onderkant van het apparaat, dus expres niet onder bestaande voetjes plaatsen, dan werken ze niet goed meer.
De kogel moet direct tegen de onderkant van het apparaat, dus expres niet onder bestaande voetjes plaatsen, dan werken ze niet goed meer.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Meer een variant op de "eierdopjes met kogel" van Hans van Liempt.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ook onder de eindtrap goed dragen op alle 4 de kogels, heb het idee dat veel andere voetjes zonder expliciete hoogte verstelling dat niet zo goed doen, is vaak maar tiendes van millimeters, heb het idee dat het twaron matje hier een voordeel geeft, plus dat deze extra demping verzorgd.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Daarvoor moet je op het High-End Forum zijn: https://www.high-endforum.nl/topic/1562 ... ent-498069
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Sowieso een leuk forum om eens te bezoeken, net weer andere discussies dan hier, HT forum of audiofreaks.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Hier de TvW cd 204 op de Leobus voetjes. Echt fraaie werking, doet qua principe denken aan de dure Townsend isolatie platformen. Leobus rekent echt een nette prijs, zou het een ieder aanraden om eens te proberen, echt een no nonsense tweak.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Vrij bijzonder album dit, geluid lijkt soms achter je te worden geplaatst, dacht echter niet dat hier Q-sound was gebruik, Malia - Black Orchid, bijv. nummer 2 Dont explain.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Inderdaad, mooi effect.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Voor de liefhebbers, zelden 2e hands aangeboden, audiolamp:
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=183259.0
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=183259.0
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Zelf ga ik ook nog een VdH aanschaf doen, via HT forum kan ik voor een mooi prijsje nog een extra audiotegel overnemen. Deze komt dan onder de cd-204 cd-speler. Verdere tegels liggen nu reeds onder het audiorack en de stekkerblokken. Ik verwacht de tegel over circa 3 weekjes hier.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik heb even opgezocht wat zo’n audio tegel nu doet uiteraard kom je dan ook op discussie fora terecht .
Hier even een klein citaat daar uit !
Je moet jezelf dan wel afvragen of je op de goede weg bent
ik weet idd niet of ik de extra info die een magnetisch veld over de ordening in het onderliggende materiaal ook 1 op 1 kan overzetten op een zwaartekrachtveld.
Ik heb het idee van wel, maar als je het goed vindt, ga ik daar niet in het openbaar op in. Trouwens ook niet als je het niet goed vindt.
2. Voor mijn gevoel is het zwaartekrachtveld, of misschien beter, al weet ik niet of die term al niet ergens voor gebruikt is, materieveld, het basisveld waarop de rest van alle materiële krachten en manifestaties gebaseerd zijn.
Maar daar weet Radiohead oneindig veel meer van, dus die is van harte uitgenodigd daar zijn mening over te geven.
En ik geloof overigens best dat een foton, in de vorm van zonnestraling bijvoorbeeld, door een ledige ruimte kan reizen zonder verlies aan energie of snelheid. Wie houdt hem tegen en aan wie moet hij zijn energie afgeven als hij niets tegenkomt?
Dan zit er toch niks anders op dan je snelheid en energie te houden totdat je per ongeluk op een stuk materie
Hier even een klein citaat daar uit !
Je moet jezelf dan wel afvragen of je op de goede weg bent
ik weet idd niet of ik de extra info die een magnetisch veld over de ordening in het onderliggende materiaal ook 1 op 1 kan overzetten op een zwaartekrachtveld.
Ik heb het idee van wel, maar als je het goed vindt, ga ik daar niet in het openbaar op in. Trouwens ook niet als je het niet goed vindt.
2. Voor mijn gevoel is het zwaartekrachtveld, of misschien beter, al weet ik niet of die term al niet ergens voor gebruikt is, materieveld, het basisveld waarop de rest van alle materiële krachten en manifestaties gebaseerd zijn.
Maar daar weet Radiohead oneindig veel meer van, dus die is van harte uitgenodigd daar zijn mening over te geven.
En ik geloof overigens best dat een foton, in de vorm van zonnestraling bijvoorbeeld, door een ledige ruimte kan reizen zonder verlies aan energie of snelheid. Wie houdt hem tegen en aan wie moet hij zijn energie afgeven als hij niets tegenkomt?
Dan zit er toch niks anders op dan je snelheid en energie te houden totdat je per ongeluk op een stuk materie
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Volgens mij deed Van der Heide zijn behandelingen met magnetisme, wat Berret nu tegenwoordig doet, is het zwaartekracht veld gebruiken, ‘klap met de hamer’ is wel eens voorbij gekomen. Ik vermoed dus de blootstelling van koolstof verzels aan een grote impact, maar daar heeft hij nooit in detail over uitgelegd.
Ik moet eerlijk toegeven dat de audiotegels en audiolamp hier geen schokkende effecten geven, maar het doet wel wat, met het geluid heel zacht komt het effect er niet goed uit, maar op normaal luister niveau krijg je een soort lichte aura van geluid rondom je, of de illusie daarvan, een soort gloed.
Ik moet eerlijk toegeven dat de audiotegels en audiolamp hier geen schokkende effecten geven, maar het doet wel wat, met het geluid heel zacht komt het effect er niet goed uit, maar op normaal luister niveau krijg je een soort lichte aura van geluid rondom je, of de illusie daarvan, een soort gloed.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Gehoord op de DAE:

Google Maps lijkt me in dit geval de oplossingIn ongeordend koper raken de elektronen de weg soms kwijt
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Het is weer herfst.Walt schreef: ↑vr 21 okt 2022, 9:22Volgens mij deed Van der Heide zijn behandelingen met magnetisme, wat Berret nu tegenwoordig doet, is het zwaartekracht veld gebruiken, ‘klap met de hamer’ is wel eens voorbij gekomen. Ik vermoed dus de blootstelling van koolstof verzels aan een grote impact, maar daar heeft hij nooit in detail over uitgelegd.
Ik moet eerlijk toegeven dat de audiotegels en audiolamp hier geen schokkende effecten geven, maar het doet wel wat, met het geluid heel zacht komt het effect er niet goed uit, maar op normaal luister niveau krijg je een soort lichte aura van geluid rondom je, of de illusie daarvan, een soort gloed.
Paddo's
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Welnee, gewoon klap met de hamer van Berret geweest:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Dat brengt me op het idee voor een oude / nieuwe tweak : de vloeistofdia.
http://www.wauwel.nl/wordpress/lekker-psychedelies/
Helemaal te wauw, man.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Blijkbaar hebben elektronen dan ook intelligentie de weg kwijt raken is het gevolg van verkeerde keuzes .
Zo zie je maar je moet die eigenzinnige rakkertjes goed in de gaten houden anders gaan ze aan de buitenkant van de kabel lopen en zo en de luie aan de binnenkant dan
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ja open deurtje... Maar hoe constateer je nou of een elektron de weg kwijt is? Ben er nog nooit eentje tegengekomen die aan mij de weg vroeg. Gemiste kans voor leo om dat aan de DAE spreker te vragen: "Wanneer was het voor het laatst dat een elektron aan u de weg vroeg? En waar?"
Maareh, blijft dat Berret tegenwoordig fysiek met hamers te keer gaat. Komt er nou een terugroepactie voor tegels die niet niet gedeukt zijn?
Maareh, blijft dat Berret tegenwoordig fysiek met hamers te keer gaat. Komt er nou een terugroepactie voor tegels die niet niet gedeukt zijn?
