3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door hardbats »

Is daar ergens meer info over? Ik zoek nog voetjes voor onder mijn versterkers.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

De voetjes van Leobus zijn binnen, heb het ronde type nu onder de 204 speler zitten. Het is erg apart, geef de speler een klein zetje en hij wiebelt wat heen en weer maar komt weer terug in dezelfde rust positie. Het is dus niet zo, dat de speler zomaar van de kogels af rolt, wel met zorg mee omgaan uiteraard. Maar dus een zeer mooie ontkoppeling zo. De eerste klanken bevallen goed, nu eens wat meer luisteren de komende weken.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Leeuwarden »

Variant op de Isocoins van Audiostatic indertijd?
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Nee anders, de kogel kan rollen in het kamertje, en verticaal geeft het twaron demping, heb nu 4 voetjes onder de 204 en alle 4 de kogels dragen, dus het twaron vangt ook kleine oneffenheden op.

Mooie tweak om te proberen, Leo maakt ze zelf en hanteert echt een nette prijs voor een setje.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Ik heb de zwaardere (7.5kg per voetje) types nu onder de Lindemann eindversterker.

De kogel moet direct tegen de onderkant van het apparaat, dus expres niet onder bestaande voetjes plaatsen, dan werken ze niet goed meer.
Bijlagen
5BDF0BD3-5E80-479C-AAB5-91A61DBF9EA8.jpeg
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Pjotr »

Leeuwarden schreef: di 27 sep 2022, 20:21
Variant op de Isocoins van Audiostatic indertijd?
Meer een variant op de "eierdopjes met kogel" van Hans van Liempt.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Ook onder de eindtrap goed dragen op alle 4 de kogels, heb het idee dat veel andere voetjes zonder expliciete hoogte verstelling dat niet zo goed doen, is vaak maar tiendes van millimeters, heb het idee dat het twaron matje hier een voordeel geeft, plus dat deze extra demping verzorgd.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Leeuwarden »

Pjotr schreef: di 27 sep 2022, 21:01
Leeuwarden schreef: di 27 sep 2022, 20:21
Variant op de Isocoins van Audiostatic indertijd?
Meer een variant op de "eierdopjes met kogel" van Hans van Liempt.
Die ken ik niet. Heeft Walt daar al een in depth review over geschreven?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Pjotr »

Daarvoor moet je op het High-End Forum zijn: https://www.high-endforum.nl/topic/1562 ... ent-498069
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Sowieso een leuk forum om eens te bezoeken, net weer andere discussies dan hier, HT forum of audiofreaks.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Hier de TvW cd 204 op de Leobus voetjes. Echt fraaie werking, doet qua principe denken aan de dure Townsend isolatie platformen. Leobus rekent echt een nette prijs, zou het een ieder aanraden om eens te proberen, echt een no nonsense tweak.
Bijlagen
FFD653E7-ABA8-4654-9588-962EB113F1FE.jpeg
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Vrij bijzonder album dit, geluid lijkt soms achter je te worden geplaatst, dacht echter niet dat hier Q-sound was gebruik, Malia - Black Orchid, bijv. nummer 2 Dont explain.
Bijlagen
166F43D9-3AAF-48A7-BC1D-7B0195571EEB.jpeg
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door jeroen_d »

Inderdaad, mooi effect.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Voor de liefhebbers, zelden 2e hands aangeboden, audiolamp:

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=183259.0
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Zelf ga ik ook nog een VdH aanschaf doen, via HT forum kan ik voor een mooi prijsje nog een extra audiotegel overnemen. Deze komt dan onder de cd-204 cd-speler. Verdere tegels liggen nu reeds onder het audiorack en de stekkerblokken. Ik verwacht de tegel over circa 3 weekjes hier.
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door rikpost »

Ik heb even opgezocht wat zo’n audio tegel nu doet uiteraard kom je dan ook op discussie fora terecht .
Hier even een klein citaat daar uit !
Je moet jezelf dan wel afvragen of je op de goede weg bent :roll:

ik weet idd niet of ik de extra info die een magnetisch veld over de ordening in het onderliggende materiaal ook 1 op 1 kan overzetten op een zwaartekrachtveld.

Ik heb het idee van wel, maar als je het goed vindt, ga ik daar niet in het openbaar op in. Trouwens ook niet als je het niet goed vindt.

2. Voor mijn gevoel is het zwaartekrachtveld, of misschien beter, al weet ik niet of die term al niet ergens voor gebruikt is, materieveld, het basisveld waarop de rest van alle materiële krachten en manifestaties gebaseerd zijn.
Maar daar weet Radiohead oneindig veel meer van, dus die is van harte uitgenodigd daar zijn mening over te geven.

En ik geloof overigens best dat een foton, in de vorm van zonnestraling bijvoorbeeld, door een ledige ruimte kan reizen zonder verlies aan energie of snelheid. Wie houdt hem tegen en aan wie moet hij zijn energie afgeven als hij niets tegenkomt?
Dan zit er toch niks anders op dan je snelheid en energie te houden totdat je per ongeluk op een stuk materie
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Volgens mij deed Van der Heide zijn behandelingen met magnetisme, wat Berret nu tegenwoordig doet, is het zwaartekracht veld gebruiken, ‘klap met de hamer’ is wel eens voorbij gekomen. Ik vermoed dus de blootstelling van koolstof verzels aan een grote impact, maar daar heeft hij nooit in detail over uitgelegd.

Ik moet eerlijk toegeven dat de audiotegels en audiolamp hier geen schokkende effecten geven, maar het doet wel wat, met het geluid heel zacht komt het effect er niet goed uit, maar op normaal luister niveau krijg je een soort lichte aura van geluid rondom je, of de illusie daarvan, een soort gloed.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door pappaleo »

Gehoord op de DAE:
In ongeordend koper raken de elektronen de weg soms kwijt
Google Maps lijkt me in dit geval de oplossing :roll:
Gebruikersavatar
pvanlingen
Berichten: 1587
Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
Locatie: Dronten

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door pvanlingen »

Walt schreef: vr 21 okt 2022, 9:22
Volgens mij deed Van der Heide zijn behandelingen met magnetisme, wat Berret nu tegenwoordig doet, is het zwaartekracht veld gebruiken, ‘klap met de hamer’ is wel eens voorbij gekomen. Ik vermoed dus de blootstelling van koolstof verzels aan een grote impact, maar daar heeft hij nooit in detail over uitgelegd.

Ik moet eerlijk toegeven dat de audiotegels en audiolamp hier geen schokkende effecten geven, maar het doet wel wat, met het geluid heel zacht komt het effect er niet goed uit, maar op normaal luister niveau krijg je een soort lichte aura van geluid rondom je, of de illusie daarvan, een soort gloed.
Het is weer herfst.
Paddo's
Proceed-With-Caution-Keen-Psychonauts.png
hoe-werken-paddos-300x300.jpg
hoe-werken-paddos-300x300.jpg (103.41 KiB) 162 keer bekeken
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Pjotr »

Welnee, gewoon klap met de hamer van Berret geweest:
u045.gif
u045.gif (2.36 KiB) 157 keer bekeken
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door ray5150 »

pvanlingen schreef: vr 21 okt 2022, 10:37

Het is weer herfst.
Paddo's
Dat brengt me op het idee voor een oude / nieuwe tweak : de vloeistofdia. :lol:
http://www.wauwel.nl/wordpress/lekker-psychedelies/

Helemaal te wauw, man.
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door rikpost »

pappaleo schreef: vr 21 okt 2022, 10:25
Gehoord op de DAE:
In ongeordend koper raken de elektronen de weg soms kwijt
Google Maps lijkt me in dit geval de oplossing :roll:
Blijkbaar hebben elektronen dan ook intelligentie de weg kwijt raken is het gevolg van verkeerde keuzes .
Zo zie je maar je moet die eigenzinnige rakkertjes goed in de gaten houden anders gaan ze aan de buitenkant van de kabel lopen en zo en de luie aan de binnenkant dan :roll: :roll: :roll:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door ray5150 »

rikpost schreef: vr 21 okt 2022, 12:10

Zo zie je maar je moet die eigenzinnige rakkertjes goed in de gaten houden anders gaan ze aan de buitenkant van de kabel lopen en zo en de luie aan de binnenkant dan :roll: :roll: :roll:
Je zit er aardig dichtbij nog.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Skineffect
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Pjotr »

Ja open deurtje... Maar hoe constateer je nou of een elektron de weg kwijt is? Ben er nog nooit eentje tegengekomen die aan mij de weg vroeg. Gemiste kans voor leo om dat aan de DAE spreker te vragen: "Wanneer was het voor het laatst dat een elektron aan u de weg vroeg? En waar?"

Maareh, blijft dat Berret tegenwoordig fysiek met hamers te keer gaat. Komt er nou een terugroepactie voor tegels die niet niet gedeukt zijn?
Gesloten