oei spannend meer ZBA luisterdagen !! hell yeah. snel aan de bak dan.
Dutch Audio Event
Moderator: Beheerdersteam
Re: Dutch Audio Event
Laatst gewijzigd door WrineX op wo 12 okt 2022, 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Is Hengelo zo duur dan? Ermelo is voor mij nog enigszins haalbaar dus als er geen ZBA Oost Nederland meer komt zou dat zeker een te overwegen alternatief zijn!Pjotr schreef: ↑di 11 okt 2022, 14:37Ik denk dat de huidige ZBA dagen daar al in voorzien Chris. En ook dat een non-zelfbouw publiek daar geen, of i.i.g. weinig, belangstelling voor heeft. W.m.b. mogen er ook best wat meer ZBA dagen zijn, dat wel. Al is dat ook weer een hoop geregel. De locatie in Ermelo vond ik zelf heel prettig, was ook betaalbaar en ligt redelijk centraal. Denk dat er misschien wel belangstelling is om het daar wat vaker te doen. Los van de overige ZBA dagen dan uiteraard!
Ik begreep dat Hengelo niet door gaat vanwege de beschikbaarheid - of het gebrek eraan - van de locatie...
Volgens mij is het niet zozeer een kwestie van geld maar eerder van tijd, kost nogal wat voorbereiding om een en ander in goede wegen te leiden.
Klopt, de opstelling bij Grimm was prima. Hoorde ook van Guido Tent dat hij met de buren van Dynaudio afspraken gemaakt had omtrent timing van de demo's. Het was vooral ons gangetje waar het bij tijd en wijlen op een kermis leek met subs die vrolijk door elkaar speelden.
Ben vanavond te gast bij https://audioclub-limburg.nl/ - even 200km heen en weer - en zou een meer centraal gelegen vaste demo locatie een geweldig idee vinden. De beneden zaal in Ermelo was misschien een beetje te groot maar leent zich wel prima voor ruilbeurs achtige activiteiten met dan de zaaltjes boven als demo ??? George wat denk jij, zijn ze daarvoor te porren ?
Laatst gewijzigd door motoindo op wo 12 okt 2022, 11:54, 2 keer totaal gewijzigd.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
De locatie heeft de bezuinigingsronde overleefd en zal de komende jaren ook blijven bestaan. As a matter of a fact ben ik nu interesse aan het polsen bij wat partijen en dat zie er goed uit, kan het niet 100% zeker zeggen maar de luisterdag Oost Nederland lijkt in 2023 gewoon door te gaan. Binnenkort meer info.
Wij zitten nu in het Huis van Eemnes, Barneveld moest stoppen, ook de problemen corona e.d.
Nu dus https://sites.google.com/site/avmnaudio ... authuser=0
https://huisvaneemnes.nl/
Wij ervaren het als prettig, en nooit last van de sportzaal of Bibliotheek, daarnaast de gewone Horeca, en goede ruimtes.
Toevallig het er over gehad met George, maar voor de ZBA is het waarschijnlijk leuker in Ermelo
Nu dus https://sites.google.com/site/avmnaudio ... authuser=0
https://huisvaneemnes.nl/
Wij ervaren het als prettig, en nooit last van de sportzaal of Bibliotheek, daarnaast de gewone Horeca, en goede ruimtes.
Toevallig het er over gehad met George, maar voor de ZBA is het waarschijnlijk leuker in Ermelo
Handig tippie van Guido Tent, de zaaltjes boven in Ermelo waren fijn toch ?
Toen ze in Eemnes een demo gaven van Grimm, hadden ze de Akoestiek ook op hun manier aangepakt.
De niet gebruikte tafels waren als reflectie panelen neergezet
De niet gebruikte tafels waren als reflectie panelen neergezet
Ja, die ruimte heeft prachtig reflecterende muren. Voorin was duidelijk de zijreflectie van de muur waarneembaar en storend! Ik zat 2e rij links uit het midden en kwam het meeste geluid uit de linker speaker en links daarnaast. Terwijl het theorieverhaal van Eelco Grimm dat juist zou moeten tackelen... Later, precies in het midden, had ik geen last van die zijreflecties en was het top. Kun je toch beter die grote zaal in Ermelo hebben.
Laatst gewijzigd door Pjotr op wo 12 okt 2022, 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik vond die grote zaal in Ermelo wel lekker, daar deden mijn speakers het prima in
dus de grote van de ruimte ligt ook een beetje aan de speakers die komen.
Voor de wat grotere weergevers zoals jouw 15 inch exemplaren geen probleem nee maar alles beneden de pakweg 10 inch verzuipt, mijn Grown/Up's inclusief.
Ja, dat was idd wel een beetje jammer. Maar de muziek die je draaide maakte veel goed! Eigenlijk was jij beter af geweest in de "koffie en kroketten" ruimte er naast. Daar stond nu de festival speaker van Henkjan de hele dag te excelleren. Had jij best bij gekund 
de ruimte naast de koffie en kroket klonk heel goed ! de zolder leek wat minder maar was uiteindelijk prima. wellicht paar paneeltjes tegen een flutter echo , paar mensen er in en het leek ook opgelost 
De 6.5 inch van Satéfan's tonnetjes deden het ook goed in die ruimte en ik kan me voorstellen dat je voor kleinere drivers iets als een basreflex / transmisdielijn nodig hebt.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
Dat is het punt niet. De speakers van Chris zijn gewoon ontworpen voor een beperkte ruimte en hebben de room-gain nodig. Dan moet je ze ook in een beperkte demonstreren. Dat was overduidelijk te horen in die grote ruimte. De "punch" ontbrak en die hebben ze in een kleinere ruimte wel duidelijk.
Klopt, iets met stralingsweerstand. Speelde gisteren ook weer bij de demo voor de limburgse audioclub waar de ruimte veels te groot was, grown up ging nog net maar little one's verzopen compleet.Pjotr schreef: ↑wo 12 okt 2022, 16:52De speakers van Chris zijn gewoon ontworpen voor een beperkte ruimte en hebben de room-gain nodig. Dan moet je ze ook in een beperkte demonstreren. Dat was overduidelijk te horen in die grote ruimte. De "punch" ontbrak en die hebben ze in een kleinere ruimte wel duidelijk.
Misschien toch nog maar eens een setje vloerstaanders maken want dat telde wel lekker op zoals hier gedaan tijdens het Dutch Audio Event 2021:
Laatst gewijzigd door motoindo op do 13 okt 2022, 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Weet niet of je nu gelijk naar vloerstaanders moet. Denk dat je met sub ondersteuning ook ver komt. Maar dan wijk je wel een eind af van je concept!
In vergelijk met de grote ruimte in Ermelo ziet die ruimte er niet erg groot uit, meer formaat stevige huiskamer. De Little Ones moet je daar gewoon niet willen. Of tot laagmotoindo schreef: ↑do 13 okt 2022, 8:27Klopt, iets met stralingsweerstand. Speelde gisteren ook weer bij de demo voor de limburgse audioclub waar de ruimte veels te groot was, grown up ging nog net maar little one's verzopen compleet.Pjotr schreef: ↑wo 12 okt 2022, 16:52De speakers van Chris zijn gewoon ontworpen voor een beperkte ruimte en hebben de room-gain nodig. Dan moet je ze ook in een beperkte demonstreren. Dat was overduidelijk te horen in die grote ruimte. De "punch" ontbrak en die hebben ze in een kleinere ruimte wel duidelijk.
Misschien toch nog maar eens een setje vloerstaanders maken want dat telde wel lekker op.
DAE.1.png
-
bart Luyckx
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
ROOM 119
MiniDSP, Servolabs, JaPS and Miniot…we just had a quick look in here as nothing was playing.
Zeker. Maar mijn ervaring laatste jaren in Veldhoven is toch wel dat daar over het algemeen niet op gereageerd werd. Dus dan neem je moeite ook niet meer. Meest stuitend voorbeeld vond ik nog wel de Boenickes paar jaar terug. Men was erg in de weer met de versterkers en zichzelf maar er klonk verder niks.
Laatst gewijzigd door Pjotr op do 13 okt 2022, 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.