Dutch Audio Event

Commerciële mededelingen van onze sponsoren.

Moderator: Beheerdersteam

Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Henkjan »

WrineX schreef: ma 10 okt 2022, 0:56
... kwam ook door het laag wat achterin wel heel dominant was. Op de zitjes veel beter ! Maar veel mensen besluiten toch te gaan staan. :)
ja, in het midden van de ruimte ging het erg goed met de DBA, maar langs de wanden functioneerde dat niet meer en kreeg je helaas wel de DAE boem bas. ook als je stond miste je wat hoog (line tweeter) waardoor het laag ook al meer nadruk kreeg
Walt

Bericht door Walt »

Vanuit mini-DSP wellicht een idee om volgend jaar van te voren (paar weken voor het event) een inschrijving op een kleine workshop (half uurtje?) te openen, fancy aankondiging op hifi.nl. Mensen die echt intresse hebben in het DSP gebeuren melden zich dan wel aan, heb je gelijk de echt nuttige groep bereikt. Dat half uurtje workshop kun je van te voren goed voorbereiden zodat de sterkte punten van Mini DSP optimaal worden aangestipt. Misschien voor de deelnemers aan de workshops (2 op zaterdag, 2 op zondag?) naderhand nog exclusieve 10% kortings bonnen uitdelen, en de orders gaan binnen stromen... :mrgreen:
WrineX
Contacteer:

Bericht door WrineX »

Henkjan schreef: ma 10 okt 2022, 13:03
WrineX schreef: ma 10 okt 2022, 0:56
... kwam ook door het laag wat achterin wel heel dominant was. Op de zitjes veel beter ! Maar veel mensen besluiten toch te gaan staan. :)
ja, in het midden van de ruimte ging het erg goed met de DBA, maar langs de wanden functioneerde dat niet meer en kreeg je helaas wel de DAE boem bas. ook als je stond miste je wat hoog (line tweeter) waardoor het laag ook al meer nadruk kreeg
Ja dat is waar, wellicht kan ik een 2.5 meter lange maken voor volgend jaar ;) plafond is hoog genoeg geloof ik ! \:D/
jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Wij verkopen op basis van ons verhaal én wat de set laat horen. Dat laatste is een onontbeerlijke component als je aan directe verkoop zonder dealers doet.
Als mensen een langer gesprek met mij aanknopen neem ik ze mee naar buiten, op de gang is plek genoeg.

@Henkjan: Met vier bedrijven in een ruimte is dit een enorme uitdaging. Ik zou splitsen in twee.
motoindo
Contacteer:

Bericht door motoindo »

Ah, ga straks even in meer detail reageren, nu boodschappen doen 8)

Mijn verhaaltje: https://servolabs.nl/?p=nl.dae
Leeuwarden

Bericht door Leeuwarden »

jeroen_d schreef: ma 10 okt 2022, 15:51
Wij verkopen op basis van ons verhaal én wat de set laat horen. Dat laatste is een onontbeerlijke component als je aan directe verkoop zonder dealers doet.
Ik las op het HT forum dat Hans zijn eigen muziek draaide waarop hij zong en vervolgens in de zaal mee-zong. Dat is toch wel bijzonder leuk om te vergelijken… :goeie:
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

Dat doetie al jaren. :rofl:

Jij hebt nog geen goeie demo meegemaakt van Daudio
Leeuwarden

Ik ben bij hem thuis geweest, daar deed ie het niet… :shock:
jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Het was een heel leuk moment in het laatste uurtje van de zondag. Er zat zelfs iemand in het publiek die de dirigent kende destijds bij de opnames van de CD van het big band orkest.
WrineX
Contacteer:

Bericht door WrineX »

jeroen_d schreef: ma 10 okt 2022, 17:48
Het was een heel leuk moment in het laatste uurtje van de zondag. Er zat zelfs iemand in het publiek die de dirigent kende destijds bij de opnames van de CD van het big band orkest.
:( ik ben zaterdag helemaal vergeten te komen luisteren. ik moet volgende keer toch een soort planning maken. zon grote audioshow is nieuw voor mij. krijg het al bijna niet voor elkaar bij een ZBA dag maar dit... is nog eens andere koek.

Ik moet overigens nog echt een keer de speakers van Sander de Jong en de subjes van HJ eens opnieuw horen met een bakje koffie.
Shadow

Bericht door Shadow »

Jij en koffie? :lol:
WrineX
Contacteer:

Bericht door WrineX »

Shadow schreef: ma 10 okt 2022, 18:13
Jij en koffie? :lol:
ik drink ook.... veel koffie :) en thee.
motoindo
Contacteer:

Bericht door motoindo »

Toch maar even op htforum wat nader uit de doeken gedaan waar de groepsvorming in 119 vandaan kwam, ga er zelf maar eens twee dagen staan :roll:
htforum.dae.2022.response.png
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Wat een onzin Chris. Jullie hoeven je daar toch niet voor te verantwoorden? Constructieve kritiek prima maar dit is gezeur.
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

Het is wel verhelderend voor minder oplettende mensen zo, en die zijn er genoeg in de audio wereld.
Leeuwarden

Pjotr schreef: di 11 okt 2022, 12:51
Wat een onzin Chris. Jullie hoeven je daar toch niet voor te verantwoorden? Constructieve kritiek prima maar dit is gezeur.
+3
motoindo
Contacteer:

Bericht door motoindo »

Pjotr schreef: di 11 okt 2022, 12:51
Constructieve kritiek prima maar dit is gezeur.
Ik wilde desondanks toch even het idee wegnemen dat het een puur financiële overweging was, tis zowiezo geen fijne plek voor demo's om aangegeven redenen. Daar zijn onze luisterdagen vele malen beter geschikt voor. Hint hint.
Laatst gewijzigd door motoindo op di 11 okt 2022, 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Leeuwarden

motoindo schreef: di 11 okt 2022, 13:18
Leeuwarden schreef: di 11 okt 2022, 13:04
Constructieve kritiek prima maar dit is gezeur.
Ik wilde desondanks toch even het idee wegnemen dat het een puur financiële overweging was, tis zowiezo geen fijne plek voor demo's om aangegeven redenen. Daar zijn onze luisterdagen vele malen beter geschikt voor. Hint hint.
Dat schreef Peter, ik niet, ben het wel met Peter eens…
motoindo
Contacteer:

Bericht door motoindo »

Leeuwarden schreef: di 11 okt 2022, 13:32
Dat schreef Peter, ik niet, ben het wel met Peter eens…
aangepast !
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

Moeten wij jouw dus uitnodigen bij de AVMN................, bijv. :lol: :lol: :lol:

Volgend jaar in maart of zo?
motoindo
Contacteer:

Bericht door motoindo »

hannesie schreef: di 11 okt 2022, 13:39
Moeten wij jouw dus uitnodigen bij de AVMN
Prima, grown/up demo nog niet gedaan bij jullie toch ? ik hoor het wel, in ieder geval een stukkie dichterbij als limburg waar ik morgen zit :roll:

Maar ik doelde eigenlijk op de kwaliteit van de demo's op onze luisterdagen t.o.v die op de DAE en dat zba als organisatie daar misschien iets mee kan. Is wel geen zelfbouw pur sang meer dan maar wel flink hoger in kwaliteit, vooral ook qua vakkennis van de toehoorders etc. Minder kabels en meer over zaken waar het naar mijn mening echt om gaat, met alle respect naar de kabelaars onder ons natuurlijk maar soms begrijp ik er helemaal niets meer van.
audiofiele.kabels.jpg
WrineX
Contacteer:

Bericht door WrineX »

haha van 14k , dus een koopje :) weet je meteen hoe groot de marge was ;) of zouden ze die verkopen met 5k verlies ;) (stel dat de inkoop 9K was...)
Pjotr

Bericht door Pjotr »

Ik denk dat de huidige ZBA dagen daar al in voorzien Chris. En ook dat een non-zelfbouw publiek daar geen, of i.i.g. weinig, belangstelling voor heeft. W.m.b. mogen er ook best wat meer ZBA dagen zijn, dat wel. Al is dat ook weer een hoop geregel. De locatie in Ermelo vond ik zelf heel prettig, was ook betaalbaar en ligt redelijk centraal. Denk dat er misschien wel belangstelling is om het daar wat vaker te doen. Los van de overige ZBA dagen dan uiteraard!
Walt

Bericht door Walt »

Ik heb het in Veldhoven zeker wel een paar keer zeer goed horen klinken. Je moet de set optimaal neerzetten in combinatie met tactisch geplaatst dempingsmateriaal.

Groetjes Walter
Shadow

Bericht door Shadow »

Pjotr schreef: di 11 okt 2022, 14:37
W.m.b. mogen er ook best wat meer ZBA dagen zijn, dat wel.
Daar wordt aan gewerkt!
Plaats reactie