ja, in het midden van de ruimte ging het erg goed met de DBA, maar langs de wanden functioneerde dat niet meer en kreeg je helaas wel de DAE boem bas. ook als je stond miste je wat hoog (line tweeter) waardoor het laag ook al meer nadruk kreeg
Dutch Audio Event
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Dutch Audio Event
Re: Dutch Audio Event
Vanuit mini-DSP wellicht een idee om volgend jaar van te voren (paar weken voor het event) een inschrijving op een kleine workshop (half uurtje?) te openen, fancy aankondiging op hifi.nl. Mensen die echt intresse hebben in het DSP gebeuren melden zich dan wel aan, heb je gelijk de echt nuttige groep bereikt. Dat half uurtje workshop kun je van te voren goed voorbereiden zodat de sterkte punten van Mini DSP optimaal worden aangestipt. Misschien voor de deelnemers aan de workshops (2 op zaterdag, 2 op zondag?) naderhand nog exclusieve 10% kortings bonnen uitdelen, en de orders gaan binnen stromen... 
Re: Dutch Audio Event
Ja dat is waar, wellicht kan ik een 2.5 meter lange maken voor volgend jaar
Re: Dutch Audio Event
Wij verkopen op basis van ons verhaal én wat de set laat horen. Dat laatste is een onontbeerlijke component als je aan directe verkoop zonder dealers doet.
Als mensen een langer gesprek met mij aanknopen neem ik ze mee naar buiten, op de gang is plek genoeg.
@Henkjan: Met vier bedrijven in een ruimte is dit een enorme uitdaging. Ik zou splitsen in twee.
Als mensen een langer gesprek met mij aanknopen neem ik ze mee naar buiten, op de gang is plek genoeg.
@Henkjan: Met vier bedrijven in een ruimte is dit een enorme uitdaging. Ik zou splitsen in twee.
Re: Dutch Audio Event
Ah, ga straks even in meer detail reageren, nu boodschappen doen
Mijn verhaaltje: https://servolabs.nl/?p=nl.dae
Mijn verhaaltje: https://servolabs.nl/?p=nl.dae
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Dutch Audio Event
Ik las op het HT forum dat Hans zijn eigen muziek draaide waarop hij zong en vervolgens in de zaal mee-zong. Dat is toch wel bijzonder leuk om te vergelijken…
Re: Dutch Audio Event
Dat doetie al jaren. 
Jij hebt nog geen goeie demo meegemaakt van Daudio
Jij hebt nog geen goeie demo meegemaakt van Daudio
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Dutch Audio Event
Het was een heel leuk moment in het laatste uurtje van de zondag. Er zat zelfs iemand in het publiek die de dirigent kende destijds bij de opnames van de CD van het big band orkest.
Re: Dutch Audio Event
Ik moet overigens nog echt een keer de speakers van Sander de Jong en de subjes van HJ eens opnieuw horen met een bakje koffie.
Re: Dutch Audio Event
Toch maar even op htforum wat nader uit de doeken gedaan waar de groepsvorming in 119 vandaan kwam, ga er zelf maar eens twee dagen staan
Re: Dutch Audio Event
Wat een onzin Chris. Jullie hoeven je daar toch niet voor te verantwoorden? Constructieve kritiek prima maar dit is gezeur.
Re: Dutch Audio Event
Het is wel verhelderend voor minder oplettende mensen zo, en die zijn er genoeg in de audio wereld.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Dutch Audio Event
Ik wilde desondanks toch even het idee wegnemen dat het een puur financiële overweging was, tis zowiezo geen fijne plek voor demo's om aangegeven redenen. Daar zijn onze luisterdagen vele malen beter geschikt voor. Hint hint.
Laatst gewijzigd door motoindo op di 11 okt 2022, 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Dutch Audio Event
Dat schreef Peter, ik niet, ben het wel met Peter eens…
Re: Dutch Audio Event
aangepast !
Re: Dutch Audio Event
Moeten wij jouw dus uitnodigen bij de AVMN................, bijv.

Volgend jaar in maart of zo?
Volgend jaar in maart of zo?
Re: Dutch Audio Event
Prima, grown/up demo nog niet gedaan bij jullie toch ? ik hoor het wel, in ieder geval een stukkie dichterbij als limburg waar ik morgen zit
Maar ik doelde eigenlijk op de kwaliteit van de demo's op onze luisterdagen t.o.v die op de DAE en dat zba als organisatie daar misschien iets mee kan. Is wel geen zelfbouw pur sang meer dan maar wel flink hoger in kwaliteit, vooral ook qua vakkennis van de toehoorders etc. Minder kabels en meer over zaken waar het naar mijn mening echt om gaat, met alle respect naar de kabelaars onder ons natuurlijk maar soms begrijp ik er helemaal niets meer van.
Re: Dutch Audio Event
haha van 14k , dus een koopje
weet je meteen hoe groot de marge was
of zouden ze die verkopen met 5k verlies
(stel dat de inkoop 9K was...)
Re: Dutch Audio Event
Ik denk dat de huidige ZBA dagen daar al in voorzien Chris. En ook dat een non-zelfbouw publiek daar geen, of i.i.g. weinig, belangstelling voor heeft. W.m.b. mogen er ook best wat meer ZBA dagen zijn, dat wel. Al is dat ook weer een hoop geregel. De locatie in Ermelo vond ik zelf heel prettig, was ook betaalbaar en ligt redelijk centraal. Denk dat er misschien wel belangstelling is om het daar wat vaker te doen. Los van de overige ZBA dagen dan uiteraard!
Re: Dutch Audio Event
Ik heb het in Veldhoven zeker wel een paar keer zeer goed horen klinken. Je moet de set optimaal neerzetten in combinatie met tactisch geplaatst dempingsmateriaal.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
