Dutch Audio Event

Commerciële mededelingen van onze sponsoren.

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Barry2001 »

Ook weer thuis na een dag luisteren, kijken, en bekenden treffen. Natuurlijk naar kamer 119 voor de planar magnetic demo met de 2 subs. Het heeft echt potentie, maar het was te vol in de kamer, te lawaaiig en herrie van de gang om het goed te kunnen beoordelen. Komt vast nog wel een keer een gelegenheid.
DAE10.JPG
Tevens een kamer waar ook eens wat andere muziek dan de standaard demo muziek voorbij kwam :rock:
DAE1.JPG
Is al eea gepost aan plaatjes, dit is wat ik nog op de tlf heb staan:
DAE3.JPG
De modulair op te bouwen speakers van Pure Audio Project.
DAE4.JPG
DAE5.JPG
DAE9.JPG
En weer de zoals altijd indrukwekkende set van Avantgarde Acoustic. Ach het gaat allemaal nergens over, hypotheekje afsluiten en gaan.
DAE6.JPG
DAE7.JPG
DAE8.JPG
Moet het altijd groot en groter, neen. Set waar ik (op bv werkkamer) prima mee zou kunnen leven:
DAE2.JPG
Lekkere dag gehad, iedereen die morgen gaat veel plezier :goedzo:
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door SSassen »

ds23man schreef: za 08 okt 2022, 21:28
Moest even terugkijken, dacht dat jullie het over HJ hadden. :lol:
Daarvoor heb je meer nodig dan een zwarte marker ben ik bang! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20400
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Shadow »

Die Toeters van Avantgarde (vooral de sub) waren wel de reden dat er daar bij de buren niks te luisteren viel ](*,)
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Barry2001 »

Laat ik het zo zeggen, ik heb in bijna geen enkele ruimte geen last van die ernaast gehad. Wappert gewoon door via het plafond, dunne muren. En die Avantgarde set wil je niet op fluister niveau horen.
Als je dit niet wilt moet je haast al de kamers naast de demo's leeg laten, iets wat ik met de luisterdag altijd wel probeer. Sommige kamers hadden die mazzel, voor iedereen is daar simpelweg geen ruimte voor.
Naast 119 zaten we naar de demo van Pure Audio Project te luisteren, kwam het laag van de MFB's van Chris ook wel door :mrgreen: kun je weinig aan doen, is inherent aan de ruimtes zoals ze gebruikt worden, tis niet anders. Misschien kun je iets doen met om en om luisteren, is praktisch ook wel weer lastig.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20400
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Shadow »

De mensen die het goed voor elkaar hadden, waaronder Daudio en Kad, hoorde ik in de ruimtes ernaast niet erdoorheen :dank:
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Kappa7 »

Was weer een leuke beurs en heb helaas lang niet iedereen kunnen spreken die ik wel gezien heb.
Was te snel om deze dag.
Hier ook even mijn plaatjes in volgorde van best naar goed.
Waar ik niet echt of goed geluisterd heb staat er niet bij.
De Blumenhofers waren weer echt heel erg goed.
Werd ook net Tin Pan Alley gedraaid en ja dat helpt wel, is een van mijn favorieten.
IMG_20221008_124416.jpg
Aequo Audio was ook erg goed.
IMG_20221008_165127.jpg
Klonk ook bijzonder goed heb even de naam niet meer voor de geest.
IMG_20221008_142925.jpg
Klonk erg goed.
IMG_20221008_112614.jpg
Ook geen naam van maar fijne set
IMG_20221008_114315.jpg
Was ook niet verkeerd zelfde electronica als hier boven.
IMG_20221008_120156.jpg
IMG_20221008_150743.jpg
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Barry2001 »

Ja mee eens, Blumenhofer klonk top, werd ook lekkere muziek gedraaid.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20400
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Shadow »

Ik vond McIntosh / Sonus Faber toch wel tegenvallen, ben meerdere keren 2 nummers wezen luisteren maar daar ging het niet goed naar mijn idee.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Kappa7 »

Dat was mij ook opgevallen.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Leeuwarden »

Shadow schreef: zo 09 okt 2022, 10:31
Ik vond McIntosh / Sonus Faber toch wel tegenvallen, ben meerdere keren 2 nummers wezen luisteren maar daar ging het niet goed naar mijn idee.
Paar jaar terug gehoord in Alkmaar. Kan zo de kliko in…
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Kappa7 »

Het valt me inderdaad al vaker op dat de combinatie van deze 2 niet top is.
De speakers en de hardware heb ik los van elkaar al wel goed gehoord maar samen is geen goed huwelijk.
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door WrineX »

Kappa7 schreef: zo 09 okt 2022, 12:16
Het valt me inderdaad al vaker op dat de combinatie van deze 2 niet top is.
De speakers en de hardware heb ik los van elkaar al wel goed gehoord maar samen is geen goed huwelijk.
zou de ruimte en muziek keuze (en wellicht slechte speaker geen idee) niet meer invloed hebben dan de versterkering. zou het vreemd vinden als een versterker als deze niet gewoon net zo goed werkt als een 100+ euro neutrale en vlakke versterker. hopelijk beter :)
Laatst gewijzigd door WrineX op zo 09 okt 2022, 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Dutch Audio Event

Bericht door John P »

Ik heb ze vorig jaar gezien en de combinatie van Amerikaanse schreeuwende vormgeving en de Italiaanse elegantie vond ik dermate slecht voor de ogen, dat ik een luisterbeurt maar heb overgeslagen.
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door WrineX »

John P schreef: zo 09 okt 2022, 17:39
Ik heb ze vorig jaar gezien en de combinatie van Amerikaanse schreeuwende vormgeving en de Italiaanse elegantie vond ik dermate slecht voor de ogen, dat ik een luisterbeurt maar heb overgeslagen.
hihi vond de speakers vroeger altijd Prachtig om naar te kijken (22 jaar oude ik). luisteren was ok, maar gewoontjes. wellicht saai zelfs. en veeeeeel te duur.. prachtig om naar te kijken maar kon menig goedkope (relatief) indenken die meer plezier gaven met luisteren. sommige 500 euro speakers(nieuw prijs dus 250 2e hands) haalde ik meer plezier uit. maarja dat is nogal smaak gebonden denk ik :)
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Kappa7 »

Probleem is dat Sonusfaber al weer een aantal jaren geleden is overgenomen en daarmee is het er niet beter op geworden.
Die oude speakers waren echt gewoon goed.
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Dutch Audio Event

Bericht door rikpost »

Het was ook wel 1 van rumoerigste ruimte , ik kon Door al dat gekakel echt geen goed oordeel vormen .
Een vriend van mij heeft de Amati futura hommage en die klinken toch wel erg fraai hoor .
En de afwerking van een Riva speedboot
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Kappa7 »

Mmm de rumoerigste ruimte was voor mij bij Mini DSP, daar had ik graag nog even naar de speakers van WrineX geluisterd en HJ had nog wel iets opgezet waar dat best wel mee te doen was maar kon daar echt niet de muziek horen.
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door WrineX »

Kappa7 schreef: ma 10 okt 2022, 0:29
Mmm de rumoerigste ruimte was voor mij bij Mini DSP, daar had ik graag nog even naar de speakers van WrineX geluisterd en HJ had nog wel iets opgezet waar dat best wel mee te doen was maar kon daar echt niet de muziek horen.
ik was me bewust dat er ook mensen zouden kletsen (ik ook... veel), maar ik vond het ook moeilijk om te luisteren... kwam ook door het laag wat achterin wel heel dominant was. Op de zitjes veel beter ! Maar veel mensen besluiten toch te gaan staan. :)
Laatst gewijzigd door WrineX op ma 10 okt 2022, 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
timpert
Berichten: 2441
Lid geworden op: ma 08 jun 2015, 15:09
Locatie: 026

Re: Dutch Audio Event

Bericht door timpert »

Ik zat rechts voor tijdens de demo van zaterdag. Inderdaad was de bas vrij overheersend, maar ik zat dicht genoeg op de planars om te horen dat er een competente speaker stond.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Dutch Audio Event

Bericht door hardbats »

Misschien moeten ze voor volgend jaar een wat grotere ruimte nemen, dat scheelt ook al een hoop. Er stond natuurlijk ook best veel spul in dat kleine hokje :mrgreen:
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door WrineX »

hardbats schreef: ma 10 okt 2022, 9:33
Misschien moeten ze voor volgend jaar een wat grotere ruimte nemen, dat scheelt ook al een hoop. Er stond natuurlijk ook best veel spul in dat kleine hokje :mrgreen:
Zal wel belachelijk duur zijn denk :)
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Dutch Audio Event

Bericht door hardbats »

Daar heb ik geen idee van eigenlijk
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Kappa7 »

De grote van de ruimte was het probleem niet.
Er waren gewoon te veel mensen gezellig aan het kletsen.
Dat is natuurlijk prima maar is niet waarom je op de beurs staat lijkt me. Daar wil je laten horen wat er mogelijk is en dat kwam er zo niet uit.
Jammer, de spullen die er stonden waren er prima toe instaat.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Pjotr »

Nope, een beurs is om te verkopen! Niks meer. Dat vereist nou eenmaal veel gebabbel. Laten horen wat een systeem kan presteren kan maar heel beperkt.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Dutch Audio Event

Bericht door Henkjan »

Kappa7 schreef: ma 10 okt 2022, 12:48
De grote van de ruimte was het probleem niet.
Er waren gewoon te veel mensen gezellig aan het kletsen.
Dat is natuurlijk prima maar is niet waarom je op de beurs staat lijkt me. Daar wil je laten horen wat er mogelijk is en dat kwam er zo niet uit.
Jammer, de spullen die er stonden waren er prima toe instaat.
:hide: guilty as charged

dit was idd het nadeel van de opzet met een ruimte samen, we gaan dit meenemen in de evaluatie. grotere ruimte is dan idd niet de oplossing, 2 ruimtes zou dan kunnen (1 demo met deur dicht, andere inloop) maar dan weer dubbele kosten. o.a. Rik Stoet had dat bijvoorbeeld wel zo gedaan.
Plaats reactie