De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022
GR-Research inderdaad, de woofer kwam me bekend voor, kon niet op de naam komen.
Volgens mij bestaat dat woofertje al een tijdje?
Ik kan me nog vaag herinneren dat dit ergens bij Intertechnik ook stond oid?
Of op een van die Duitse webshops ofzo.
Volgens mij bestaat dat woofertje al een tijdje?
Ik kan me nog vaag herinneren dat dit ergens bij Intertechnik ook stond oid?
Of op een van die Duitse webshops ofzo.
Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022
ik geloof een peerless goedkoop woofertje. niet dat dat uit maakt vind ik. (of hoeft uit te maken)
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022
Volgens mij is het zoiets;
https://gr-research.com/product/m-165-woofer/
Wat ik bedoelde te zeggen dat ik die GR Research ontwerpjes ooit eens eerder heb zien staan.
Maar kan me niet meer herinneren waar.
Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022
ik hoop wel dat hij ze zelf ontworpen heeftOWC schreef: ↑ma 03 okt 2022, 17:28Volgens mij is het zoiets;
https://gr-research.com/product/m-165-woofer/
Wat ik bedoelde te zeggen dat ik die GR Research ontwerpjes ooit eens eerder heb zien staan.
Maar kan me niet meer herinneren waar.![]()
Er was een bitch fight tussen Danny en Amir van audioscience review. over een setje van Danny (GR-Research)die een 3 inch fullrange gebruikte. tja daar mag/kun je niet al te veel van verwachten. het is jammer dat dit soort Youtube ruzies onstaan, maar dat komt wellicht omdat ze nogal ver van elkaar zitten in hoe je zo iets benadert. alhoewel Danny wel degelijk metingen doet heeft hij daarnaast opvattingen die meer in de regio van niet meten zitten en gewoon zeggen dat je een verschil hoort. (wat ik vreemd vind waarom zou je dan je CLIO vertrouwen als het over crossovers gaat).
Dingen die je makkelijk met een 0 test zou kunnen testen, en de onenigheid zou dan opgelost worden als je op metingen vertrouwd. tenzij je de uitkomst domweg niet accepteert (geld of gewoon een vorm van geloof) ) 0 tester zoals die van Ethan Winner zou uitkomst moeten bieden maar, vooralsnog blijft het een discussie
had nooit verwacht dat een ontwerp van hem in Friesland zou opduiken eigenlijk
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022
Bitch fights met Amir en (evt op) ASR ?
Zoiets zou je nou nooit verwachten

Zoiets zou je nou nooit verwachten
Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022
nee , is echt nog noooooit eerder voor gekomen
Ethan heeft meestal een prettigere manier van dingen ontkrachten
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022
Wie heeft er de drieweg BR met SB drivers van Rudy goed kunnen beluisteren?
Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022
Deze drieweg heeft het spits afgebeten in de ochtend, in de zoals later ook bleek minder ideale opstelling in de lengterichting van het zaaltje (reflexties van de harde vloer en onstabiele laagweergave).
Zelf heb ik er daardoor geen goede mening over kunnen vormen anders dan dat ze niets fout deden.
De luidsprekers (groene kikkers) van Mtraxx waren daarna aan de beurt in dezelfde opstelling. Deze speelden aan het eind van de middag ook nog een keer in de opstelling overdwars, wat veel beter bleek uit te pakken. De luidsprekers van Rudy hebben die kans niet gekregen.
Zelf heb ik er daardoor geen goede mening over kunnen vormen anders dan dat ze niets fout deden.
De luidsprekers (groene kikkers) van Mtraxx waren daarna aan de beurt in dezelfde opstelling. Deze speelden aan het eind van de middag ook nog een keer in de opstelling overdwars, wat veel beter bleek uit te pakken. De luidsprekers van Rudy hebben die kans niet gekregen.
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022
Ik heb er wel even naar geluisterd. Er was wel wat op aan te merken, maar dat kwam mijn inziens door de ruimte en de opstelling in de lengte van de zaal.
Ik zou ze best nog wel eens willen beluisteren on een akoestisch gunstige omgeving (dat gaat ook gebeuren, denk ik) en ik geloof dat ze dan erg genietbaar zijn.
Ik dacht vernomen te hebben dat de woofers een verkrijgbaarheids probleem hebben, maar dat kan Rudy beter zelf vertellen.
Ik zou ze best nog wel eens willen beluisteren on een akoestisch gunstige omgeving (dat gaat ook gebeuren, denk ik) en ik geloof dat ze dan erg genietbaar zijn.
Ik dacht vernomen te hebben dat de woofers een verkrijgbaarheids probleem hebben, maar dat kan Rudy beter zelf vertellen.
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022
Dat laatste heb ik inmiddels van Rudy gehoord, op dit moment is de voorraad echter nog niet geheel op.
Jammer dat deze boxen later niet meer te horen zijn geweest. Richard en Leo, in ieder geval bedankt voor het delen van jullie beperkte indruk!
Jammer dat deze boxen later niet meer te horen zijn geweest. Richard en Leo, in ieder geval bedankt voor het delen van jullie beperkte indruk!
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022
Aan de speaker bezetting zal het iig niet liggen.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022
Niet lomp, hij kan gewoon niet omgaan met kritiek en tegenspraak.
Bijzondere combi voor iemand die zich dan audio scientist, noemt
Laatst gewijzigd door OWC op di 04 okt 2022, 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mtraxx
- Ook commercieel actief
- Berichten: 436
- Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
- Locatie: hurdegaryp
- Contacteer:
Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022
Voorgekookte condensators?Ryvm schreef: ↑zo 02 okt 2022, 13:08Het filter voor het hoog het bestaat uit een 18dB/oct filter met MKP condensatoren uit een inductiekookplaat.
download/file.php?id=187733&mode=view
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022
Shit... zat in Noordholland slappe koffie te drinken bij mijn moeder die uitgerekend die dag jarig was... dacht, eerlijk gezegd, ook dat het een andere dag was..... Volgende keer dan maar weer... Neem ik het monster toch maar een keer mee.. (als ik niet met de camper in het buitenland zit...)
Kees
Kees
Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022
Denk niet dat ik nog een keer met Saba Cello's ga sjouwenaudiomanics schreef: ↑di 04 okt 2022, 23:08Shit... zat in Noordholland slappe koffie te drinken bij mijn moeder die uitgerekend die dag jarig was... dacht, eerlijk gezegd, ook dat het een andere dag was..... Volgende keer dan maar weer... Neem ik het monster toch maar een keer mee.. (als ik niet met de camper in het buitenland zit...)
Kees
Ze hebben wel even aan buizen bakje gehangen .....
Bij mij was er geen rock and roll gevoel
De ruimte hielp ook niet mee...
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022
Ik zal ze sparen...Mtraxx schreef: ↑di 04 okt 2022, 22:46Voorgekookte condensators?Ryvm schreef: ↑zo 02 okt 2022, 13:08Het filter voor het hoog het bestaat uit een 18dB/oct filter met MKP condensatoren uit een inductiekookplaat.
download/file.php?id=187733&mode=viewelders word daar grof geld voor neergelegd .. handeltje?
![]()
