De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022

Bericht door OWC »

GR-Research inderdaad, de woofer kwam me bekend voor, kon niet op de naam komen.
Volgens mij bestaat dat woofertje al een tijdje?

Ik kan me nog vaag herinneren dat dit ergens bij Intertechnik ook stond oid?
Of op een van die Duitse webshops ofzo.
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022

Bericht door WrineX »

OWC schreef: zo 02 okt 2022, 21:35
GR-Research inderdaad, de woofer kwam me bekend voor, kon niet op de naam komen.
Volgens mij bestaat dat woofertje al een tijdje?

Ik kan me nog vaag herinneren dat dit ergens bij Intertechnik ook stond oid?
Of op een van die Duitse webshops ofzo.
ik geloof een peerless goedkoop woofertje. niet dat dat uit maakt vind ik. (of hoeft uit te maken)
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022

Bericht door OWC »

WrineX schreef: ma 03 okt 2022, 17:10
ik geloof een peerless goedkoop woofertje. niet dat dat uit maakt vind ik. (of hoeft uit te maken)
Volgens mij is het zoiets;
https://gr-research.com/product/m-165-woofer/

Wat ik bedoelde te zeggen dat ik die GR Research ontwerpjes ooit eens eerder heb zien staan.
Maar kan me niet meer herinneren waar. :lol:
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022

Bericht door WrineX »

OWC schreef: ma 03 okt 2022, 17:28
WrineX schreef: ma 03 okt 2022, 17:10
ik geloof een peerless goedkoop woofertje. niet dat dat uit maakt vind ik. (of hoeft uit te maken)
Volgens mij is het zoiets;
https://gr-research.com/product/m-165-woofer/

Wat ik bedoelde te zeggen dat ik die GR Research ontwerpjes ooit eens eerder heb zien staan.
Maar kan me niet meer herinneren waar. :lol:
ik hoop wel dat hij ze zelf ontworpen heeft :) maar dat zal wel. had ze graag beluisterd !
Er was een bitch fight tussen Danny en Amir van audioscience review. over een setje van Danny (GR-Research)die een 3 inch fullrange gebruikte. tja daar mag/kun je niet al te veel van verwachten. het is jammer dat dit soort Youtube ruzies onstaan, maar dat komt wellicht omdat ze nogal ver van elkaar zitten in hoe je zo iets benadert. alhoewel Danny wel degelijk metingen doet heeft hij daarnaast opvattingen die meer in de regio van niet meten zitten en gewoon zeggen dat je een verschil hoort. (wat ik vreemd vind waarom zou je dan je CLIO vertrouwen als het over crossovers gaat).
Dingen die je makkelijk met een 0 test zou kunnen testen, en de onenigheid zou dan opgelost worden als je op metingen vertrouwd. tenzij je de uitkomst domweg niet accepteert (geld of gewoon een vorm van geloof) ) 0 tester zoals die van Ethan Winner zou uitkomst moeten bieden maar, vooralsnog blijft het een discussie :) (0 test is voor kabel gerelateerde testjes,, de snake pit)

had nooit verwacht dat een ontwerp van hem in Friesland zou opduiken eigenlijk :)
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022

Bericht door OWC »

Bitch fights met Amir en (evt op) ASR ?
Zoiets zou je nou nooit verwachten :lol: :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022

Bericht door WrineX »

OWC schreef: ma 03 okt 2022, 18:40
Bitch fights met Amir en (evt op) ASR ?
Zoiets zou je nou nooit verwachten :lol: :lol: :lol: :lol:
nee , is echt nog noooooit eerder voor gekomen :) PS audio bijvoorbeeld ;) (terecht vind ik overigens (ik heb het niet zo op conditioneren of kabels :))

Ethan heeft meestal een prettigere manier van dingen ontkrachten :) Amir kan soms wat lomp zijn. bij de meting van de 3 inch zag ik trouwens een foutje. bij de vervorming meting. dus 100K aan meet systeem zegt ook weer niet alles :) als je de presentatie verkeerd doet. zoals het nu lijkt in zijn meting verwacht hij een lagere vervorming -4dB terwijl je 4 dB harder speelt... gaat nooit gebeuren natuurlijk.
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022

Bericht door VintageHarry »

Wie heeft er de drieweg BR met SB drivers van Rudy goed kunnen beluisteren?
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022

Bericht door richard »

Deze drieweg heeft het spits afgebeten in de ochtend, in de zoals later ook bleek minder ideale opstelling in de lengterichting van het zaaltje (reflexties van de harde vloer en onstabiele laagweergave).

Zelf heb ik er daardoor geen goede mening over kunnen vormen anders dan dat ze niets fout deden.

De luidsprekers (groene kikkers) van Mtraxx waren daarna aan de beurt in dezelfde opstelling. Deze speelden aan het eind van de middag ook nog een keer in de opstelling overdwars, wat veel beter bleek uit te pakken. De luidsprekers van Rudy hebben die kans niet gekregen.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022

Bericht door pappaleo »

Ik heb er wel even naar geluisterd. Er was wel wat op aan te merken, maar dat kwam mijn inziens door de ruimte en de opstelling in de lengte van de zaal.

Ik zou ze best nog wel eens willen beluisteren on een akoestisch gunstige omgeving (dat gaat ook gebeuren, denk ik) en ik geloof dat ze dan erg genietbaar zijn.

Ik dacht vernomen te hebben dat de woofers een verkrijgbaarheids probleem hebben, maar dat kan Rudy beter zelf vertellen.
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022

Bericht door VintageHarry »

Dat laatste heb ik inmiddels van Rudy gehoord, op dit moment is de voorraad echter nog niet geheel op.
Jammer dat deze boxen later niet meer te horen zijn geweest. Richard en Leo, in ieder geval bedankt voor het delen van jullie beperkte indruk!
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022

Bericht door OWC »

Aan de speaker bezetting zal het iig niet liggen.
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022

Bericht door OWC »

WrineX schreef: ma 03 okt 2022, 19:16
Amir kan soms wat lomp zijn.
Niet lomp, hij kan gewoon niet omgaan met kritiek en tegenspraak.
Bijzondere combi voor iemand die zich dan audio scientist, noemt
Laatst gewijzigd door OWC op di 04 okt 2022, 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022

Bericht door WrineX »

OWC schreef: di 04 okt 2022, 22:32
WrineX schreef: ma 03 okt 2022, 19:16
Amir kan soms wat lomp zijn.
Niet lomp, hij kan gewoon niet omgaan met kritiek en tegenspraak.
wellicht is dat het :) er is in ieder geval vaak een "dingetje"
Gebruikersavatar
Mtraxx
Ook commercieel actief
Berichten: 436
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
Locatie: hurdegaryp
Contacteer:

Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022

Bericht door Mtraxx »

Ryvm schreef: zo 02 okt 2022, 13:08
Het filter voor het hoog het bestaat uit een 18dB/oct filter met MKP condensatoren uit een inductiekookplaat.

download/file.php?id=187733&mode=view
Voorgekookte condensators? :think: elders word daar grof geld voor neergelegd .. handeltje? :mrgreen:
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022

Bericht door audiomanics »

Shit... zat in Noordholland slappe koffie te drinken bij mijn moeder die uitgerekend die dag jarig was... dacht, eerlijk gezegd, ook dat het een andere dag was..... Volgende keer dan maar weer... Neem ik het monster toch maar een keer mee.. (als ik niet met de camper in het buitenland zit...)

Kees
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022

Bericht door weidok »

audiomanics schreef: di 04 okt 2022, 23:08
Shit... zat in Noordholland slappe koffie te drinken bij mijn moeder die uitgerekend die dag jarig was... dacht, eerlijk gezegd, ook dat het een andere dag was..... Volgende keer dan maar weer... Neem ik het monster toch maar een keer mee.. (als ik niet met de camper in het buitenland zit...)

Kees
Denk niet dat ik nog een keer met Saba Cello's ga sjouwen :rofl:

Ze hebben wel even aan buizen bakje gehangen .....
Bij mij was er geen rock and roll gevoel :o

De ruimte hielp ook niet mee...
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022

Bericht door audiomanics »

weidok schreef: wo 05 okt 2022, 10:32
sjouwen
met een gewicht van nog geen twee kilo, gok ik... :|

Kees
Ryvm
Berichten: 83
Lid geworden op: do 21 mei 2020, 21:15

Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022

Bericht door Ryvm »

Mtraxx schreef: di 04 okt 2022, 22:46
Ryvm schreef: zo 02 okt 2022, 13:08
Het filter voor het hoog het bestaat uit een 18dB/oct filter met MKP condensatoren uit een inductiekookplaat.

download/file.php?id=187733&mode=view
Voorgekookte condensators? :think: elders word daar grof geld voor neergelegd .. handeltje? :mrgreen:
Ik zal ze sparen...
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”