Hij houdt het prima vol, maar ik denk dat hij veel mooier kwaakt met een Modulus 86 dan met de NC100. 2cvman denkt er net zo over...ds23man schreef: ↑ma 03 okt 2022, 18:01Je gaat voor een andere versterker voor je kwaaker omdat je tweeter niet tegen een draaggolf kan?Fedde schreef: ↑ma 03 okt 2022, 17:42Leuk nieuw displaytje voor de Fusion amps ook zag ik in de news flash. Lijken me mooie amps die Nilai. Waarschijnlijk ga ik echter toch voor een Modulus 86 amp voor mijn Squawker (zodra LM3886 weer te krijgen is). Ik vermoed namelijk toch dat de (~400 k) draaggolf een negatief effect heeft op AMTs. Maar slechts een vermoeden, niet meer dan dat...![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hypex Nilai Class D technology
Moderator: Beheerdersteam
Re: Hypex Nilai Class D technology
Re: Hypex Nilai Class D technology
Die draaggolf is nergens in metingen van klasse D amps meer terug te vinden?
Re: Hypex Nilai Class D technology
Zou een Modulus86 maar niet laten clippen want wat je dan krijgt houdt je tweeter helemaal niet vol.... 
Re: Hypex Nilai Class D technology
Ik denk dat 40W meer dan afdoende moet zijn voor een tweeter. En ik heb caps in serie als bescherming.
Volgens mij is de draag golf zo'n 0.25W (rond de 400kHz). Met een dynamische tweeter merk je daar waarschijnlijk weinig van gezien de impedantie. Maar ik vraag me of hoe dat bij een AMT zit. Hoe reageert de folie op deze freq. Normaal is 0.25W audio frequentie al veel bij 98 dB/w efficiëntie. Zou je geen extra IMD krijgen?
Volgens mij is de draag golf zo'n 0.25W (rond de 400kHz). Met een dynamische tweeter merk je daar waarschijnlijk weinig van gezien de impedantie. Maar ik vraag me of hoe dat bij een AMT zit. Hoe reageert de folie op deze freq. Normaal is 0.25W audio frequentie al veel bij 98 dB/w efficiëntie. Zou je geen extra IMD krijgen?
Re: Hypex Nilai Class D technology
De AMT doet dan allang niks meer. Folie is te zwaar daarvoor. Een AMT is zeer dynamisch en snel in het werkingsgebied, daarbuiten niet.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Hypex Nilai Class D technology
Dat tweeters, wat voor tweeters dan ook, iets te lijden hebben onder het residu van de draaggolf van een klasse-D versterker is volstrekte onzin en een fabeltje dat dateert uit circa 2005, laten we aub. geen zaken uit het verleden gaan herkauwen die toen al ontkracht zijn.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Nilai Class D technology
Overigens staan de initialen van JP samen met zijn overlijdensjaar op de module:
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Hypex Nilai Class D technology
Ik kan mij voorstellen dat het een positieve markering is, echt mooi.!!!
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Nilai Class D technology
Overigens is er inmiddels ook in de OEM reeks een 2x50 watt MP52NC. Ultracompact en geen koellichaam nodig:
https://www.hypex.nl/product/nc52mp/182
https://www.hypex.nl/product/nc52mp/182
Re: Hypex Nilai Class D technology
Mwah, in die hoek hebben ze inmiddels wel concurrentie. De Chinezen hebben de CA ontdekt: https://www.audiosciencereview.com/foru ... ier.33374/
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Hypex Nilai Class D technology
Behalve dan dat je als particulier die mp52nc (2x25 Watt in 8 Ohm) helemaal niet kan kopen is er ook wel een beetje prijsverschil met die Topping. Maar die Topping heeft dan wel het voordeel dat ie AB is.
Re: Hypex Nilai Class D technology
En compleet af is
Overigens vind ik dat die Topping de boot mist met dat ukkelige powerbroodje. In midden en hoog gaat ie whatever class-D van vergelijkbaar vermogen voorbij. Maar over het laag heb ik sterk zo mijn twijfels.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Nilai Class D technology
Die Topping is toch klasse D in een CA opstelling? Maar verder zijn het 2 totaal verschillende markten. De Hypex is bedoeld voor kleine actieve speakers of subjes.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Hypex Nilai Class D technology
Die prijs… Ik heb hier een Yamaha A-S1100 staan die maar een heel klein beetje meer kostte…
https://www.hifistudio79.nl/product/top ... power-amp/
https://www.hifistudio79.nl/product/top ... power-amp/
Re: Hypex Nilai Class D technology
Is LM3886 in CA opstelling. Aangezien de originele LM3886 al een jaartje unobtanium is en dat ook nog wel even blijft, vermoed ik zo dat het Chinese kopieën zijn. Maar voor de studeerkamer en werkkamer...
Maar ook voor een actieve speaker zou voor midden en hoog versterking, de voorkeur zeker voor een lineaire CA gaan i.p.v. klasse-D.
Re: Hypex Nilai Class D technology
Wat een rare Yamaha? Is ie incognito?Leeuwarden schreef: ↑di 11 okt 2022, 11:19Die prijs… Ik heb hier een Yamaha A-S1100 staan die maar een heel klein beetje meer kostte…![]()
https://www.hifistudio79.nl/product/top ... power-amp/
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Hypex Nilai Class D technology
Vandaag de definitieve Nilai productieversie in handen gehad. Ziet er zeer gelikt uit. Het koellichaam is hoogglans gepolijst! De bijbehorende smps ziet er ook fraai uit al is ie wel een slagje groter dan de smps600.
De MP52NC is een schatje, heel compact met toch 2x 50W zonder koeling maar wel met smps. Heb daar al wat ideetjes voor.
De preamp is helemaal een mooi ding, zit zelfs een streamer in.
De MP52NC is een schatje, heel compact met toch 2x 50W zonder koeling maar wel met smps. Heb daar al wat ideetjes voor.
De preamp is helemaal een mooi ding, zit zelfs een streamer in.
Re: Hypex Nilai Class D technology
ds23man schreef: ↑di 11 okt 2022, 17:20Vandaag de definitieve Nilai productieversie in handen gehad. Ziet er zeer gelikt uit. Het koellichaam is hoogglans gepolijst! De bijbehorende smps ziet er ook fraai uit al is ie wel een slagje groter dan de smps600.
De MP52NC is een schatje, heel compact met toch 2x 50W zonder koeling maar wel met smps. Heb daar al wat ideetjes voor.
De preamp is helemaal een mooi ding, zit zelfs een streamer in.
