ds23man schreef: ↑za 24 sep 2022, 16:57
De eerste beste bezorgchinees ( of een ander bedrijf) zal een jaar of twintig qua ontwikkeling en research moeten inhalen. Vergeet niet dat bij Hypex een mannetje of 12 puur op r&d zitten en ze de OEM modules zeer scherp qua prijs in de markt zetten. Flinke vent die daar nog tussen kan komen.
Ehm nee?
Een patent
moet alle ins- en outs van een ontwikkeling volledig beschrijven. Dus het grote gros van een ontwikkeling is in zo'n patent is al gedaan.
Maar zoals ik al beschreef is dat voor een Class-D versterker sowieso al niet een heel erg groot verschil.
En PCB ontwikkeling van een Class-D versterker zelf is nou ook niet meer state-ofthe-art voor mensen die hier dagelijks mee bezig zijn.
Dat daar dan "12 man op R&D zitten" zegt op zich zelf natuurlijk echt helemaal niets.
Wat betreft Hypex maken ze zeer mooie producten voor het hogere segment, maar dat de prijs scherp is ben ik absoluut niet met je eens.
Voor bepaalde OEM producten en prijzen, ja dat ben ik wel met je eens, maar dat geldt enkel voor bedrijven die aantoonbaar productie draaien als OEM.
Daar hebben veel mensen en andere bedrijven helemaal niets aan, buiten het feit dat als we het toch over OEM prijzen gaan hebben, er genoeg andere concurrentie is. Zeker als we eens de datasheets en performance van bepaalde OEM producten bekijken.
Overigens hebben we het dan nog niet over hun praktisch implementatie, waar zich niet iedereen (incl OEM, B2B) in kan vinden.
Dat laatste maakt een product niet beter of slechter, maar als dingen simpelweg niet passen, dan houdt het snel op.
fyi, de markt bestaat wel toch echt wel veel meer dan enkel "bezorgchinezen" (beetje foute en racistische term maar okay).
Er zijn genoeg bedrijven te vinden die minstens zulke mooie producten maken.
Als je denkt dat het alleen maar producten uit
China Azië komen, dan nodig ik uit je toch iets meer in deze markt te verdiepen.
Sterker nog Hypex zelf wordt nu al jaren in Azië (Maleisië als ik het me goed herinner) geproduceerd.
Valt dat ineens niet onder hetzelfde kopje?