Ja, zo zou het moeten zijn.
Wat ik niet goed snap is dat TROELS 90db haalt uit de PMS met seas drivers die zelf maar rond de 90 db zijn.
Rekent hij dan op de room-gain om dat te halen? dan moet de luidspreker denk ik dicht bij de wand geplaatst worden.
Eigenlijk van 500 tot 150Hz bouwt het frequentieverloop op tot +6db.
Ik kan de puzzelstukjes niet samenvoegen.
Als het luidspreker minder dan 90db haalt, bv 87db, dan denk ik wel dat deze tweeter nog net lukt.
Nu heb ik nog eens de SB61NAC van Troels bestudeert die ook de SB26ADC tweeter gebruikt en denk dat hij toch wel wat optimistish is met de grafiekjes.
http://www.troelsgravesen.dk/SBAcoustics-61-NAC.htm
Hij laat ook wel zien dat de SB26ADC 88db meet (boven de 5k, daaronder heeft hij blijkbaar wat verlies door de baffle-step die ik niet heb)
Maar als impedantie haalt hij 6ohm boven 10KHz. Dat strookt niet met het frequentie verloop dat hij laat zien van de volledige luidspreker.
Hij geeft zelf aan om de weerstand voor de tweeter een waarde van 1K5 tot 2K7 te geven. Nu om 6ohm te halen moet je wel de 2K7 gebruiken anders kom je er niet. De grafiekjes van de luidspreker zijn telkens met de 1K5 weerstand weergegeven.
Waarscchijnlijk oogt het zo beter....een vlak frequentie-verloop en hogere impedantie....