ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door WrineX »

hannesie schreef: do 22 sep 2022, 17:07
Pjotr schreef: do 22 sep 2022, 16:56
Je bedoelt dat Chris dan een demo van zijn MFB geeft? Leuk Hans! En Hagenezen genoeg die Joppe dan evt. kunnen oppikken en een lift kunnen geven (als ze komen).
Chris is al eens geweest, maar Stefan komt dan met de cilinders, en dan mogelijk dat de achterste Bliesma het spel mee gaat spelen.

Dus echt met z'n vieren het feest vieren, en soort Jan Huygen in de Ton, hoe was dat liedje ook al weer. :lol:

https://www.youtube.com/watch?v=K0zLAC9Q1mY
Ahaa ik snapte er al niks van :) je bedoelt dat de tonnetjes dan daar spelen en ik wellicht langs kan wippen om een te luisteren. wellicht doe ik dat even kijken of ik kan maar zet het in de agenda dat is al een begin !
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door Pjotr »

Met zijn vieren? Stefan met de Bliesma's, Cris met MFB, Joppe met Planars, en Hans met Kinderdisco? Dat belooft gezellig te worden! :goedzo:
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door WrineX »

motoindo schreef: do 22 sep 2022, 17:02
Pjotr schreef: do 22 sep 2022, 16:56
Je bedoelt dat Chris dan een demo van zijn MFB geeft? Leuk Hans! En Hagenezen genoeg die Joppe dan evt. kunnen oppikken en een lift kunnen geven (als ze komen).
Weet ik niks van .. ds23man ?????
WrineX schreef: do 22 sep 2022, 16:05
wat als iemand genoeg moed heeft om een van die drivers te voorzien van MFB:) nogal een spannend momentje denk ik, maar als dat de vervorming nog lager maakt dan het al is.... wellicht goud ! of 400 euro in de prullenbak :) naja hij is altijd nog te gebruiken zonder
Met in het achterhoofd wat ik in Ermelo gehoord heb gaat er slechts een kleine groep zijn die dat verschil gaat horen, helemaal in een huiskamer setting want die zaal was natuurlijk veels te groot om een dergelijk systeem goed te kunnen beoordelen.
Nou niet zo bescheiden, vervorming mag dan wel laag zijn bij deze drivers. maar als je met MFB er 6 of meer dB af kan slaan wanneer ze eigenlijk in een te kleine behuizing lopen te pompen is enorm !! ja we zijn minder gevoelig voor problemen in het laag, mijn planars zijn daar altijd een prachtig voorbeeld van.... ik durf het laag nooit te meten met iemand er bij :) dat zegt genoeg. bij muziek hoor ik dan weer inclusief mijzelf niemand klagen. maar ik denk dat het wel degelijk enorm effect heeft als het wel net zo goed zou meten als het mid en hoog kwar vervorming. ik weet niet beter dan dat veel drivers vervorming hebben omdat iedereen het klein wil etc. maar in dit geval zou klein wellicht nog steeds kunnen concurreren met een groter oppervlakte. (zoals bij live optredens al dat 15+ inch geweld doet toch wel iets, het lijkt soms alsof die woofers het doen met een vinger in de neus)

Daarbij hoe vet is het om een systeem te maken wat ook nog eens de laagste vervorming heeft in het laag (voor de grote van driver en behuizing.
Het is dat ik niet genoeg weet van MFB om zelf te gaan snijden in een van deze drivers, anders had ik het meteen gedaan. hoop geld maar ik ben zo benieuwd... wellicht als ik een goede maand heb. wil ik er wel een kopen. als iemand me kan assisteren (zodat ik schuldig blijf als het niks word) maar wel tips kan geven. ben ik voor :)
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door Pjotr »

MFB is best nog een heel verhaal om dat goed te doen. Het is geen rocket science maar wel een kunst op zich. Net zoals jouw planars dat eigenlijk ook zijn om goed te doen.
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door WrineX »

Pjotr schreef: do 22 sep 2022, 17:20
Met zijn vieren? Stefan met de Bliesma's, Cris met MFB, Joppe met Planars, en Hans met Kinderdisco? Dat belooft gezellig te worden! :goedzo:
Oh ik heb geen planars meer :) althans waarschijnlijk. heb de huidige set weg gedaan. wil niet zeggen dat ik niet iets nieuws heb voor die tijd ;) ben toevallig aan het tekenen.
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door WrineX »

Pjotr schreef: do 22 sep 2022, 17:27
MFB is best nog een heel verhaal om dat goed te doen. Het is geen rocket science maar wel een kunst op zich. Net zoals jouw planars dat eigenlijk ook zijn om goed te doen.
Maar het laag van planars is nooit perfect.. als ik van metingen uit ga. ik zou nog wel een oude set Apogee willen kopen om eens onder de loep te nemen (verwacht daar geen wonderen van, meer slam meer Xmax. maar nog steeds single ended en resonantie). maar zover alles van Magnepan (single ended) wat ik heb gehad heeft het zelfde probleem. het liefst blijft je weg van de resonantie en een notch is niet genoeg om het compleet weg te krijgen, het enige wat lijkt te werken is groter... de Tymphani van Magnepan had dit minder. maar dat zijn vrij enorme panelen. push pull kan ook helpen, gezien het niet lineaire gedrag des te groter word hoe lager je gaat. + resonantie die ook nog eens roet in het eten gooit. in mijn optiek planar gebruiken en het laag laten doen door dynamisch die daar beter in zijn. en Purify/of random met MFB zou wel heel sjiek zijn :) of iets in die regio :)
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door Pjotr »

W.d.b. denk ik dat je het ook niet in die hoek moet zoeken. Maar eerder een combinatie van planars van het formaat zoals in Ermelo (of een tandje groter) i.c.m. een set van 2 conventionele MFB subs.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door pappaleo »

hannesie schreef: do 22 sep 2022, 17:07
Oh, en Leo mag ook langs komen als hij wil. :goeie:
Hoera.

Wel onder voorbehoud, want oktober zit bij mij stampens vol gepland.
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door WrineX »

Pjotr schreef: do 22 sep 2022, 17:40
W.d.b. denk ik dat je het ook niet in die hoek moet zoeken. Maar eerder een combinatie van planars van het formaat zoals in Ermelo (of een tandje groter) i.c.m. een set van 2 conventionele MFB subs.
Helemaal eens :) ik denk dat de combo heel leuk kan zijn. (in ieder geval heel erg benieuwd naar)

daarbij ook nog eens zeer handig omdat MFB per definitie actief zijn. makkelijker te matchen. ongeacht wat type magneten je gebruikt
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door hannesie »

Het is de 27e okt. Leo 8)
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door satefan »

hannesie schreef: do 22 sep 2022, 17:07
Chris is al eens geweest, maar Stefan komt dan met de cilinders, en dan mogelijk dat de achterste Bliesma het spel mee gaat spelen.
De verwachting is dat dit begin volgende week operationeel is. De 8 kanaals MiniDSP komt morgen en volgende week nog wat aansluitrommel om het 3e kanaal in de versterkerkastjes aan te sluiten en het moet gepiept zijn. Oh ja, nog wat experimenten met het filter voor de achtertweeter, maar dat komt goed.

Satefan
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door hannesie »

:goedzo: :goedzo:
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”