Ahaa ik snapte er al niks vanhannesie schreef: ↑do 22 sep 2022, 17:07Chris is al eens geweest, maar Stefan komt dan met de cilinders, en dan mogelijk dat de achterste Bliesma het spel mee gaat spelen.
Dus echt met z'n vieren het feest vieren, en soort Jan Huygen in de Ton, hoe was dat liedje ook al weer.
https://www.youtube.com/watch?v=K0zLAC9Q1mY
ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022
Met zijn vieren? Stefan met de Bliesma's, Cris met MFB, Joppe met Planars, en Hans met Kinderdisco? Dat belooft gezellig te worden! 
Nou niet zo bescheiden, vervorming mag dan wel laag zijn bij deze drivers. maar als je met MFB er 6 of meer dB af kan slaan wanneer ze eigenlijk in een te kleine behuizing lopen te pompen is enorm !! ja we zijn minder gevoelig voor problemen in het laag, mijn planars zijn daar altijd een prachtig voorbeeld van.... ik durf het laag nooit te meten met iemand er bijmotoindo schreef: ↑do 22 sep 2022, 17:02Weet ik niks van .. ds23man ?????
Met in het achterhoofd wat ik in Ermelo gehoord heb gaat er slechts een kleine groep zijn die dat verschil gaat horen, helemaal in een huiskamer setting want die zaal was natuurlijk veels te groot om een dergelijk systeem goed te kunnen beoordelen.WrineX schreef: ↑do 22 sep 2022, 16:05wat als iemand genoeg moed heeft om een van die drivers te voorzien van MFB:) nogal een spannend momentje denk ik, maar als dat de vervorming nog lager maakt dan het al is.... wellicht goud ! of 400 euro in de prullenbaknaja hij is altijd nog te gebruiken zonder
Daarbij hoe vet is het om een systeem te maken wat ook nog eens de laagste vervorming heeft in het laag (voor de grote van driver en behuizing.
Het is dat ik niet genoeg weet van MFB om zelf te gaan snijden in een van deze drivers, anders had ik het meteen gedaan. hoop geld maar ik ben zo benieuwd... wellicht als ik een goede maand heb. wil ik er wel een kopen. als iemand me kan assisteren (zodat ik schuldig blijf als het niks word) maar wel tips kan geven. ben ik voor
MFB is best nog een heel verhaal om dat goed te doen. Het is geen rocket science maar wel een kunst op zich. Net zoals jouw planars dat eigenlijk ook zijn om goed te doen.
Oh ik heb geen planars meer
Maar het laag van planars is nooit perfect.. als ik van metingen uit ga. ik zou nog wel een oude set Apogee willen kopen om eens onder de loep te nemen (verwacht daar geen wonderen van, meer slam meer Xmax. maar nog steeds single ended en resonantie). maar zover alles van Magnepan (single ended) wat ik heb gehad heeft het zelfde probleem. het liefst blijft je weg van de resonantie en een notch is niet genoeg om het compleet weg te krijgen, het enige wat lijkt te werken is groter... de Tymphani van Magnepan had dit minder. maar dat zijn vrij enorme panelen. push pull kan ook helpen, gezien het niet lineaire gedrag des te groter word hoe lager je gaat. + resonantie die ook nog eens roet in het eten gooit. in mijn optiek planar gebruiken en het laag laten doen door dynamisch die daar beter in zijn. en Purify/of random met MFB zou wel heel sjiek zijn
W.d.b. denk ik dat je het ook niet in die hoek moet zoeken. Maar eerder een combinatie van planars van het formaat zoals in Ermelo (of een tandje groter) i.c.m. een set van 2 conventionele MFB subs.
Helemaal eens
daarbij ook nog eens zeer handig omdat MFB per definitie actief zijn. makkelijker te matchen. ongeacht wat type magneten je gebruikt
De verwachting is dat dit begin volgende week operationeel is. De 8 kanaals MiniDSP komt morgen en volgende week nog wat aansluitrommel om het 3e kanaal in de versterkerkastjes aan te sluiten en het moet gepiept zijn. Oh ja, nog wat experimenten met het filter voor de achtertweeter, maar dat komt goed.
Satefan