ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door ray5150 »

Lunch !
20220910_134840.jpg
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door motoindo »

Wat mij betreft tot nog toe (14:55) de winnaar vandaag, wat een beeld zetten deze kastjes neer
IMG_20220910_143803.jpg
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door hannesie »

IMG_20220910_145637744.jpg
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door hsmeets »

ray5150 schreef: za 10 sep 2022, 14:34
Lunch !

20220910_134840.jpg
Patat/friet op witte bolletjes? :o wordt dat de nieuwe kapsalon? Frietje ZBA? :lol:
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door Kappa7 »

IMG_20220910_154145.jpg
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door Kappa7 »

IMG_20220910_155457.jpg
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door ray5150 »

hsmeets schreef: za 10 sep 2022, 15:17
ray5150 schreef: za 10 sep 2022, 14:34
Lunch !

20220910_134840.jpg
Patat/friet op witte bolletjes? :o wordt dat de nieuwe kapsalon? Frietje ZBA? :lol:
Dat zie je niet op de foto, maar achter die meneer met het roze hemdje stond een schotel smakelijke kroketten.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door richard »

Weer terug van een leuke luisterdag Ermelo.
In een mooie locatie met drie luisterkamers waar een grote variatie aan werkstukken waren te beluisteren. Ook leuk dat het verschillende systemen waren, groot en klein. MFB, Karlson, open baffle, omnipolaire luidsprekers de magnetostaten van Joppe en 'gewone' kleine basreflexkastje die groots presterens.

Voor mij was het hoogtepunt wel de magnetostaten van Joppe. Misschien was hij zelf nog niet helemaal tevreden, maar ik vind het erg knap dat je met deze ultieme zelfbouw toch dit resultaat kan neerzetten.

Bedankt voor de organisator George die deze dag mogelijk heeft gemaakt en voor de bouwers dat ze de kans hebben gegeven hun werkstukken te beluisteren.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door richard »

hardbats schreef: za 10 sep 2022, 11:45
:rock:
Chris liet dat nummer horen van die bass slappende mannen en dame op toetsen. Ze hadden er duidelijk zin in en dat was te merken.

Ik ben wel benieuwd wie dat waren.

edit:
gevonden:
Laatst gewijzigd door richard op za 10 sep 2022, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door MechanicalAnimal »

Zo, even een korte impressie, foto’s volgen. Eerst koffie, film en dan een tukje doen :mrgreen: …morgen 20 km trailrun op het hardloopprogramma.


Ik heb een geweldig gezellige dag beleeft met een hoop onbekenden die schuilgingen achter een forumnaam en een avatar. Heel leuk om een hoop van die enen en nullen (weer) eens de echte gezichten te zien.

Eens zien…….dit stak voor mij boven het maaiveld uit:

Hardba(t)s
Gaaf eens echt een OB te kunnen beluisteren, fenomenaal moeiteloos en van alle markten thuis. Leuk samen in de zaal gespeeld te kunnen hebben. There is no substitute for conusoppervlakte :goeie:

Paaskuikens
Wat komt er onwijs mooi en gedetailleerd muziek uit zulke kleine luidsprekers, daar viel mijn mond van open. Heerlijke sound. :bakkie:

Dre zijn Paper Hatts.
In no time dit nog even in elkaar gezet……..nou…chapeau…..mooie kasten, die kleine imperfecties geven karakter…….en wat ook een fantastische, haast onmiskenbare, TG-sound.
De Paper Hatts laten mijn handen weer jeuken om…….iets…..te bouwen. :think:

Last but not least….

S(a)tefan
Wauw…………het vakmanschap alleen al. En dan ga je zitten luisteren……..dat is een serieus niveau wat jij daar bereikt hebt. Dat hoog………. :yeah:


Iedereen heel erg bedankt voor de gezellige dag =D>

Groet,

Maarten
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door beijert »

Was goed geregeld, fijn dat het weer kan.

Helaas was ik aan de late kant en moest ik om vijf uur echt wel weg maar ik heb toch wat juweeltjes voorbij zien komen.
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door hardbats »

Kan niet anders zeggen dan dat ik een top dag gehad heb. Mijn eerste luisterdag waarbij ik zelf wat te showen had en dat geeft op z'n dag toch wel een andere beleving dan wanneer je er alleen als luisteraar bent. Ik vond het leuk om mijn Purifi versterker en Liionidas OB ter gehoren te brengen en hoop dat jullie dat ook vinden :mrgreen:
MechanicalAnimal schreef: za 10 sep 2022, 20:38

Hardba(t)s
Gaaf eens echt een OB te kunnen beluisteren, fenomenaal moeiteloos en van alle markten thuis. Leuk samen in de zaal gespeeld te kunnen hebben. There is no substitute for conusoppervlakte :goeie:
Dankjewel voor het compliment Maarten, ondanks dat wij vooraf nooit contact hebben gehad via het forum was het leuk je ontmoet te hebben :goedzo: van alle markten thuis zou ik het niet willen noemen, er zijn toch wel muzieksoorten waarbij de Liionidas echt geen volle zalen trekt (dat hebben we ook wel gezien :lol: )
Ook leuk om eens een set Karlsons te beluisteren, vond ik altijd een interessant concept!

Laten er snel weer andere dagen gepland worden :yeah:

Groeten, Bas
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door WrineX »

Zo thuis na een gezellige rit in Leo's automobiel, lekker scheuren hier en daar! heerlijk gegeten lekker gekletst.
En zo veel mooie dingen gehoord! Ik heb helaas niet alles kunnen horen :( dat geld voor iedereen die iets mee had denk ik (en rookt als ik ;)). maar uitblinkers voor mij waren! (overigens niks gehoord wat ik niet mooi vond, voor zover dat iets uit maakt)

De nieuwe speakers (voor mijn althans) van motoindo, ik kwam de zaal binnen lopen tijdens een hardstyle nummer. wellicht niet het nummer wat je snel zou luisteren op zo een event, maar ik was vooral bezig om te kijken aan wie ik kon vragen welke speaker er nu speelde (denk mensen lachen me uit), en op een volume... wat niet zou misstaan voor een feestje. ze leken er ook geen moeite mee te hebben ! die coaxial doet zijn werk wel !

Dan de set van pappaleo, de paaskuikens had ik al eens gehoord en bijzonder hoe zo iets kleins zon ruimte als dit prima kan vullen, maar de 2e set waarvan ik de naam wederom vergeten ben.... was helemaal top. mooie balans en ondanks de iets grotere woofer en behuizing niet perse meer dreunend laag net genoeg voor mijn smaak en heel rustig en mooi afgewerkt. filter extern op een plank is ook een win in mijn ogen :) ik hou daar wel van op zo'n event.

En dan de speakers van Dre, klonken te gek om te beginnen, maar dat hout fineer en facetten... porno !

ik heb dus helaas een aantal niet beluisterd ik hoop dat dat in de nabije toekomst nog eens kan, was zeer benieuwd naar die van satefan , een volgend keer dan maar!

Ojah nog hartelijk dank voor al het regel werk, liep heel gesmeerd en was al met al een hele mooie dag ! Bedankt!

volgende keer zeker weer van de partij als het kan.
Laatst gewijzigd door WrineX op zo 11 sep 2022, 1:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door WrineX »

Kappa7 schreef: za 10 sep 2022, 15:55
IMG_20220910_155457.jpg
haha ik zie nu pas dat ik het wel mooi ingericht heb. no shits given (haat die zin maar passend dit keer ;) ).... paar stoelen er achter gefrommeld en wat dozen haha
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door Henkjan »

smaakte naar meer zo'n luisterdag in Ermelo :goeie: George, bedankt en complimenten voor de organisatie van een zeer geslaagde 1e luisterdag Midden NL. op naar de volgende.

ik heb niet alles kunnen luisteren, wat ik hoorde was allemaal hoog nivo. bijvoorbeeld de cilinders van Stefan, angstig mooie detaillering. En dan de planars van Joppe, wat zetten die een mooi en muzikaal plaatje neer, ik wilde gewoon gaan applaudisseren na een live track, realiseerde me net op tijd dat t geen concert was :lol:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36747
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door Pjotr »

Al verdiende die planars w.m.b. wel een stevig applaus! Wat een heerlijk ouderwets ZBA dagje was dat! Als van ouds weer! Niet echt grote systemen waardoor doorgaans een genietbaar redelijk volume. Het geluid wel groots! Veel verrassends gehoord, eigenlijk alles top! De Leonidas OB's, hoewel OB niet echt mijn ding wel een heerlijk ontspannen geluid. De kleintjes van Leo en de Paper Hats van Dré, top! Volwassen klasse! De bijzondere constructie van de geprinte speakers van Satéfan met een dijk van een stereoplaatje, en helemaal de planars van WrineX spanden toch wel de kroon. De foeragering was prima verzorgd. Bedankt George voor het georganiseer op deze mooie locatie! Dat gaan we herhalen :sure:
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door John P »

Weer veilig thuis na een lange dag vol verschillende audio ervaringen. Het was ook leuk om alle gezichten weer eens te zien.
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door MechanicalAnimal »

:foto:
Bijlagen
30126DDA-A66E-46A9-ACCA-3BBF8EE10D2A.jpeg
6FB8D86A-0C04-46FC-9A99-D3F3A1B71065.jpeg
C1CB7794-F3E8-44F2-AE27-4BA290F6F202.jpeg
BD9EB5C4-15CA-412A-8D95-676AFD7969E4.jpeg
BAA3F849-7987-4005-B365-06844B6655BF.jpeg
A1EB2CB5-D5D5-4611-B0A7-CABC38BD873A.jpeg
FFDCB94D-2BAB-4E5D-AC2D-276B4DC4161C.jpeg
BBBE7885-343F-46EA-82CA-4DCF2E4DB27C.jpeg
393685CF-D477-4B2F-82EB-A8650258D026.jpeg
40DA8CC8-E3AA-401E-9537-85D52F56BC9F.jpeg
73B7ABE4-7B1D-42D3-B081-AF0B86902D02.jpeg
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door MechanicalAnimal »

hardbats schreef: za 10 sep 2022, 21:41
Kan niet anders zeggen dan dat ik een top dag gehad heb. Mijn eerste luisterdag waarbij ik zelf wat te showen had en dat geeft op z'n dag toch wel een andere beleving dan wanneer je er alleen als luisteraar bent. Ik vond het leuk om mijn Purifi versterker en Liionidas OB ter gehoren te brengen en hoop dat jullie dat ook vinden :mrgreen:
MechanicalAnimal schreef: za 10 sep 2022, 20:38

Hardba(t)s
Gaaf eens echt een OB te kunnen beluisteren, fenomenaal moeiteloos en van alle markten thuis. Leuk samen in de zaal gespeeld te kunnen hebben. There is no substitute for conusoppervlakte :goeie:
Dankjewel voor het compliment Maarten, ondanks dat wij vooraf nooit contact hebben gehad via het forum was het leuk je ontmoet te hebben :goedzo: van alle markten thuis zou ik het niet willen noemen, er zijn toch wel muzieksoorten waarbij de Liionidas echt geen volle zalen trekt (dat hebben we ook wel gezien :lol: )
Ook leuk om eens een set Karlsons te beluisteren, vond ik altijd een interessant concept!

Laten er snel weer andere dagen gepland worden :yeah:

Groeten, Bas
Cheers mate :D jij ook.

Nou ga ik nog twijfelen ook, moet ik de Galactica’s uit elkaar halen om er een Calpamos-achtig bakbeest van te maken, of is het setje drivers geschikt voor een OB :mrgreen:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door hannesie »

Ik heb ook nog een poosje staan/zitten luisteren naar de opzet met de koptelefoon en streaming, was leuk, heb dat in de avond wel vaker om de boel niet uit de slaap te houden, waarbij ik dan verschillende opties heb. Maar dit was een leuke opzet, niet verkeerd en makkelijk te bedienen.
kop.jpg
De AKG heb ik een goedkope versie van en verder dan 2x een Sennheiser en de laatste meest gebruikte Sony WH-1000XM3.
De oude Sennheiser is dan met snoertje nog steeds een favo, en in de avond dan de Sony, omdat het makkelijk is.

Maar deze AKG was dan een leuke kennismaking, bedankt!!
Ik weet eigenlijk niet van wie die opzet was. :lol:
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door Kappa7 »

hannesie schreef: zo 11 sep 2022, 0:17
Ik heb ook nog een poosje staan/zitten luisteren naar de opzet met de koptelefoon en streaming, was leuk, heb dat in de avond wel vaker om de boel niet uit de slaap te houden, waarbij ik dan verschillende opties heb. Maar dit was een leuke opzet, niet verkeerd en makkelijk te bedienen.

kop.jpg
De AKG heb ik een goedkope versie van en verder dan 2x een Sennheiser en de laatste meest gebruikte Sony WH-1000XM3.
De oude Sennheiser is dan met snoertje nog steeds een favo, en in de avond dan de Sony, omdat het makkelijk is.

Maar deze AKG was dan een leuke kennismaking, bedankt!!
Ik weet eigenlijk niet van wie die opzet was. :lol:
Ik heb die set gebouwd om op mijn werk een wat beter geluid te hebben.
De basis is een DCG3 hoofdtelefoon versterker ontwerp van Salas.
zie hier het bouw verslag.
viewtopic.php?t=27689&hilit=DCG3
Deze versterker heb ik overigens ook op de AVMN avond gebruikt met de Kefjes.
Gebruikersavatar
motoindo
Berichten: 902
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 12:26
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door motoindo »

Ik sluit mij aan bij de overige commentaren, het was een top dag. Niet in de laatste plaats omdat we elkaar eindelijk weer eens onze scheppingen konden laten horen maar vooral ook omdat het gewoon een erg prettig sfeertje was.

De pijpen van satefan ga ik niet teveel over zeggen, dat laag ben ik nog van herstellende zeg maar. Ernstig dat er nu een driver verkrijgbaar is die je vrolijk een 14dB schop @ 20hz kan geven zonder wazig gewapper tot gevolg.

Baalde behoorlijk dat ik het paasei gemist heb omdat ik toen zelf filmpjes aan het draaien was, gelukkig nog wel even dre zijn kleintjes kunnen horen, en zoals ik al meldde : wow. Ik ga Tony beter in de gaten houden.

De omni pijpen met mfb van Sander & broer zagen er puik uit, kunnen zo de dae op. Geluid was goed maar erg verschillend van nummer tot nummer, volgende keer gewoon alles mee op HD want locatie wifi is meestal hoofdpijn.

Ik begrijp nu waarom OB zo'n hip ding is, zet een extra deur in je kamer, zaag er een gat van pakweg 38cm in en ga luisteren. Wat ik hoorde was vooral gemak en indruk, gemak als in hoe het laag de zaal in rolde en indruk als in cylinder inhoud (Sd * Xmax). 8 of 6.5 inch woofertjes kunnen net zo laag, dat is gisteren wel weer bewezen, maar ik hoor toch een duidelijk verschil in de kracht waarmee een en ander binnenkomt. Stralingsweerstand.

Over Joppe/Wrinex ga ik niks zeggen, dat is gewoon kunst. Persoonlijk vind ik ze af, niks meer aan doen. Mooi doekje omheen, cryogeen kabeltje eraan en voor 6800 euro de set op de DAE neerzetten.

Wie vergeet ik, oja, de Karlsons. Beuken, knallen, slijpen en zoenen in de disco terwijl ik met een schuin oog naar die rare boxen in de hoeken keek. Karlsons, precies zoals ik mij herinner. Jeugdsentiment, leuk !!!

Ik ga de plannen voor een ZBA dag amsterdam en omstreken maar weer eens uit de motteballen halen.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door Kappa7 »

Bedankt allemaal voor de geslaagde dag. =D> =D> =D> =D> =D>
Je kan wel een zaal bespreken maar zonder deelnemers is het slechts een lege zaal.
Ik heb zelf erg genoten van alle systemen die jullie hebben laten zien en horen.
Slechte systemen waren er gewoon niet.
Naar mijn idee was er voldoende ruimte om alles rustig te kunnen beluisteren en ook gewoon bij te kletsen.
Meestal heb ik zelf ook een demo op dergelijke dagen maar heb bewust dit jaar alleen iets mee genomen wat ik neer kan zetten en klaar ben je.
Dat gaf mij de tijd om gewoon lekker rond te lopen en van jullie sets te genieten en me met randzaken bezig te houden.
Ook weer een hele ervaring.

Zijn er nog verbeter punten??
Qua programma heb ik alle demo tijden gelijk gehouden.
Het verspringen van de tijden zou misschien wenselijk kunnen zijn om ook de kans te krijgen om bij een ander te luisteren.
Verder zijn de ontbrekende naambordjes wel iets die we voor een mogelijk volgende editie kunnen invoeren.
En ik ga vragen om de koffie sneller aan te vullen.
Dat zijn eigenlijk de dingen die mij zo te binnenschieten.

Komt er een vervolg??
Wat mij betreft wel maar daarvoor moeten we eigenlijk de luisterdag agenda maar weer een gaan vullen en inventariseren welk evenement het beste op welke periode valt.
Nu ben ik bang dat het Noorden en het midden toch iets te dicht bij elkaar zit.
Misschien maar weer eens het betreffende topic met de jaarplanning daarvoor opzoeken.(kon ik niet zo snel vinden)
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door pappaleo »

Alles is al gezegd. Heerlijke geslaagde dag :goedzo:
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022

Bericht door hardbats »

Alles staat weer terug op z'n plaats, ze missen de ruimte nu al :lol:
Maar hier heb ik een akoestisch baby speelkleed, dat had ik in Ermelo niet 8-[
20220911_120902.jpg
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”