Ah!buis schreef: ↑zo 11 sep 2022, 15:56
Zo, heeft de Anastasia de verhuis niet goed doorstaan ?
En positieve spanning op de ingang kan normaal niet, gaat er roosterstroom lopen om dat kort te sluiten.
Als het toch gebeurt, draad ergens los gekomen en tegen iets van het ingangsciruit bijv., loopt er een flinke rooserstroom via de kathodeweerstand (2k2) naar massa. Moet erg geweest zijn dat zelfs de weerstand is doorgefikt. De vraag of de buis het overleeft heeft.
Normaal moet er helemaal geen draad in de buurt van de ingang zitten die daar niet bijhoort wegens mogelijk doorgeven van brom en/of koppeling met iets verderop in de versterker.
Wel een raar geval.
Anne
Hoi Anne Die versterkers waren in gebruik bij mijn kennis in Hoensbroek
Een zeer ver afgelegen plek in limburg
Een van de versterkers was gaan vervormen Buizen omwisselen hielp niet
Toen zijn ze weer op mijn tafel terrecht gekomen
Die zou vervormen getest en daar was niks mis mee !
De andere erbij gepakt en toen voelde ik het ook prikken
Ipad stuk

Stommerd dat ik ben
Ik heb ergens in een van de versterkers een fout gemaakt
Ik maak ze nu gelijk aan elkaar wat aard draad betreft
Ik heb daar met een 3,5 mm stereo stekkertje mijn LF deel Ipad stuk gemaakt
Dat is weer gerepareerd a 69€95 maar ik zal ook wel iets stuk gemaakt hebben
Die 2K2 zag er niet stuk uit Was alleen zeer hoogohmig
Ik heb de aarding dacht ik weer gelijk
Nu nog meten wat er fout zit Want er stond een spanning tussen gnd Audio en gnd DC !
Ik zal er morgen weer wat aan doen Fijn dat ik je weer zie Anne
Deze week lekkage gehad een vorige bewoner van dit huis heeft in de kunstof raamkozijn een laag siliconen kit gespoten
En daarop horren gaas gedrukt Dat zag er niet uit Anne
Maar het had geen haast , er waren andere dringender dingen
Maar na al die droogte ging het regenen een paar onweersbuien en stond er een plas water onder het raam
De siliconen kit zat ook in de afwatering sleuven van het kozijn
En het moest ergens heen Dat was op de vloer
Dus daar ben ik mee bezig geweest en al die kit met gaas en roet en weet ik het wat uit de lucht komt in die sponning er uit gewassen
Maar flink op en neer aan het rennen geweest met emmers dweilen en reiniging spul
Het is nu schoon En ik moest er toch weer van in horizontale houding
