3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik ben voor de woonkamer op zoek naar een streamer oplossing. Zat in eerste instantie aan een bluesound Powernode te denken, samen met de huidige speakers. Maar een oplossing waar de speaker ook al ingebouwd is misschien nog beter. Eigenlijk komt het erop neer dat ik via tidal wil afspelen, wifi en lan zijn beschikbaar. Simpele bediening is een pre. Iemand suggesties?
Naim heeft zo'n compact ding.
Die klinkt echt heel volwassen.
De Unity serie.
Die klinkt echt heel volwassen.
De Unity serie.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Naim heeft wel all-in-ones, maar niet met speakers afaik.
Hoeft ook niet heel goed te zijn qua geluid. Prijs liever richting 500 euro of minder.
Staat een Auralic Aries G1 op het HT forum te koop voor (dat apparaat dan) relatief weinig geld.
Wat is eenvoudige bediening? Een appje op je poon of een ding met beeldscherm? Wil je een los streamertje via een appje bedienbaar: Octavio. Wil je een complete afspeeldoos met speaker: Sonos.
-
Vrolijke noot
Let wel op
Ik heb een aantal van die all in 1 dingen geprobeerd (oa Cambridge , harman en kardon , en volgens mij was het een Yamaha)
Deze faalde stuk voor stuk op de bediening via de app
Uiteindelijk gekozen voor een Sonos (move) en nooit geen problemen gehad met het ding of de app
Voordeel van dit apparaat is dat je hem kan meenemen
Ja Sonos is duurder dan die andere merken maar ook weer waarde vaster, kijk maar eens op MP naar een eerste generatie sonos
Ik heb een aantal van die all in 1 dingen geprobeerd (oa Cambridge , harman en kardon , en volgens mij was het een Yamaha)
Deze faalde stuk voor stuk op de bediening via de app
Uiteindelijk gekozen voor een Sonos (move) en nooit geen problemen gehad met het ding of de app
Voordeel van dit apparaat is dat je hem kan meenemen
Ja Sonos is duurder dan die andere merken maar ook weer waarde vaster, kijk maar eens op MP naar een eerste generatie sonos
Bedankt voor de suggesties!
De cd-204 doet het nu ineens 2 dagen op een rij probleemloos, dus direct na het aanzetten kun je de cd’s afspelen. Heel apart, ik heb echt niks veranderd in de set… Misschien iets met restlading in de condensators?
Hij klinkt echt geweldig, zeer realistisch geluid, precies mijn smaak blijkbaar.
Groetjes Walter
De cd-204 doet het nu ineens 2 dagen op een rij probleemloos, dus direct na het aanzetten kun je de cd’s afspelen. Heel apart, ik heb echt niks veranderd in de set… Misschien iets met restlading in de condensators?
Hij klinkt echt geweldig, zeer realistisch geluid, precies mijn smaak blijkbaar.
Groetjes Walter
Oeps, te snel gereageerd, dacht dat het voor je high-end setup was
Maar ik was een tijdje terug zelf ook op zoek naar iets voor in de slaapkamer wat de Mordaunt Short P6 speakers aan zou kunnen sturen en kwam op een Yamaha WXA-50 uit, kan helaas nog geen ervaringen delen omdat die van mij tijdens het transport verdwenen is (vermoedelijk een oostblokker die er nu van aan het genieten is), maar dat duurt nog wel ff
https://www.audiophonics.fr/en/streamer ... 15755.html
Maar ik was een tijdje terug zelf ook op zoek naar iets voor in de slaapkamer wat de Mordaunt Short P6 speakers aan zou kunnen sturen en kwam op een Yamaha WXA-50 uit, kan helaas nog geen ervaringen delen omdat die van mij tijdens het transport verdwenen is (vermoedelijk een oostblokker die er nu van aan het genieten is), maar dat duurt nog wel ff
https://www.audiophonics.fr/en/streamer ... 15755.html
Ja die Yamaha spelen meerdere forumleden mee inderdaad, goede suggestie en mooie prijs. Maar die grote draaiknop ziet er erg intressant uit voor kinderhanden. Zo’n Bluesound powernode is een saai zwart onopvallend klein doosje.
Iets met de speaker al ingebouwd lijkt me nog beter, we hoeven geen breed stereobeeld, zuiver geluid, met een beetje bas is al wel voldoende.
Iets met de speaker al ingebouwd lijkt me nog beter, we hoeven geen breed stereobeeld, zuiver geluid, met een beetje bas is al wel voldoende.
- Leeuwarden
Gewoon zo’n Ikea ding halen. Is een Sonos.
Wow, goede tip, had die combinatie van speaker en lamp al eens staan bewonderen, zou 2 vliegen in 1 klap zijn…
-
ds23man
- Ook commercieel actief
En Sonos kan je ook nog eens opnemen in een Roon netwerk.
Lamp plus speaker samen onder de 200 euro, dat is wel erg intressant geprijst trouwens…
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Is toch hopelijk wel een audiolamp?

Denk het niet, staat gen variac bij 
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Welk type is dat dre?
https://www.lexicommultimedia.nl/produc ... bluetooth/
Sorry voor de snelle reactie, was er net naar aan het zoeken.
https://www.naimaudio.com/mu-so-qb
Sorry voor de snelle reactie, was er net naar aan het zoeken.
https://www.naimaudio.com/mu-so-qb
Laatst gewijzigd door hannesie op zo 14 aug 2022, 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Ah duidelijk, ken het apparaat niet. Naim heeft dit dus wel 
Dat zou voor mij één van de belangrijkste overwegingen zijn.
Het moet samenwerken met de bestaande software oplossing in huis.
Of dat nu Roon of LMS is wat je gebruikt.
Je bent namelijk toch aan een bepaalde omgeving gewent qua bediening en dan is het handig als dat allemaal het zelfde verloopt.
Nadeel is wel dat meisje beneden nu ook mijn muziek boven kan bedienen als ze perongeluk weer eens de verkeerde player heeft geselecteerd.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
En dan vooral als ze van zwemmen in Bacardi Lemon houdt.....Kappa7 schreef: ↑zo 14 aug 2022, 12:02Dat zou voor mij één van de belangrijkste overwegingen zijn.
Het moet samenwerken met de bestaande software oplossing in huis.
Of dat nu Roon of LMS is wat je gebruikt.
Je bent namelijk toch aan een bepaalde omgeving gewent qua bediening en dan is het handig als dat allemaal het zelfde verloopt.
Nadeel is wel dat meisje beneden nu ook mijn muziek boven kan bedienen als ze perongeluk weer eens de verkeerde player heeft geselecteerd.![]()
Beste optie lijkt mij gewoon Sonos. Niet het goedkoopste maar wel betaalbaar en je kunt er de meeste kanten mee op. Wat ik van Naim, Yamaha e.d. vind is dat het leuk geprobeerd is maar het eigenlijk allemaal net niet is.
- Leeuwarden