Daudio C1kit "net even anders"
Moderator: Beheerdersteam
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Krijg net door dat de Daudio ASP klaar is en het morgenavond D-Day is vwb het installeren bij mij thuis
Volgens Jeroen klinkt het iig erg goed!! zelfs nog wat beter als de demo die ik gehad heb met DSP filters vanuit Roon
Wel tijdelijk met een losse leen Daudio N1000 amp voor op het laag omdat Hypex wat leverings problemen heeft vwb NCore amp die in de ASP moet komen.
Volgens Jeroen klinkt het iig erg goed!! zelfs nog wat beter als de demo die ik gehad heb met DSP filters vanuit Roon
Wel tijdelijk met een losse leen Daudio N1000 amp voor op het laag omdat Hypex wat leverings problemen heeft vwb NCore amp die in de ASP moet komen.
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Foto van de setup nu. Mario wilde een zwarte kast.
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Nou ik ben heel erg benieuwd hoe dat hier thuis gaat klinken!!
Frequentie curve ziet er iig strak uit, gaat lekker laag ook
Vervorming metingen heb ik weinig kaas van gegeten, iig te weinig om dat te kunnen beoordelen.
Frequentie curve ziet er iig strak uit, gaat lekker laag ook
Vervorming metingen heb ik weinig kaas van gegeten, iig te weinig om dat te kunnen beoordelen.
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Zeker, blij ook dat dat een optie was omdat mijn hele setup zwart is.
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Heerlijk, met je voeten op tafel en ontspannen luisteren, wat wil een mens meer?
Biertje?
.... 
Biertje?
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Eerste indruk na wat uurtjes luisteren.
Het verschil is best groot te noemen tov het volledige passieve filter, met de ASP heeft het laag duidelijk meer controle waardoor strakker, sneller en daardoor ook meer detail, de C1's gaan nu ook merkbaar lager in het bereik en zonder de voorheen storende room mode piek op 37hz + 11db!!, die had ik al wel onderdrukt via Roon maar dat is nu niet meer nodig (notch filter in de ASP) en wel zo handig bij AV gebruik, ook de overgang van laag naar mid vloeit nu nog mooier in elkaar over inclusief meer resolutie op het midden gebied, begreep ook van Jeroen dat er nu geen lowpass meer op de woofers zit en deze gewoon natuurlijk afvallen (met dacht ik 6db), met tevens nu maar een 6db highpass op de mid vanuit de ASP, all in all is het nu nog meer genieten van de C1's dan ik al deed
Jeroen heeft iig goed zijn best gedaan om er nog wat mooiers van te maken, Chapeau Jeroen en nogmaals bedankt
Telefoon opname voor een (beperkte) indruk via een hoofdtelefoon.
https://youtu.be/5G82mpC0Ack
Het verschil is best groot te noemen tov het volledige passieve filter, met de ASP heeft het laag duidelijk meer controle waardoor strakker, sneller en daardoor ook meer detail, de C1's gaan nu ook merkbaar lager in het bereik en zonder de voorheen storende room mode piek op 37hz + 11db!!, die had ik al wel onderdrukt via Roon maar dat is nu niet meer nodig (notch filter in de ASP) en wel zo handig bij AV gebruik, ook de overgang van laag naar mid vloeit nu nog mooier in elkaar over inclusief meer resolutie op het midden gebied, begreep ook van Jeroen dat er nu geen lowpass meer op de woofers zit en deze gewoon natuurlijk afvallen (met dacht ik 6db), met tevens nu maar een 6db highpass op de mid vanuit de ASP, all in all is het nu nog meer genieten van de C1's dan ik al deed
Jeroen heeft iig goed zijn best gedaan om er nog wat mooiers van te maken, Chapeau Jeroen en nogmaals bedankt
Telefoon opname voor een (beperkte) indruk via een hoofdtelefoon.
https://youtu.be/5G82mpC0Ack
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Lekker hoor, die opname.
3 dingen: je begon en het leek even niet te gaan werken maar uiteindelijk is dit een hyper C1 variant geworden, vet!
2: je luisterruimte lijkt onlogisch, maar je zit de plek waar je kunt zitten voor optimale beleving en dat is gewoon in een zithoek, in een asymmetrische opstelling van ongeveer alles: opnieuw geweldige uitkomst want meestal bijt het ergens.
3: Die contrabas heeft echt een mooie dikke body zo te horen. Heb 2x een contrabas in huis gehad omdat mijn klanten een baskabinet op contrabas eerst willen testen, en dat is gewoon een heel dik instrument. In de opname lijkt het live-like bij jou te klinken, dat is mooi afgesteld door Jeroen (hoe kan het ook anders
) maar ook tof dat alles nog even een tandje beter is dan de passieve C1 en je mooi de correcties in de ASP hebt zitten.
Oja, 4: tof dat je alles zo mooi gedeeld hebt steeds
3 dingen: je begon en het leek even niet te gaan werken maar uiteindelijk is dit een hyper C1 variant geworden, vet!
2: je luisterruimte lijkt onlogisch, maar je zit de plek waar je kunt zitten voor optimale beleving en dat is gewoon in een zithoek, in een asymmetrische opstelling van ongeveer alles: opnieuw geweldige uitkomst want meestal bijt het ergens.
3: Die contrabas heeft echt een mooie dikke body zo te horen. Heb 2x een contrabas in huis gehad omdat mijn klanten een baskabinet op contrabas eerst willen testen, en dat is gewoon een heel dik instrument. In de opname lijkt het live-like bij jou te klinken, dat is mooi afgesteld door Jeroen (hoe kan het ook anders
Oja, 4: tof dat je alles zo mooi gedeeld hebt steeds
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Bedankt heren
Mooie woorden Wouter
best grappig ook dat zo'n opname met de telefoon best nog wel goed overkomt
btw dit was zonder subwoofer, ik ga hem er nog wel bij aankoppelen maar ik heb daar geen haast bij.
Mooie woorden Wouter
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Alles weer een beetje geordend
De NC502MP voor in de ASP gaat nog wel even duren, uitlevering staat nu op 30 november
De NC502MP voor in de ASP gaat nog wel even duren, uitlevering staat nu op 30 november
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Update, leuke verrassing, NC502MP module wordt morgen bezorgd.
Speel je nu inderdaad met de stand van de volume zoals op de foto? Dan heb je het laag toch weer wat vetter gezet.
Speel je nu inderdaad met de stand van de volume zoals op de foto? Dan heb je het laag toch weer wat vetter gezet.
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Levertijd is een positieve verassing
Klopt, ben een beetje aan het spelen met de niveaus omdat het kan
Klopt, ben een beetje aan het spelen met de niveaus omdat het kan
Re: Daudio C1kit "net even anders"
https://frankenschaum.de/PolySound-Sylo ... er-8er-Set
Ik zie dat Sylomer voetjes gebruikt Wat zijn jou ervaringen met dit product
Ik zie dat Sylomer voetjes gebruikt Wat zijn jou ervaringen met dit product
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Die van mij komen bij Daudio vandaan, en ze ontkoppelen prima.
chips666 schreef: ↑do 04 aug 2022, 20:55https://frankenschaum.de/PolySound-Sylo ... er-8er-Set
Ik zie dat Sylomer voetjes gebruikt Wat zijn jou ervaringen met dit product
Re: Daudio C1kit "net even anders"
Ik heb even gekeken naar die Sylomer dempers maar volgens mij is dit een appel met peren vergelijk tov de Sonic Design dempers die Daudio verkooptchips666 schreef: ↑do 04 aug 2022, 20:55https://frankenschaum.de/PolySound-Sylo ... er-8er-Set
Ik zie dat Sylomer voetjes gebruikt Wat zijn jou ervaringen met dit product
https://daudio.nl/sonic/
