Restauratie IMF
Moderator: Beheerdersteam
Re: Restauratie IMF
Ik zou niet gaan klooien met aceton of andere sterke oplosmiddelen. Voor je het weet lig je onder tafel of heb je de boel opgeblazen.
Sommige lijm wordt met verwarmen week, dan zou je het fineer met een verfbrander op lage temperatuur en plamuurmes er af kunnen steken.
Beenderlijn is meer voor antiek, maar als dat toch is gebruikt kun je het met vocht en warmte weer plastisch krijgen.
Of zoals genoemd grof schuurpapier, maar dat is best een klus.
Sommige lijm wordt met verwarmen week, dan zou je het fineer met een verfbrander op lage temperatuur en plamuurmes er af kunnen steken.
Beenderlijn is meer voor antiek, maar als dat toch is gebruikt kun je het met vocht en warmte weer plastisch krijgen.
Of zoals genoemd grof schuurpapier, maar dat is best een klus.
Re: Restauratie IMF
Ik weet niet of de kasten bij Kees op de freesbank passen, maar die zou er misschien een driekwart millimeter kunnen afpellen ?
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Restauratie IMF
Daar zat ik ook al aan te denken, wegwezen ipv schuren. Je zou stroken kunnen infrezen en wat blijft staan wegsteken of voorzichtig schuren. Maar dit is eigenlijk meer werk dan een nieuwe kast in elkaar zetten en fineren. oké, dat is wat overdreven misschien maar voor een optisch fraai resultaat zou ik stukken aanvullen met even dik fineer, dan de boel bijkleuren (zijn hele fineer reparatie sets en retoucheerstiften als pakket van te koop) en daarna met aflakken de boel vrijwel onopvallend maken.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Restauratie IMF
o dat gaat in zijn geheel, dat is goed nieuws. Succes en schuren lijkt me iets met een plankje, niet met een machine de die boel rond maakt. Tenzij je pro bent, ik zou het niet aandurven i.i.g.
Re: Restauratie IMF
Dank ! Nou sommige delen gaan in één keer, de meeste niet helaas.
Het zal even een klusje zijn
Het zal even een klusje zijn
Re: Restauratie IMF
Warm maken met een strijkbout en dan afsteken met een plamuurmes is ook het proberen waard.
In ieder geval succes gewenst met de grote renovatie.
In ieder geval succes gewenst met de grote renovatie.
Re: Restauratie IMF
Als het beenderlijm of PVA-lijm gedaan is werkt dat zeker! Maar ook met de föhn verwarmen gaat prima. Dan rol je het er meestal zo in stroken af als je eenmaal een beginnetje hebt!
Re: Restauratie IMF
Ben ondertussen inderdaad bezig gegaan met de strijkijzer, gaat wel een stuk sneller inderdaad.
Warm is heel wel met dit weer
Warm is heel wel met dit weer
Re: Restauratie IMF
Schuimrubber strips zijn ook besteld voor het goed afsluiten van de baffle, deze hebben tot 5 augustus vakantie, dus daar moet ik even op wachten.
Filters verwacht ik deze week terug.
Filters verwacht ik deze week terug.
Re: Restauratie IMF
Afmetingen zal ik morgen even doorgeven.
Heb overal foto's van gemaakt , filter :
Heb overal foto's van gemaakt , filter :
Re: Restauratie IMF
Dat ziet er nog relatief simpel uit.
Wel zie ik enkele waardes die nu niet meer te krijgen zijn, maar dat is op te lossen door 2 elco's parallel te zetten.
Ik ben benieuwd hoe de nieuwe versies eruit zien.
Wel zie ik enkele waardes die nu niet meer te krijgen zijn, maar dat is op te lossen door 2 elco's parallel te zetten.
Ik ben benieuwd hoe de nieuwe versies eruit zien.
Re: Restauratie IMF
Ik ben via ' the audio clinic ' in contact gekomen met iemand die volgens hun een " magiër " is op het gebied van filters. Als het goed is heb ik het filter morgen terug.
Ik zal dan foto's plaatsten.
Ik zal dan foto's plaatsten.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Restauratie IMF
geen magiër met prijzen hopelijk 
Gaat in audioland helaas (te) vaak samen.
Gaat in audioland helaas (te) vaak samen.
Re: Restauratie IMF
Het ziet er i.i.g. wel magisch uit: https://www.theaudioclinic.nl/ Ook wel een beetje vintage met die HP meter op de frontpage.
Maar als je Maggies met een MF-A1 aan gaat sturen...? Kweenie hoor, daar komt i.d.d. wel een hoop "magie" bij kijken wil dat goed komen.
Maar als je Maggies met een MF-A1 aan gaat sturen...? Kweenie hoor, daar komt i.d.d. wel een hoop "magie" bij kijken wil dat goed komen.
Re: Restauratie IMF
Met de spulletjes van Rumoh zou dat voor een paar tientjes per filter te doen moeten zijn.
Komt dan wel de arbeid nog bij.
Komt dan wel de arbeid nog bij.
Re: Restauratie IMF
Loopt snel op hoor... Zo te zien zitten er veel elco's in, die gaan vervangen voor PP? Nou ja, eerst maar de foto's 
Re: Restauratie IMF
Ik had meerdere prijsopgaven en deze kwamen eigenlijk ongeveer overeen.
Ik heb voor hem gekozen door zijn manier van uitleg over het filter en de werking daarvan in zijn ogen.
Ik heb voor hem gekozen door zijn manier van uitleg over het filter en de werking daarvan in zijn ogen.
Re: Restauratie IMF
Dan wordt het gevaarlijk als iemand zijn eigen visie op een bekend en uitgekookt ontwerp gaat loslaten, maar ik ben benieuwd...
Re: Restauratie IMF
Ik ging bij mijn prijsbepaling uit van vervanging door Mundorf of Jantzen elco's.
Bij eventuele vervanging door PP word het inderdaad een ander verhaal, ja.
Even afwachten op de foto's die morgen komen.
Re: Restauratie IMF
Ok, dan moet het voor 1 speaker wel lukken
Maar dan nog is "verbeteren" een relatief begrip. Kan mij lang geleden nog wel het filtervergelijk van Rudy en zijn broer nog wel herinneren op een van de eerste luisterdagen in Zutphen: Twee identieke filters voor een tweeweg. Eentje opgebouwd met goedkope componenten, waaronder ook elco's meen ik. En eentje heel luxe met uitsluitend top of the line componenten. Naar beide is uitvoerig geluisterd met uiteenlopende soorten muziek. Aan het publiek werd gevraagd te noteren, anoniem met papieren briefjes, welk filter de voorkeur had. Wat het goedkope filter was en wat het dure was, was aan het publiek niet bekend. De filters klonken duidelijk verschillend, beslist. Maar de uitslag wat gehoormatig de voorkeur had was 50/50!
