ECL86 SE versterker Vraag voeding

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

donleo
Berichten: 95
Lid geworden op: za 17 apr 2021, 0:29
Locatie: Den Haag

Re: ECL86 SE versterker Vraag voeding

Bericht door donleo »

douwebakker schreef: vr 29 jul 2022, 21:10
De EL84 trekt met de schermrooster stroom erbij ruim 50 mA en de ECL86 van jou versterker 30 mA.
Dan zal de EL84 warmer worden.
Oke kan ook verbeelding zijn maar ik verbrande bijna een kootje :-)

Opa Bert, ik heb nog een gewone 47K stereo gevonden! dus gebruik ik die toch.
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2172
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: ECL86 SE versterker Vraag voeding

Bericht door douwebakker »

OpaBert schreef: vr 29 jul 2022, 21:53
Leo met die 10K moet het ook lukken hoor Het is niet ideaal voor de uitgang van het toestel dat aan de ingang zit van je versterker
Hoi Bert, je weet toch wel hoe je een potmeter aansluit! Niet zo..
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: ECL86 SE versterker Vraag voeding

Bericht door OpaBert »

douwebakker schreef: za 30 jul 2022, 13:20
OpaBert schreef: vr 29 jul 2022, 21:53
Leo met die 10K moet het ook lukken hoor Het is niet ideaal voor de uitgang van het toestel dat aan de ingang zit van je versterker
Hoi Bert, je weet toch wel hoe je een potmeter aansluit! Niet zo..
Leuk dat je dat opmerkt :D Ik zit er ook naar te kijken en dacht er is iets niet goed , heb het er ook bij gezet.
Maar ik moet in schema's gaan zoeken hoe het wel moet :D
Ben er te lang weer uit ........Douwe geheugen wordt meer en meer een vergiet
Ik heb het maar opgezocht :oops:
Het kwam niet uit zichzelf opborrelen
Bijlagen
B8B18DE1-9960-489E-8BAF-FB67D9CD41C4.jpeg
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: ECL86 SE versterker Vraag voeding

Bericht door Barry2001 »

Beter! :goedzo:
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2172
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: ECL86 SE versterker Vraag voeding

Bericht door douwebakker »

OpaBert schreef: za 30 jul 2022, 13:32
douwebakker schreef: za 30 jul 2022, 13:20
OpaBert schreef: vr 29 jul 2022, 21:53
Leo met die 10K moet het ook lukken hoor Het is niet ideaal voor de uitgang van het toestel dat aan de ingang zit van je versterker
Hoi Bert, je weet toch wel hoe je een potmeter aansluit! Niet zo..
Leuk dat je dat opmerkt :D Ik zit er ook naar te kijken en dacht er is iets niet goed , heb het er ook bij gezet.
Maar ik moet in schema's gaan zoeken hoe het wel moet :D
Ben er te lang weer uit ........Douwe geheugen wordt meer en meer een vergiet
Ik heb het maar opgezocht :oops:
Het kwam niet uit zichzelf opborrelen
Ach Bert, de jaartjes gaan tellen.
En we hebben allemaal wel eens een blue-out toch.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: ECL86 SE versterker Vraag voeding

Bericht door OpaBert »

douwebakker schreef: zo 31 jul 2022, 13:07
OpaBert schreef: za 30 jul 2022, 13:32
douwebakker schreef: za 30 jul 2022, 13:20


Hoi Bert, je weet toch wel hoe je een potmeter aansluit! Niet zo..
Leuk dat je dat opmerkt :D Ik zit er ook naar te kijken en dacht er is iets niet goed , heb het er ook bij gezet.
Maar ik moet in schema's gaan zoeken hoe het wel moet :D
Ben er te lang weer uit ........Douwe geheugen wordt meer en meer een vergiet
Ik heb het maar opgezocht :oops:
Het kwam niet uit zichzelf opborrelen
Ach Bert, de jaartjes gaan tellen.
En we hebben allemaal wel eens een blue-out toch.
Maak black van dat :-k bleu-out :lol:
Plaats reactie