KT120 SE met Trans Technologie upgrade naar KT150 SE met high end ringkern
Moderator: Beheerdersteam
Re: KT120 SE met Trans Technologie upgrade naar KT150 SE met high end ringkern
Ik denk overspraak afgeschermd kabeltje is daar van de mantel geaard ? Denk het wel , , Een ander aard punt maken lijkt me het proberen waard Peter
Re: KT120 SE met Trans Technologie upgrade naar KT150 SE met high end ringkern
Ik had eerst het aardpunt bij de rca pluggen samen gebracht, nu tussen de buizen naar het chassis gebracht, maakt geen verschil Bert.
de ingangskabels zijn allemaal afgeschermd tot de draaischakelaar en daarna weer tot de potmeter en daarna weer tot de ingangs condensator.
Ik ga nog eens zoeken en kijken of de 270VAC hoogspanning naast de potmeter de boosdoener kan zijn.
de ingangskabels zijn allemaal afgeschermd tot de draaischakelaar en daarna weer tot de potmeter en daarna weer tot de ingangs condensator.
Ik ga nog eens zoeken en kijken of de 270VAC hoogspanning naast de potmeter de boosdoener kan zijn.
Re: KT120 SE met Trans Technologie upgrade naar KT150 SE met high end ringkern
Heb je dat ook als je de ingang kortsluit?
Re: KT120 SE met Trans Technologie upgrade naar KT150 SE met high end ringkern
Ik heb wel gekeken als alle kanalen niet aangesloten zijn, of dat ene kanaal wel aangesloten. Dat maakt geen enkel verschil.
Re: KT120 SE met Trans Technologie upgrade naar KT150 SE met high end ringkern
Ik heb de voeding er uit gehad en doorgemeten maar daar zit geen fout in, zoals ik al aangaf is het een zacht geluid wat alleen hoorbaar is dicht bij de speaker. als ik de 2 ecc buisjes er uit trek blijft het geluid ook aanwezig, een soort van zoemen, ik heb ook vanaf de rca een rechtstreekse verbinding gemaakt naar de ingang maar daar zit het niet in, het is ook op beide kanalen. iemand nog ideeën?
Re: KT120 SE met Trans Technologie upgrade naar KT150 SE met high end ringkern
Heb je een telefoon,lamp of wifi in de buurt staan?
Lampje in een stekkerblok wat stoort?
Klinkt misschien raar,maar alles al een keer meegemaakt m.b.t. een lichte zoem.
Of misschien toch een oscillatie in de voeding?
Lampje in een stekkerblok wat stoort?
Klinkt misschien raar,maar alles al een keer meegemaakt m.b.t. een lichte zoem.
Of misschien toch een oscillatie in de voeding?
Re: KT120 SE met Trans Technologie upgrade naar KT150 SE met high end ringkern
Ik denk haast het laatste, maar ik heb deze voeding met hetzelfde model print al een aantal keren gebruikt zonder problemen.
Ik ga nog eens zoeken.
Ik ga nog eens zoeken.
Re: KT120 SE met Trans Technologie upgrade naar KT150 SE met high end ringkern
Ikblijf die heel lichte brom houden, ik meet hem niet na de uitgang van de menno cell maar aan de LS uitgang meet ik weer 50hz. waarom niet in de versterker dan?? Als de ecc er uit is is het geluid vrijwel hetzelfde, het binnenwerk heeft in deze vorm eerder goed gewerkt zonder brom het enige dat is gewijst is de afmeting van de kast, de voedingstrafo en de ugt's zijn dichter bij de versterker gekomen. Ik heb ook nog de weerstanden van de gloeiaan andere delen gelegd maar had verder geen effect.
Re: KT120 SE met Trans Technologie upgrade naar KT150 SE met high end ringkern
Pas dan een situatie meegemaakt met en Mark Levinson, en daar zat het rubber voor de isolatie er niet goed onder, een randje maakte daar de resonantie.
Een nieuw stuk rubber er onder bracht de uitkomst, scheelde knap wat centen.
Een nieuw stuk rubber er onder bracht de uitkomst, scheelde knap wat centen.
Re: KT120 SE met Trans Technologie upgrade naar KT150 SE met high end ringkern
Beetje verwarrend zo. Een paar dagen geleden,
Bericht door peterl » vr 15 jul 2022, 15:57
Ik heb de ecc83 er al uitgehaald maar dan is alles stil, andersom ook als ik de kt120 er uit haal.
Zonder buizen en 50Hz, doet me denken aan magnetische koppeling voedingstrafo - uitgangstrafo.
Alleen, je gebruikt toch een ringkern in de voeding ? Dan zou het dat dan weer niet kunnen zijn.
Anne
Re: KT120 SE met Trans Technologie upgrade naar KT150 SE met high end ringkern
Klopt Anne, alles ringkern, ik heb de voeding er ook uitgehaald om te zien of die invloed had, en ik heb de ringkernvoedingstrafo er uitgehaald om te zien of die invloed had, geen verschil.
Die 50hz met de kt120 en de ecc maakt niet uit of die er wel of niet inzit blijft de lichte brom hetzelfde, was dus een foutje van mij. zonder kt150 natuurlijk wel stil. Ik wil ook nog even naar de ugt's kijken of die geen contact maken met het chassis aan beide kanten.Bericht door peterl » vr 15 jul 2022, 15:57
Ik heb de ecc83 er al uitgehaald maar dan is alles stil, andersom ook als ik de kt120 er uit haal.
Re: KT120 SE met Trans Technologie upgrade naar KT150 SE met high end ringkern
Als er brom uit de voeding komt is het 100Hz.
50Hz vindt je enkel aan de netkant en ook de gloei. Als de 50Hz brom verdwijnt zonder KT150 is er iets van lek gloei-kathode. Zien of het verschil maakt welke kant van de gloei aan de aarde zit.Evt een potmetertje (100Ω) over de gloei of, in uiterste nood, gelijkstroom voor de gloei.
Anne
50Hz vindt je enkel aan de netkant en ook de gloei. Als de 50Hz brom verdwijnt zonder KT150 is er iets van lek gloei-kathode. Zien of het verschil maakt welke kant van de gloei aan de aarde zit.Evt een potmetertje (100Ω) over de gloei of, in uiterste nood, gelijkstroom voor de gloei.
Anne
Re: KT120 SE met Trans Technologie upgrade naar KT150 SE met high end ringkern
Erg vreemd, als ik de 8ohm met de scoop aansluit en op de min dan meet ik 50hz met of zonder dat de versterker aanstaat???
ik heb nog een ontbrompotmeter geprobeerd en dat deed niets.
vervolgens de rca ingang rechtstreeks verbonden met de ecc en toen was hij voor 99% stil, dus het lijkt toch ergens in de ingang te zitten. Morgen weer verder zoeken.
ik heb nog een ontbrompotmeter geprobeerd en dat deed niets.
vervolgens de rca ingang rechtstreeks verbonden met de ecc en toen was hij voor 99% stil, dus het lijkt toch ergens in de ingang te zitten. Morgen weer verder zoeken.
Re: KT120 SE met Trans Technologie upgrade naar KT150 SE met high end ringkern
Misschien een stomme vraag maar je meet toch wel met kortgesloten ingang?
Re: KT120 SE met Trans Technologie upgrade naar KT150 SE met high end ringkern
Ik heb er een cd speler aanhangen.Misschien een stomme vraag maar je meet toch wel met kortgesloten ingang?
Re: KT120 SE met Trans Technologie upgrade naar KT150 SE met high end ringkern
Staat er soms een andere trafo vlakbij, scheidingstrafo ... soldeertrafo of in de scoop ?
Tja, als die brom ergens anders vandaan komt.ik heb nog een ontbrompotmeter geprobeerd en dat deed niets.
Wil niet veel zeggen. Best mogelijk dat er langs de ingang ook wat brom komt en dat de twee elkaar tegenwerken.vervolgens de rca ingang rechtstreeks verbonden met de ecc en toen was hij voor 99% stil, dus het lijkt toch ergens in de ingang te zitten.
Anne
Re: KT120 SE met Trans Technologie upgrade naar KT150 SE met high end ringkern
Ah!buis schreef: ↑wo 27 jul 2022, 20:48Staat er soms een andere trafo vlakbij, scheidingstrafo ... soldeertrafo of in de scoop ?Weer de hele ingang er afgehaald en alleen een draadje naar de ecc gelegd en zoals gezegd voor 99% stil.
Ja, de ringkernvoedingstrafo staat vlak bij de ls uitgangen. maar die heb ik losgeschroefd en verplaatst maar dat gaf geen beter resultaat.
Wil niet veel zeggen. Best mogelijk dat er langs de ingang ook wat brom komt en dat de twee elkaar tegenwerken.vervolgens de rca ingang rechtstreeks verbonden met de ecc en toen was hij voor 99% stil, dus het lijkt toch ergens in de ingang te zitten.
Anne
Wat zou nu de beste oplossing zijn om verder te zoeken, in de oude kast waarbij de voeding en de ingang veel verder van elkaar stond was er niets aan de hand, met deze nieuwe compactere kast dus nieuwe problemen het middengedeelte(de ecc, de menno cell en de kt120 staan nog op hetzelfde binnen chassis dus daar is niets aan veranderd.
Re: KT120 SE met Trans Technologie upgrade naar KT150 SE met high end ringkern
De eerste buis op DC gloeien en de min daar van aan massa knopen.
Re: KT120 SE met Trans Technologie upgrade naar KT150 SE met high end ringkern
Ik heb de eerste buis op 6,3VDC gezet met de min aan de massa, heeft vrijwel geen verbetering gegeven.
Wat nog steeds het beste helpt is de ingang rechtstreeks naar de ecc, dan is alles vrijwel stil.
Ik heb nof een lorlin draaischakelaar gekocht in de hoop dat die verbetering geeft t.o.v. de open kogel schakelaar, de afgeschermde draad die van de alps af komt naar de ecc is erg gevoelig als ik die verder naar binnen naar de ecc of buiten het chassis leg.
Wat nog steeds het beste helpt is de ingang rechtstreeks naar de ecc, dan is alles vrijwel stil.
Ik heb nof een lorlin draaischakelaar gekocht in de hoop dat die verbetering geeft t.o.v. de open kogel schakelaar, de afgeschermde draad die van de alps af komt naar de ecc is erg gevoelig als ik die verder naar binnen naar de ecc of buiten het chassis leg.
Re: KT120 SE met Trans Technologie upgrade naar KT150 SE met high end ringkern
Is je potmeter geaard?
Re: KT120 SE met Trans Technologie upgrade naar KT150 SE met high end ringkern
Ja, naar hetzelfde aardpunt, vanaf de rca tot aan de ecc en dan naar aarde.
Re: KT120 SE met Trans Technologie upgrade naar KT150 SE met high end ringkern
Is dat dan alleen het 0 punt va de potmeter of ook de as geaard?
Ander ding zou kunnen zijn dat dat je ergens een aard lus hebt gemaakt.
Probeer het eens met en andere losse kabel naar de potmeter en dan verder zo als het nu zit.
Ander ding zou kunnen zijn dat dat je ergens een aard lus hebt gemaakt.
Probeer het eens met en andere losse kabel naar de potmeter en dan verder zo als het nu zit.
Re: KT120 SE met Trans Technologie upgrade naar KT150 SE met high end ringkern
Heb ik gedaan en maakte geen verschil, ik verdenk toch de voedingstrafo die te dicht bij de menno cell ligt, als ik de trafo loshaal en verplaats verbeterd het geluid, ik wil hem nog in een hoekje proberen te stoppen maar ben bang dat hij er toch bovenop moet.
Inmiddels ontdekt dat de voeding de boosdoener is, ga hem bovenop in een metalen behuizing tussen de UGT's plaatsen.
Re: KT120 SE met Trans Technologie upgrade naar KT150 SE met high end ringkern
Ik heb een zwarte aluminium kastje met de ringkerntrafo tussen de ugt's geplaatst en daarna was de brom volledig weg, was dus toch de instraling van de voedingstrafo op de menno cellen die te dicht bij elkaar waren gekomen. Ik vind die vierkante kast wel wat minder mooi maar het moet maar. Zal nog wel een foto posten van het uiterlijk.
