3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Leobus
Berichten: 564
Lid geworden op: di 09 aug 2005, 21:40
Locatie: Duiven

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Leobus »

Dat plaatje van die Cardas slaat in dit geval als een tang op een varken. Het gaat nu in dit topic over een Sonore interlink.
Die is niet dik, niet afgeschermd zeer soepel en bovendien niet idioot duur zoals die Cardas. En dat Walt er geluidstechnisch blij mee is snap ik ook wel. Mooie kabel.
Groet,
Leobus
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Pjotr »

Kortom, het kan vriezen, het kan dooie, die Sonore is een mooie.

Dit hele debat doet mij aan een kinderliedje denken:

Dit is het eerste couplet:

Ik heb een potje met vet
Al op de tafel gezet
Ik heb een potje, potje, potje, potje vet
Al op de tafel gezet

Dit is het tweede couplet:

Ik heb een potje met vet
Al op de tafel gezet
Ik heb een potje, potje, potje, potje vet
Al op de tafel gezet

Dit is het derde couplet:

et cetera…
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2411
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door VintageHarry »

Als ik vragen mag, wat kost nou zo’n Sonore interlink? Krijg ik zo snel niet gegoogeld.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Ooit waren ze 2000 euro nieuw, toen Cock alleen verder ging was dat ongeveer de helft heb ik begrepen. De nieuwste is de CNT, prijs daarvan weet ik ook niet. Maar echt relevant zou prijs niet moeten zijn, het draait om de klank/weergave.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Pjotr »

Klopt Walt. maar alle snoeren die je bij Sonore kon/kan kopen kosten dat ongeveer. Ongeacht doel en kleur. Het is overigens een "Roepprijs" begrijp ik. Wat je werkelijk betaalt kan van alles zijn heb ik van de echte kenners begrepen.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Daarom, prijs zegt niet zoveel, behalve dat als ze duurder zijn, je er minder van kan kopen.
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2411
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door VintageHarry »

Bedankt voor de info! Echt relevant hoeft de prijs inderdaad niet te zijn, voor de wat minder kapitaalkrachtigen speelt wel de prijs/kwaliteitsverhouding een belangrijke rol.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Nieuw zou ik er ook niet zo snel aan beginnen, tweedehands scheelt heel veel. Maar nog steeds flinke uitgaaf, maar heb er veel plezier van, leuk om weer eens iets anders te testen. En deze zou ik voor mijn aanschaf prijs zonder verlies weer kunnen doorverkopen, maar denk dat deze lang zal blijven. Best handig wat verschillend klinkende interlinks, hiermee kan je het geluid wat sturen, wat bijv. nodig kan zijn als er een nieuw apparaat in de set wordt opgenomen.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Pjotr »

Oh, over de kwaliteit van Sonore is w.m.b. geen twijfel. Van zowel het handwerk als de materialen is die uitstekend.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Blijkt dat de man waar ik de Tourmaline heb gekocht, nog twee sets heeft die eventueel weg mogen, verleidelijk… heb nu alleen het pad tussen cd speler en ASP als Sonore, maar heb ook nog twee sets interlink naar beide eindversterkers, zou mooi zijn qua synergie hier als test dezelfde kabel tussen te zetten.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Heerlijk die impuls aankopen, ga die twee setjes ook overnemen, eentje blijkt een bijzonder exemplaar Tourmaline te zijn met een gele mantel en met goud geinjecteerd koperen litze…
Leobus
Berichten: 564
Lid geworden op: di 09 aug 2005, 21:40
Locatie: Duiven

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Leobus »

Nu Walt elders gewinkeld heeft, ga ik die van mij maar te koop zetten in het “Te koop” topic.
Groet,
Leobus
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Ja, beetje ongelukkig gelopen helaas. Jij nog wat twijfel wat te doen, en ik naarstig op zoek en ineens een aanbod. Maar ik kan een ieder deze interlinks aanraden, spelen op erg hoog niveau.

Net de tweede opgehaald, en nu nog even (zachtjes) luisteren, nummer 3 ligt nog bij Cock die krijg ik binnenkort.

De verkoper heeft een mooie set staan, Sonore aansturing, Blumenhofer Genuin FS2 (gemodificeerd door Cock) en een mooie draaitafel, net een uurtje met een mono element naar mono platen geluisterd, bizar hoe goed dat klinkt, anders dan stereo maar zeker zo mooi. Qua klank en dynamiek, detail echt fraai. Wel echt heel anders dan hoe het hier klinkt.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12871
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door jeroen_d »

Ja, duh, ongelooflijke hoeveelheid kastklank en flink wat 2de harmonische vervorming. Dat klinkt totaal anders ja.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Kasten zijn aardig robuust, maar zal je wel wat horen inderdaad, maar met name het 3D plaatje ervaarde ik als beperkter dan met de open baffle. Niet zozeer dat het geluid aan de speaker blijft hangen, maar beperkt in breedte, hoogte en diepte. Anderzijs heb ik in totaal krap 2 uur geluisterd, dus waag me niet aan harde uitspraken. Met Dave Brubeck Take 5 was het wel genieten hoor, ook al stond het niet heel hard, het laag werd voelbaar, de bas klapt uit de speakers, instrumenten levensecht, zo veel dynamiek. Hier spelen een 12 inch laag in grote reflex samen met een hoorn voor het hoog, hun voordelen uit. Om dit met OB te evenaren moet je Jeroen zijn S1 met 2x15 ernaast zetten denk ik.
Leobus
Berichten: 564
Lid geworden op: di 09 aug 2005, 21:40
Locatie: Duiven

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Leobus »

Walt schreef: za 16 jul 2022, 14:38
Kasten zijn aardig robuust, maar zal je wel wat horen inderdaad, maar met name het 3D plaatje ervaarde ik als beperkter dan met de open baffle. Niet zozeer dat het geluid aan de speaker blijft hangen, maar beperkt in breedte, hoogte en diepte. Anderzijs heb ik in totaal krap 2 uur geluisterd, dus waag me niet aan harde uitspraken. Met Dave Brubeck Take 5 was het wel genieten hoor, ook al stond het niet heel hard, het laag werd voelbaar, de bas klapt uit de speakers, instrumenten levensecht, zo veel dynamiek. Hier spelen een 12 inch laag in grote reflex samen met een hoorn voor het hoog, hun voordelen uit. Om dit met OB te evenaren moet je Jeroen zijn S1 met 2x15 ernaast zetten denk ik.
Maar Walter,
Als je eerst meldt dat je naar mono hebt geluisterd, en daarna aangeeft dat het 3d plaatje anders was, vind ik dat niet zo vreemd. :D
Groet,
Leobus
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

De eerste dag was stereo, maar beide systemen zijn ook compleet anders. De Sonore / Blumenhofer combinatie zal voor velen dicht tegen perfectie aanzitten, is ook maar net welk geluid je nastreeft.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12871
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door jeroen_d »

Ik heb blumenhofer wel een paar keer gehoord. Ik snap dat dit mensen aanspreekt en het doet een aantal dingen heel mooi, maar voor mij is het teveel kleuring tov hoe ik denk dat instrumenten in het echt klinken.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Henkjan »

en dan hebben we t niet over de naam....
https://www.blumenhofer-acoustics.com/P ... Corona.php
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Hallo Jeroen,

Dan heb ik het niet helemaal goed verwoord, systemen met een hoorntweeter hebben niet mijn voorkeur, ik hoor toch die hoorn signatuur. Voor de groep ‘dynamiek luisteraars’ is dit natuurlijk wel perfect, hoorns kunnen een heel ‘snel’ geluid neerzetten, en door het hoge rendement makkelijk die live ervaring nabootsen. De stug opgehangen grotere diameter woofers geven makkelijk dat laag dat voelbaar is in je maag, de verklaring doorvoor is me nog niet echt duidelijk.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Pjotr »

Henkjan schreef: zo 17 jul 2022, 0:19
en dan hebben we t niet over de naam....
https://www.blumenhofer-acoustics.com/P ... Corona.php
Je bedoelt dat er nog een mondkapje voor moet voor een gezond geluid? :lol:

Sorry hoor maar Blumenhofer speakers met C1 gaan vergelijken is meloenen met satéstokjes vergelijken. Ik heb Blumenhofer speakers voor de huiskamer in vele varianten gehoord. Ja, Blumenhofer zelf is eigenlijk een niet te stuiten zelfbouwer met vrijwel ongelimiteerd budget, productiemiddelen en mankracht en hèèèèèèèèèèèèèèl veel ervaring. Wat hij ontwerpt is helemaal niet te vergelijken met OB. Niet qua filosofie en ook niet qua klankbeeld. Wat mij altijd weer opvalt is dat het qua geluidsbeeld vooral een "Stage" neerzet met een hoog realisme gehalte.

En oh ja, wat betreft mono en 3D: Heel lang geleden zei een producer uit het oude echte de mono tijdperk tegen mij toen het over stereo imaging ging: "Laat ze nu eerst maar eens leren om een mooi 3D plaatje in mono voor elkaar te krijgen voordat de jongelui zich aan stereo wagen. Lekker makkelijk dat ping-pong gedoe maar fraai is het niet". Een realistische 3D afbeelding in mono is heel goed mogelijk maar het is wel een kunst op zich. Dat zit niet zozeer in de speakers, wel in de opname en productietechniek.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

De vraag is dan waar dat hoog realisme vandaan komt, want ik ben het daar wel mee eens, PA achtige woofers en hoorntweeters lijken dat makkelijker te doen dan hifi units, toch een voordeel van hoger rendement, of de betere koppeling/groter stralende oppervlak wat meer overeenkomt met werkelijkheid..?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door hannesie »

Ik dan wel het vermoeden dat het dan wel toch een 2tal luidsprekers moet gebeuren?

Een 3D plaatje met 1 lijkt mij eigenlijk niet goed te doen.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Pjotr »

Met 2 ook niet, dussssssssss... Waar het om gaat is de illusie van 3D.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8114
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Kappa7 »

Tis in elk geval wel grappig.
Niet zo heel lang geleden heb ik ook wat mono opnames mogen beluisteren en het maakt met mono echt niet uit waar je gaat staan.
De ruimte is overal goed waarneembaar.
Zie hier een verslag van deze dag.
https://www.high-endforum.nl/topic/1692 ... ent-535348
Gesloten