3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door hannesie »

Voor de grasmaaier is het niet geschikt, je ziet het te laat, maar het is wel goed afgeschermd.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Henkjan »

Pjotr schreef: ma 11 jul 2022, 23:21
Dat is toch eigenlijk boormachinekabel? Zocht HJ dat laatst niet voor in de schuur voor zijn VFD?
:goedzo:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door hannesie »

Misschien heb ik dadelijk wel een stukje over, heb nu een 10 meter, dus wie weet?.......... :rofl:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Het gaat om interlinks, niet om powercords.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36756
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Pjotr »

Pas toch maar op. Dat Sonore spul heeft ook heel sterke magische krachten en als die op de vuist gaan met v.d. Heide: Enkele reis to the Future!
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door ray5150 »

Wat is er eigenlijk mis met het woord "Netspanningskabel" ?
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12412
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door pappaleo »

ray5150 schreef: di 12 jul 2022, 11:15
Wat is er eigenlijk mis met het woord "Netspanningskabel" ?
Te veel letters, en het klinkt niet duur genoeg.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door hannesie »

Inderdaad, en een snoer is een kabel met aan de uiteinden een stekker, en die kunnen verschillen van vorm en type aansluiting waar het in past.

Interlink heeft een optie van 75/110 Ohm en digitaal signaal voor een optie, en heeft dan 1 pin of 3 pinnen (AES) :?

Weerstand is dan niet alleen bij kabels een punt, maar ook bij mensen kan er weerstand ontstaan. :D

Of er nu 400 volt gebruikt wordt of 4 volt voor een gebalanceerde verbinding, het blijft spannend.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36756
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Pjotr »

Een interlink is gewoon een verbinding ergens tussen. Kan ook een sleepkabel voor de auto zijn. Of de lijm achter op een postzegel. 400V daarop zetten is wel spannend maar lijkt mij niet echt handig Hans. In de context hier lijkt het mij bijzonder hoger audiojargon.

B.t.w. "Link" kan ook nog jargon voor "gevaarlijk" of "riskant" zijn.
Leobus
Berichten: 564
Lid geworden op: di 09 aug 2005, 21:40
Locatie: Duiven

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Leobus »

Pjotr schreef: di 12 jul 2022, 9:59
Pas toch maar op. Dat Sonore spul heeft ook heel sterke magische krachten en als die op de vuist gaan met v.d. Heide: Enkele reis to the Future!
Gelukkig werkt het hier goed samen. Lamp, snot, Sonore en zelfbouw kabels. En alles gewoon in de t.t.
Groet,
Leobus
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Ik moet nog steeds eens gaan luisteren bij Cock, de ontwerper van deze kabel. Eigenlijk iedereen die daar geweest is, geeft aan dat zijn set het beste is wat ze ooit hebben gehoord. Ben alleen bang dat ik dan helemaal overnieuw moet beginnen, behalve dan dus 1 interlink… :mrgreen:
Leobus
Berichten: 564
Lid geworden op: di 09 aug 2005, 21:40
Locatie: Duiven

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Leobus »

Walt schreef: wo 13 jul 2022, 15:20
Ik moet nog steeds eens gaan luisteren bij Cock, de ontwerper van deze kabel. Eigenlijk iedereen die daar geweest is, geeft aan dat zijn set het beste is wat ze ooit hebben gehoord. Ben alleen bang dat ik dan helemaal overnieuw moet beginnen, behalve dan dus 1 interlink… :mrgreen:
Dan heb ik een slechte mededeling voor je. Cock speelt met CNT interlinks en die heb jij (nog) niet.
Oh ja, en ook nog VWR’s.
Groet,
Leobus
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Die VWR's weet ik een adresje voor ;-)

En verder heb je altijd baas boven baas natuurlijk... Ik zeg jij aan de CNT, en die oude Tourmalines voor een schappelijk prijsje naar mij... :mrgreen:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36756
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Pjotr »

Leobus schreef: wo 13 jul 2022, 15:11
Pjotr schreef: di 12 jul 2022, 9:59
Pas toch maar op. Dat Sonore spul heeft ook heel sterke magische krachten en als die op de vuist gaan met v.d. Heide: Enkele reis to the Future!
Gelukkig werkt het hier goed samen. Lamp, snot, Sonore en zelfbouw kabels. En alles gewoon in de t.t.
Groet,
Leobus
Heb je geluk gehad denk ik. Op Audiofreaks wordt ernstig gewaarschuwd om niet zelf te experimenteren met de tegels en sowieso met carbon. Schijnen ernstige ongelukken mee gebeurd te zijn. En Arnold, mede ontwerper en oprichter van Sonore is in een psychiatrische inrichting beland omdat hij de vrijkomende energie niet in de hand had, aldus Cock zelve. Toch wel veel zwarte magie bij elkaar.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Leeuwarden »

Damn, da’s wel even heavy…
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

Daarom niet zelf gaan klooien maar overlaten aan de experts.
Leobus
Berichten: 564
Lid geworden op: di 09 aug 2005, 21:40
Locatie: Duiven

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Leobus »

Pjotr schreef: wo 13 jul 2022, 16:26
Leobus schreef: wo 13 jul 2022, 15:11
Pjotr schreef: di 12 jul 2022, 9:59
Pas toch maar op. Dat Sonore spul heeft ook heel sterke magische krachten en als die op de vuist gaan met v.d. Heide: Enkele reis to the Future!
Gelukkig werkt het hier goed samen. Lamp, snot, Sonore en zelfbouw kabels. En alles gewoon in de t.t.
Groet,
Leobus
Heb je geluk gehad denk ik. Op Audiofreaks wordt ernstig gewaarschuwd om niet zelf te experimenteren met de tegels en sowieso met carbon. Schijnen ernstige ongelukken mee gebeurd te zijn. En Arnold, mede ontwerper en oprichter van Sonore is in een psychiatrische inrichting beland omdat hij de vrijkomende energie niet in de hand had, aldus Cock zelve. Toch wel veel zwarte magie bij elkaar.
Gelukkig experimenteer ik er niet mee. Ik gebruik alleen de door Berret en Theo geleverde spullen. En die weten hoe je de technieken kunt toepassen zonder schade op te lopen.
En wel vreemd dat Cock dan niet in de psychiatrische inrichting terecht is gekomen. In die tijd deden ze alles samen.
Groet,
Leobus
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36756
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Pjotr »

Kun je wel zeggen ja. Dat is wel wat Cock mij vertelde een jaar of 5 geleden denk ik, toen ik hem er naar vroeg waar Arnold gebleven was. Arnold was i.d.d. letterlijk zijn steun en toeverlaat in zowat alles. Van de een op andere dag was hij verdwenen. Moet een groot verlies voor hem zijn geweest.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door hannesie »

Dan zeggen Rotterdammers dat het een "linke bedoening" is, en is hij inderdaad met verkeerde "link" weggegaan. :lol:

Nu ken ik die Arnold niet, maar het zou zomaar kunnen. :sure:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36756
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Pjotr »

Och bij Sonore spreken ze van ".......maar ook alle andere aparaten zullen een positieve verbetering laten horen." M.b.t. hun cords.

Er bestaan daar dan kennelijk ook negatieve verbeteringen, dan wel positieve verslechteringen.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Walt »

De Sonore Tourmaline interlink zit in de set tussen cd speler en volume/ASP, bij laag volume geeft de Siltech SQ88 G5 subjectief meer detail en iets meer open geluid, met iets hoger volume lijkt de sonore meer in zijn element met veel natuurlijkheid en een geluid dat de kamer lijkt te vullen met klanken, ook wat meer body zo lijkt het. koper vs zilver/goud bizar dat het zo anders klinkt. De Sonore bevat geloof ik honderden, misschien wel duizenden hele dunne koperdraadjes die afzonderlijk zijn voorzien van een dun keramisch laagje. Wat mijn voorkeur heeft? Zal langer moeten luisteren, is beide erg mooi.
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door rikpost »

Walt schreef: do 14 jul 2022, 20:55
De Sonore Tourmaline interlink zit in de set tussen cd speler en volume/ASP, bij laag volume geeft de Siltech SQ88 G5 subjectief meer detail en iets meer open geluid, met iets hoger volume lijkt de sonore meer in zijn element met veel natuurlijkheid en een geluid dat de kamer lijkt te vullen met klanken, ook wat meer body zo lijkt het. koper vs zilver/goud bizar dat het zo anders klinkt. De Sonore bevat geloof ik honderden, misschien wel duizenden hele dunne koperdraadjes die afzonderlijk zijn voorzien van een dun keramisch laagje. Wat mijn voorkeur heeft? Zal langer moeten luisteren, is beide erg mooi.
Maar ben je dan niet gewoon aan het filteren ?
Je zou zeggen gewoon goede koperen kabel is neutraal en alles wat je er bij plakt op afhaalt veranderd de klank ?
Of denk ik nu te simpel ?
Weet wel een maat van mij kocht een ander kabeltje voor zijn hoofdtelefoon van x1000 euro ( de hoofdtelefoon ) kabel weer ik niet .
Was met stekker dus kon 1 op 1 vergelijken maar hoorde 0 verschil !
Hij wel ! Misschien zijn mijn oren niet goed genoeg ?!
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12412
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door pappaleo »

Je kan je oorzenuw nog vervangen door 500-aderig vezelmateriaal.
Laatst gewijzigd door pappaleo op vr 15 jul 2022, 6:59, 1 keer totaal gewijzigd.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28479
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door ds23man »

Hans, kom er maar in.... :lol:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36756
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77

Bericht door Pjotr »

Gewoon je trilhaartjes 's een keertje kammen :P
Gesloten