3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Zoek dan maar eens op Ry Cooder en het album JAZZ.
En dan een stevig volume.!!
https://www.youtube.com/watch?v=Yp3_CidSd1U
En dan een stevig volume.!!
https://www.youtube.com/watch?v=Yp3_CidSd1U
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Mwah, Ry Cooder live gezien in Carré 1982 (heb er nog ergens een bootleg van op CC). Hij had toch wel erg een voorkeur voor dikke negerinnen in zijn backing koortje 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Vrouwenstemmen voor de hoge octaven, soms kan het wat scherp klinken of slissen.
Mannenstemmen om het middenlaag te beoordelen; het moet niet ronken.
Of je kiest voor Diva Plavalaguna of Dimash; dan heb je 6+ octaven.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Jonathan.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik laat Roon nu upsamplen naar DSD 256 voordat ik het de Hapi DAC instuur, dit werkt echt zeer fraai, sommige albums kun je bijna opnieuw ontdekken, zoveel info trekt de dac eruit, sommige nummers nu ook veel duidelijker en makkelijker verstaanbaar.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
En de natuurlijkheid blijft behouden?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Zeker, erg ongewongen geluid. Door hem in Roon op smooth minimum phase te zetten, klinkt het meer zoals de cd speler, technisch iets minder correct maar klinkt wel lekker.
Het schijnt trouwens dat veel DAC’s, zoals de Hapi altijd intern upsamplen.
Het schijnt trouwens dat veel DAC’s, zoals de Hapi altijd intern upsamplen.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Dat heb ik hier ook met de streamer:op smooth klinkt het wat gemoedelijker en op direct is het technisch beter.
Direct heeft wel mijn voorkeur.
Direct heeft wel mijn voorkeur.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Er zijn een hoop opties, kan ook de Grimm clock frequentie kiezen, en eventueel naar 64 of 128 DSD upsamplen ipv 256, klinkt allemaal net weer anders.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Gratis tweaken toch!
Gewoon de tijd voor nemen.
Gewoon de tijd voor nemen.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Precies, de soldeerbout op de achtergrond aan, puur voor de geur… 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Als je maar met je soldeerbout van de Matthäus Passion afblijft! 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Er komt waarschijnlijk een Sonore Tourmaline interlink deze kant op (niet die van Leobus). Ben wel benieuwd, staat zeer goed bekend.
Laatst gewijzigd door Walt op ma 11 jul 2022, 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Jij bent ook wel de ultieme zelfbouwer.....!!
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Daar zijn jouw spullen toch veel te goed voor Walt? Sonore interlinks werken alleen goed i.c.m. goedkoop Hema spul:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Tijdje gezocht naar een extra G5 of G7 Siltech, niks geschikts gevonden. Deze Sonore interlinks zijn mogelijk ook meer geschikt samen met Van der Heide apparatuur, ik ga het gewoon eens proberen.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Tja, ooit heeft Cock, de ontwerper van Sonore, mij toevertrouwd dat in Sonore apparatuur geen condensatoren gebruikt worden. Alleen inductors! Condensatoren vervormen zijns horens veel te veel. Dus hup, stook je soldeerbout ook maar weer op 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik ben met de Lapp kabel dan wel beter bezig.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
I.i.g. bezig 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Die zijn ook wel 2ehands te koop hoor.
Bezigheidstherapie...!!
Bezigheidstherapie...!!
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Dat is toch eigenlijk boormachinekabel? Zocht HJ dat laatst niet voor in de schuur voor zijn VFD?
