3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Mwah, zijn Hapi lijkt ook happy met een lagere spanning. Kleine moeite dus om dat ook te proberen 
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
230V al geprobeerd.
Schijnt ver assende effecten te hebben.
Schijnt ver assende effecten te hebben.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Valt tegen met dat verassen. Draait ie ook gewoon op.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Dus je kunt dus 230 en DC gebruiken, lijkt mij toch wel verwarrend voor Walt, te veel keuzes is maar verontrusting zaaien.
Is het al gedaan met een verbinding met Ravenna?
Dat zou ROON ondersteunen begreep ik.
Is het al gedaan met een verbinding met Ravenna?
Dat zou ROON ondersteunen begreep ik.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Natuurlijk, het werkt het mooist met de ravenna asio driver en roon als streamer. Dat doet Walter al heel lang. De Hapi is te gebruiken als een network endpoint, dus een Roon bridge is niet aan de orde. Je hebt dus een PC met de roonserver en in de Hapi behuizing zelf zit met de ravenna netwerk kaart het netwerk endpoint. Vanuit die interne netwerkkaart gaat het rechtstreeks de interne DAC kaart in.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Bedankt voor de extra uitleg Jeroen, ik ging er stiekum een beetje vanuit dat de mensen dit wel wisten. Misschien moet ik ook nog eens wat posts gaan besteden aan alle tweaks die ik hier gebruik, wellicht is die informatie ook niet goed doorgekomen, geen lamp hier aanwezig blijkbaar.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Misschien eerst afmaken wat je al beloofd hebt:
En wat is de uitkomst geworden?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Eerst even wachten tot morgen 12:45, via de pendelmethode van Dre heb ik bepaald dat dan het ideale moment is om de schakelaar op de SBooster om te zetten, de rotatie energie vortex van de aarde is dan semi parallel aan het trafoveld, de VdH structuur info wordt dan goed vastgelegd. Even geduld dus nog.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ook sneu dat je om luisteren en te genieten van SBooster iedere keer tot morgen 12:45 moet wachten... ](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Sorry, ik heb het niet goed uitgelegd, morgen 12:45 zet ik hem om, maar dan begint nog de zwabber fase, een bekend VdH fenomeen, het geluid is eerst fantastisch, best ever maar wordt dan ineens veel slechter, dan weer beter etc. Doordat het veld en earth vortex gelocked zijn, zou het zwabberen mogelijk maar een paar uur duren ipv vele weken. Daarom beter even geduld hebben nu.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Wat een gedoe joh. Heb je niet meer aan een Hapi die niet zwabbert? Zo kun je nooit meer van Madeleine Peyroux genieten lijkt mij. Of zwabbert die weer op andere tijden?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Nee, het betreft de VdH audiotegel onder de set, die verzet zich tegen elektrische en magnetische wijzigingen, dus beetje ‘kietelen’ om het proces te versnellen.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Vandaar de aandacht bij Hifi.nl voor het Vortex effect de Earth Vortex is niet juist.Walt schreef: ↑za 25 jun 2022, 22:29Sorry, ik heb het niet goed uitgelegd, morgen 12:45 zet ik hem om, maar dan begint nog de zwabber fase, een bekend VdH fenomeen, het geluid is eerst fantastisch, best ever maar wordt dan ineens veel slechter, dan weer beter etc. Doordat het veld en earth vortex gelocked zijn, zou het zwabberen mogelijk maar een paar uur duren ipv vele weken. Daarom beter even geduld hebben nu.
https://hifi.nl/search?search_str=vortex
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Gooi je die toch weg.......... vdH is toch dood, hij zal het niet erg vinden
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Het schiet nog niet erg op, nog steeds geen 20000 berichten. 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Tegen die tijd zijn Walters rolranden allang vergaan.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Als het zover is, dan stap ik over op 2 x 15 inch Audio Technology per kant, de woofers uit de Daudio S1.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Leuk om zo met de TvW cd-104 en de Hapi/grimm combi te kunnen varieren, de streamer heb ik de indruk absoluut neutrale weergave, niks erbij en niks eraf. De cd-104 geeft wat meer gloed en gewicht aan stemmen, een wat rijkere klank zo lijkt het soms. Wat is er beter? Geen idee, beetje het buizen vs transistor of klasse d verhaal. De streamer heeft in ieder geval een aantal praktische voordelen, op afstand bedienbaar, oneindig muziek aanbod via Tidal. Toch, cdtje in de 104, sit back and relax, niks mis mee, machtig die klank uit een jaren 80 ding, lekker oldskool.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33828
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
je moet toch echt eens de PS1 testen Walt
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Je bedoelt een playstation 1 neem ik aan? Goede dingen over gehoord inderdaad, maar eerst wacht ik de komst van de TvW cd-204 af. Deze is nog wat verder te modificeren dan de 104, en schijnt daardoornog beter te klinken. Had gehoopt deze eind Juli te ontvangen, maar dat gaat later worden, Jan (TvW) is momenteel nog druk met een nieuwe versterker uit zijn Chaos serie, versie 7 dacht ik.
Hoe dan ook, de combinatie van cd speler en streaming werkt prima, dit was vroeger niet mogelijk in mijn set omdat ik maar 1 ingang op de ASP had, maar met de nieuwe grotere ASP kast die Jeroen 2 jaar terug ofzo geleverd heeft heb ik 4 ingangen op het achterpaneel.
Het voltage 12V of 13,2V op de Sbooster hoor ik trouwens maar weinig verschil tussen, subjectief zou ik zeggen pak de 13.2V maar denk niet terug te horen bij blind test.
Weet iemand trouwens of Tidal bij nieuwe releases nou altijd alles laat zien, of is dit toch een selectie? Heb zelf het idee dat ze namelijk niet alles laten zien, waardoor je intressante albums kan missen…
Hoe dan ook, de combinatie van cd speler en streaming werkt prima, dit was vroeger niet mogelijk in mijn set omdat ik maar 1 ingang op de ASP had, maar met de nieuwe grotere ASP kast die Jeroen 2 jaar terug ofzo geleverd heeft heb ik 4 ingangen op het achterpaneel.
Het voltage 12V of 13,2V op de Sbooster hoor ik trouwens maar weinig verschil tussen, subjectief zou ik zeggen pak de 13.2V maar denk niet terug te horen bij blind test.
Weet iemand trouwens of Tidal bij nieuwe releases nou altijd alles laat zien, of is dit toch een selectie? Heb zelf het idee dat ze namelijk niet alles laten zien, waardoor je intressante albums kan missen…
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33828
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
alles laten zien wat gereleased wordt lijkt me onmogelijk, er komt zoveel muziek uit
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Op MP weer een leuke cd gescoord, met name de track ‘all the rowboats’ erg geinig. Tevens goed nieuws gehad, modificatie van de cd 204 door de heer TvW is volgens plan verlopen, deze gaat nu de duurtest in, verwacht dat hij eind deze maand naar hier komt.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Valt mij wel op dat de meeste audioten een voorkeur hebben voor vrouwen stemmen .
Ik zelf draai beide en heb zelfs een voorkeur voor mannen stemmen .
Zit ook nog bij een klein audio clubje ontstaan uit de motor club en daar gaat de voorkeur voor 90 % naar vrouwen stemmen .
Toch makkelijker / lekkerder in het gehoor blijkbaar
Ik zelf draai beide en heb zelfs een voorkeur voor mannen stemmen .
Zit ook nog bij een klein audio clubje ontstaan uit de motor club en daar gaat de voorkeur voor 90 % naar vrouwen stemmen .
Toch makkelijker / lekkerder in het gehoor blijkbaar
