ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022
Ik kom graag langs. Of ik de wat kan meenemen hangt ook af of ik de electronica af heb.
Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022
Ik heb een aangepaste PureAudioProject open baffle met Purifi en Bliesma units maar de huidige actieve analoge crossover (experiment) bevalt maar half. Het is ook een beetje groot en veel om mee te nemen
Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022
Welke Bliesma gebruik je? Ik gebruik sinds een week of wat de T25B - echt smullen!
Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022
Ik gebruik de Midwoofer van Purifi en de T25B. Beide erg fijn, qua klankbalans klopt het behoorlijk goed. Erg veel meer detail door de extreem lage vervorming. Qua diepte en crossover is er nog wel veel werk te verrichten, heb bv.een dip ergens tussen 2 en 3 kHz afhankelijk van waar ik de frequentie instel.
Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022
Ik wil graag komen luisteren, heb niets om mee te nemen, alleen goede zin.
Is te lang geleden dat ik bezig ben geweest met m'n hobby....
mvg, Frank
Is te lang geleden dat ik bezig ben geweest met m'n hobby....
mvg, Frank
Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022
Mischien leuk om hier een topic voor aan te maken? (als die er al niet is ergens?).TabCam schreef: ↑do 16 jun 2022, 13:25Ik gebruik de Midwoofer van Purifi en de T25B. Beide erg fijn, qua klankbalans klopt het behoorlijk goed. Erg veel meer detail door de extreem lage vervorming. Qua diepte en crossover is er nog wel veel werk te verrichten, heb bv.een dip ergens tussen 2 en 3 kHz afhankelijk van waar ik de frequentie instel.
Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022
interessante speaker !JaPS schreef: ↑vr 03 jun 2022, 23:48Hallo Kappa7, De speaker is opgebouwd doormiddel van een 2 weg systeem. Iedere speaker heeft 5 drivers, dat is onderverdeeld in 1 woofer met mfb sensor (gemodificeerde AD8067/MFB4 diameter 20cm) en 4 BMR drivers van Tectonic (TEBM46C20N-4B). De overname frequentie van het actieve analoge filter is 250 Hz. Ik heb deze frequentie gekozen omdat de resonantiefrequentie van de BMR drivers op 170Hz ligt. Het active filter met MFB terugkoppeling is een eigen ontwerp. De eindversterkers zijn twee UCD 180 met geschakelde voeding. Na meerdere proefopstelling heb ik besloten om de woofer omgekeerd in de behuizing te plaatsen, op deze manier is het afstraling gedrag horizontaal 360 graden. Dit heb ik gedaan omdat de boven unit is opgebouwd met 4 BMR drivers die allemaal onder een hoek van 90 graden staan. Dit geeft een gelijkmatige geluidsafstraling van ongeveer 360 graden. Zowel de woofer als de BMR drivers liggen op de zelfde hartlijn waardoor fase fouten minimaal blijven. Na 3 proefversies ben ik nu met de afronding bezig van de behuizing. Hierbij een paar afbeeldingen van het systeem.Kappa7 schreef: ↑vr 03 jun 2022, 19:32Welkom Sander,JaPS schreef: ↑vr 03 jun 2022, 12:19Ik ben ook van de partij.
In neem mee: Omni BMR 5. Ongeveer 6 jaar geleden ben ik begonnen met een nieuw project namelijk een rondstralend speakersysteem ondersteund met een MFB woofers. Alle speakers zijn actief analoog gefilterd en voorzien van twee Hypex eindtrappen. Het doel van het systeem is een 360-graden spreiding te realiseren en stelt elke luisteraar in de kamer in staat om te genieten van de volledige bandbreedte, gedetailleerd, levensecht driedimensionaal geluidsbeeld.
Bedankt voor de tip Chris!! (Heb wat reclame gemaakt op FB, ben benieuwd of we dat terugzien in de aanmeldingen)
Mvg. Sander de Jong
Ik ben benieuwd naar je systeem.
Zou leuk zijn als je hier een draadje over wil maken. Kunnen we vast zien wat ons te wachten staat.
IMG_1471.jpg
IMG_1470.jpg
IMG_0458.JPG
tempImage3gwnmj.gif
IMG_0774.JPG
IMG_0836.jpg
IMG_0986.JPG
Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022
Ik neem deze mee en hopelijk nog iets anders 
Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022
Dat lijkt me reuze interessant, ik verheug me er al op.
Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022
looks zijn niet alles
ik had wat gemaakt wat beter klonk, maar dat was omgevallen en zag er niet uit haha
Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022
Dat is balen als zo iets gebeurt.
Maar van wat ik op de AVNM heb gehoord gaat dit vast ook wel erg goed klinken.
Maar van wat ik op de AVNM heb gehoord gaat dit vast ook wel erg goed klinken.
Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022
hihi dank je , laten we het hopen, het gaat er waarschijnlijk wel veeeeel meer prototype uit zien
Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022
Met Satefan afgesproken om de Liionidas OB te gaan meten op de luisterdag. Alleen even een tafel zoeken waar die op kan staan.
Ik ben nog wel opzoek naar een bron met volume regeling. Heeft iemand die bij toevallig?
Ik ben nog wel opzoek naar een bron met volume regeling. Heeft iemand die bij toevallig?
Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022
Tafels genoeg dus dat moet lukken.
Tijdens de dag even kijken waar je de meting kan uitvoeren.
Mocht de bron lastig worden kan ik nog wel wat verzorgen maar wil me liever meer met de dag zelf bezig houden en minder met apparatuur slepen.
Tijdens de dag even kijken waar je de meting kan uitvoeren.
Mocht de bron lastig worden kan ik nog wel wat verzorgen maar wil me liever meer met de dag zelf bezig houden en minder met apparatuur slepen.
Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022
Wie weet kan het zijn dat we wat kunnen doen, probleem is dan vaak net even wat met USB of S/PDIF.
Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022
Neem je de Purifi versterker ook mee Bas? We kunnen daar de MiniDSP Flex voor zetten. Dan kunnen we USB, SPDIF, Toslink en analoge bronnen aansluiten (zetten we wel de digitale filters uit natuurlijk). Komt dan vast wel goed denk ik.
groet,
Satefan
Laatst gewijzigd door satefan op di 23 aug 2022, 9:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: ZBA Luisterdag Midden Nederland 10-9-2022
Dan zou ik ook maar je UMIK meenemen. Anders schiet het nog niet op
Ja. je kunt in REW natuurlijk ook gelijk het volume digitaal instellen. Maar een echte draaiknop als op de Flex is wel zo fijn.
