230V-monteur met zegelrecht

Voor vraag naar gebruikte, audio-gerelateerde zaken of wellicht een dienst.... Hier a.u.b. géén vragen en discussies over verkoopadressen van nieuw spul. Die horen thuis in de bouwforums, waar anderen er ook iets aan kunnen hebben.
Gesloten
e46eclipse
Berichten: 70
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 20:24
Locatie: 035

230V-monteur met zegelrecht

Bericht door e46eclipse »

Hallo allemaal,
ik heb een wifi-dongle gekocht voor een energie-app.

deze steek je in de P1poort van de slimme electrameter.

echter zit de P1poort los in de meter( bungelt aan zijn kabelboompje).

Is er in ons midden iemand die de meter kan en mag openen om even het stekkerblokje vast te zetten (2schroefjes) en daarna de meter weer te verzegelen ?

mijn huis woont tussen Hilversum en Amersfoort.

vergoeding komen we wel uit.

Groet Ron
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: 230V-monteur met zegelrecht

Bericht door Kappa7 »

De meter is van het energie bedrijf en als die niet goed is moeten zij hem vervangen of repareren.
Zou eigenlijk niets mogen kosten, hun meter is immers kapot niet jou meter.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: 230V-monteur met zegelrecht

Bericht door ds23man »

Denk niet dat je installateur gaat vinden die in een meter gaat hakken..... Dinsdag even je netbeheerder bellen.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 230V-monteur met zegelrecht

Bericht door hannesie »

Welke meter heb jij dan, ik kan er zo een RJ11 insteken, maar dan een rubber afscherming omhoog halen om dat stekkertje er in te krijgen.
kaifa.png
e46eclipse
Berichten: 70
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 20:24
Locatie: 035

Re: 230V-monteur met zegelrecht

Bericht door e46eclipse »

hannesie schreef: zo 05 jun 2022, 14:53
Welke meter heb jij dan, ik kan er zo een RJ11 insteken, maar dan een rubber afscherming omhoog halen om dat stekkertje er in te krijgen.

kaifa.png
Ik heb de Landis+Gyr E350.
Die RJ11 zit bij mij aan de rechter zijkant, zonder klepje.
Normaal zou je dus inderdaad zo het stekkertje erin kunnen steken, ware het niet dat het female-deel los zit in de behuizing.

Ik heb inmiddels de Stedin een Whatsappje gestuurd, met de vraag hoe dit opgelost gaat worden.

Ron
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 230V-monteur met zegelrecht

Bericht door hannesie »

Is dan inderdaad een klus voor Stedin, hier doen ze er ook niet moeilijk over als je ergens een probleem hebt.
e46eclipse
Berichten: 70
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 20:24
Locatie: 035

Re: 230V-monteur met zegelrecht

Bericht door e46eclipse »

Vandaag de monteur op bezoek gehad.
Meter is vervangen en inmiddels ook de dongle in de P1poort gestoken.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 230V-monteur met zegelrecht

Bericht door hannesie »

Top, en het werkt nu?
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: 230V-monteur met zegelrecht

Bericht door Kappa7 »

Fijn dat het is opgelost. :goedzo:
e46eclipse
Berichten: 70
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 20:24
Locatie: 035

Re: 230V-monteur met zegelrecht

Bericht door e46eclipse »

hannesie schreef: do 16 jun 2022, 19:42
Top, en het werkt nu?
yep, app geïnstalleerd en dongle gekoppeld, kan nu schakelen met de opbrengst van de zonnepanelen.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 230V-monteur met zegelrecht

Bericht door hannesie »

Welke app gebruik je?
e46eclipse
Berichten: 70
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 20:24
Locatie: 035

Re: 230V-monteur met zegelrecht

Bericht door e46eclipse »

home wizard
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 230V-monteur met zegelrecht

Bericht door hannesie »

En dat is dan een koppeling met de wifi, of wat anders, heb hier ook Home en dan zie ik wel categoriën maar niet direct iets met PV.

Heb hier nu de boel op Domoticz gekoppeld, en de afzuigkap en Chromecast en een wifi accesspoint op 5 Ghz/2.4Ghz zitten op draadloos.
Welke dongle is dat?
wiz.png
Deze?

https://www.homewizard.nl/shop
e46eclipse
Berichten: 70
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 20:24
Locatie: 035

Re: 230V-monteur met zegelrecht

Bericht door e46eclipse »

ja, dat is hem.
koppelt via WiFi met de app.
je kan bijvoorbeeld, de boiler aan laten zetten, als de zonnepanelen meer leveren dan je op dat moment verbruikt.
Was ik al een poosje naar op zoek.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 230V-monteur met zegelrecht

Bericht door hannesie »

OK, ik zie dan wel de mogelijke apparaten.
Screenshot_20220616-203305-855.jpg
Screenshot_20220616-203405.jpg
Dan zouden die hier ergens terug te vinden zijn?
e46eclipse
Berichten: 70
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 20:24
Locatie: 035

Re: 230V-monteur met zegelrecht

Bericht door e46eclipse »

wat jij laat zien is Google home, denk ik.
homewizard is een zelfstandige app.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 230V-monteur met zegelrecht

Bericht door hannesie »

ASHA, ik dacht dat het deze was. sorry.
e46eclipse
Berichten: 70
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 20:24
Locatie: 035

Re: 230V-monteur met zegelrecht

Bericht door e46eclipse »

de basis inzichten zijn gratis, wil je uitgebreid kunnen instellen en schakelen ,zit je aan een abbo van 99cent/maand vast.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 230V-monteur met zegelrecht

Bericht door hannesie »

opbrengst.png
Dit is een deel van de informatie van Domoticz.

Deze delen heb ik dan actief, met een P1 kabel naar een RPI 2, die had ik nog liggen en de gratis software van Domoticz.
totaal.png
Gesloten

Terug naar “Ter overname gevraagd”