snel genoeg getest toch? graai in de onderdelenbak en wat kroko's
3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Gelijk heb je, ik had nog twee fraai 2.2uF paper in oil van Westcap, in het verleden eens gehad van een aardig forumlid. Deze dus nu in plaats van de dikke 4,7uF Mundorf, excuses voor de nacht foto:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
@Leo:
Mijn passieve filter is een 1:1 kopie van het W1 filter, althans dat was het een aantal jaren terug. Mijn speakers zijn gebaseerd op Jeroen zijn F1 ontwerp, maar die hebben ze nooit commercieel gemaakt, is een W1 met vlakke baffle en de AT woofers ipv Seas.
Mijn passieve filter is een 1:1 kopie van het W1 filter, althans dat was het een aantal jaren terug. Mijn speakers zijn gebaseerd op Jeroen zijn F1 ontwerp, maar die hebben ze nooit commercieel gemaakt, is een W1 met vlakke baffle en de AT woofers ipv Seas.
- pappaleo
- Berichten: 12412
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Dat bedoel ik dus niet. Jij geeft met de unitbezetting al meer prijs over het ontwerp dan dat je zou doen met de waarde van een enkele serieweerstand. Maar je bent er al uit, dus het is goed zo.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Je hebt gelijk hoor, maar is een principe dingetje, heb toen toegezegd het schema en dergelijke niet vrij te geven.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Cursusje solderen volgen Walt?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Zit prima aan elkaar allemaal.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Lijkt meer op een paper in epoxy. Paper in oil zitten altijd in een hermetisch gesloten bus. Bij de betere exemplaren meestal van metaal (blik).
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Zou kunnen Peter, ik heb het setje gratis gehad, met de vermelding dat het pio was. Heb ze toen vergeleken met fraaie Intertechnik Audyn Reference en dat ontliep elkaar niet veel.
De keuze aan 2.2uF in de onderdelen bak was redelijk beperkt, de goedkopere Mundorf en Intertechnik mkp en Audyn Plus, dus dacht probeer deze weer eens.
Mocht dit klankmatig bevallen, kan ik overwegen Mundorf SGO of Duelund aan te schaffen, maar zover zijn we nog niet.
De keuze aan 2.2uF in de onderdelen bak was redelijk beperkt, de goedkopere Mundorf en Intertechnik mkp en Audyn Plus, dus dacht probeer deze weer eens.
Mocht dit klankmatig bevallen, kan ik overwegen Mundorf SGO of Duelund aan te schaffen, maar zover zijn we nog niet.
Laatst gewijzigd door Walt op zo 12 jun 2022, 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Voor de test meer dan prima. 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Precies Dre, had ook het idee dat het een goede match is.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ja kan, maar waarom zou je dat gaan doen als het je klankmatig bevalt. Dan heb je weer kans dat jouw geliefde Française weer schel gaat klinken...
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Zou dan waarschijnlijk voor Duelund gaan, alles behalve schel. Schijnt wel dat de RS serie niet meer gemaakt wordt, dus de vraag is dan wel, welk type.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Kijk na 336 pagina’s begint ie het te begrijpen! 
- pappaleo
- Berichten: 12412
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Als je ze tussen duim en wijsvinger aan één van de draadjes vasthoudt en dan met de bolle kant van een zilveren theelepeltje er tegenaan tikt, dan hoor je toch zo welke er beter klinkt?
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik wilde eigenlijk de wichelroede erop los laten, of een Van der Heide pendulum, maar zo kan het ook ja.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik stem voor deze !
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Mooi, dan kan de gaskraan weer open…
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
En dat voor nog geen tientje: https://www.etosdrogistonlineassen.nl/w ... 1-stuks-2/
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Die slijten wel snel, kan je beter hardmetalen versie kopen…
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Wat doe je er dan mee?Leeuwarden schreef: ↑zo 12 jun 2022, 18:50Die slijten wel snel, kan je beter hardmetalen versie kopen…
