De-indiaan
Moderator: Beheerdersteam
-
De-indiaan
- Berichten: 5
- Lid geworden op: di 31 mei 2022, 18:56
De-indiaan
Ik ben Marcel sinds jaar en dag de indiaan genoemd.
Kom uit Rotterdam sinds een tijd woonachtig in Brabant.
Ik hoop inspiratie op te doen en raad te krijgen voor zelfbouw speakers
Kom uit Rotterdam sinds een tijd woonachtig in Brabant.
Ik hoop inspiratie op te doen en raad te krijgen voor zelfbouw speakers
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: De-indiaan
Welkom hier Marcel. Waar zit je aan te denken, vloerstaanders, monitoren, 2-3 weg, etc.
Re: De-indiaan
Welkom hier. Een naam voor de zelfbouwset is makkelijk bedacht: KlukKluk (hopen dat ie niet zo klinkt).
-
De-indiaan
- Berichten: 5
- Lid geworden op: di 31 mei 2022, 18:56
-
De-indiaan
- Berichten: 5
- Lid geworden op: di 31 mei 2022, 18:56
-
De-indiaan
- Berichten: 5
- Lid geworden op: di 31 mei 2022, 18:56
-
De-indiaan
- Berichten: 5
- Lid geworden op: di 31 mei 2022, 18:56
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: De-indiaan
sommigen zijn een beetje apart hier - dat zijn er meer dan je gemiddeld zou verwachten - maar vinden het leuk dat je hier komt en dat iets wilt bouwen
3 weg vloerstaander zeg je, dat betekent al gauw een woofer voor het laag, een hoogweergever en iets kleiners er tussenin
om je richting te kunnen geven moeten we even wat meer weten van wat je belangrijk vindt.
hoe groter je speaker wordt hoe dieper deze laag kan weergeven. vindt je dat belangrijk? of wil je juist liever heel slank omdat je dat mooi vindt?
3 weg vloerstaander zeg je, dat betekent al gauw een woofer voor het laag, een hoogweergever en iets kleiners er tussenin
om je richting te kunnen geven moeten we even wat meer weten van wat je belangrijk vindt.
hoe groter je speaker wordt hoe dieper deze laag kan weergeven. vindt je dat belangrijk? of wil je juist liever heel slank omdat je dat mooi vindt?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: De-indiaan
Als je niet heel veel ervaring hebt is een ontwerp nabouwen vaak de beste optie, het is niet eenvoudig zelf iets te ontwerpen. Ik weet niet welk budget je aan denkt, maar je zou hier eens kunnen kijken:
https://www.humblehomemadehifi.nl/index_NL.html
https://www.rumoh.eu/
http://www.troelsgravesen.dk/Diy_Loudsp ... ojects.htm
https://www.humblehomemadehifi.nl/index_NL.html
https://www.rumoh.eu/
http://www.troelsgravesen.dk/Diy_Loudsp ... ojects.htm
Re: De-indiaan
Dat hoeft niet, maar het was een beetje (te) lollig bedoeld (mischien). Superleuk dat je je hebt gemeld hier en hopelijk kunnen we je met raad (en soms daad) bijstaan.
Satefan
Re: De-indiaan
Namens mij ook welkom.
Ik zal even melden dat veel leden hier elkaar vaak persoonlijk kennen van de luisterdagen her en der in het land.
Dan ga je toch wat anders met elkaar om.
Ook is hier vaak de sfeer wat losser en jovialer dan op andere audio-gerelateerde fora die op mij nogal humorloos overkomen.
(High End is natuurlijk een hele serieuze zaak...)
